recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - piCorePlayer squeezebox afspiller på raspberry
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

piCorePlayer squeezebox afspiller på raspberry

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
sbp Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: piCorePlayer squeezebox afspiller på raspberry
    Sendt: 11-April-2013 kl. 17:55
Hej 

Jeg vil blot gøre opmærksom på at det nu er muligt at benytte en raspberry som afspiller til et eksisterende Squeezebox system.

Ny udgave: piCorePlayer v 1.0. Forbedret kernel 3.8.13+ som har bedre USB performance, mulighed for at streame lyd med høj samplerate via HDMI (op til 192 kHz)
Få den her: 
 
Download piCorePlayer her:

Fordelen ved denne afspiller er at den er meget lille omkring 25 MB ialt, inclusiv linux (microcore) wifi og SSH adgang. Der skrives ikke til SD-kortet, så der er ingen risiko for korruption af kortet, og den booter på omkring 10-15 sekunder. Hiv blot stømstikket ud for at slukke den.

Hvis det brændes på et SD-kort og bootes, så virker audio med det samme via audio jack.

Hvis man ønsker at anvende USB-DAC og wifi er dette også muligt.

Ved direkte adgang til raspberry (keyboard og skærm koblet til) skriv: picoreplayer og vælg det menu punkt der ønskes ændret.

Ved kontakt via LAN kabel benyttes putty fra en anden computer. 
Brugernavn: tc
Password: nosoup4u


Håber I kan bruge den.

Steen


Redigeret af sbp - 17-Juni-2013 kl. 16:11
Til top
sbp Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2013 kl. 10:19
Hej igen

Nu er piCorePlayer opdateret til version 09.

De vigtigste ændringer er at jeg har opdateret kernel til 3.8.12+, hvilket er en speciel kernel som er lavet af medlemmet gsh for at forbedre eller fixe de USB problemer som raspberry desværre har

For mig har den nye piCorePlayer betydet at den er meget mere stabil, og at jeg nu kan benytte mit raspberry board som en trådløs Squeezebox afspiller, da den kører stabilt med et WiFi-dongle og et USB-DAC (eller blot via det analoge audio stik).

I kan læse mere her, og hente programmet også: https://sites.google.com/site/picoreplayer/home

MVH
STeen 
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2013 kl. 10:50
Super fedt!
.....
Til top
trikker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér trikker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2013 kl. 17:26


kan man få lyd ud via HDMI?
Til top
sbp Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2013 kl. 19:37
ja det er muligt at afspille lyd via HDMI

Steen
Til top
sbp Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2013 kl. 15:02
Hi nu er piCorePlayer opdateret til version 1.0

den kan nu streame audio med op til 192 kHz via HDMI, tidligere blev det downsamplet til 48 kHz.
Desuden benyttes sidste nye kernel 3.8.13+ hvor USB skulle virke bedre således at USB-DACs skulle have bedre lyd.
Størrelsen er endelig igen blevet mindre, nu kun 28 MB i alt

Læs mere her https://sites.google.com/site/picoreplayer/home/news

Mvh
Steen

Redigeret af sbp - 17-Juni-2013 kl. 16:23
Til top
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SilverLine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2013 kl. 18:11
Fedt fedt det du har gang i

Jeg har planer om at bygge en lille køkken radio, vha. En lille ta2020 forstærker, og da jeg har en raspberry pi, bliver den da bygget ind i sammen med din squeezebox software. En slags diy logitech squeezebox radio :-)
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
sbp Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2013 kl. 18:34
Hej, jeg vil meget gerne høre Hvordan det går med projektet, så giv endelig lyd efterhånden som det skrider frem.

Steen
Til top
sbp Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sbp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2013 kl. 14:24
Hi
piCorePlayer er nu opdateret til 1.05.

Der er følgende ændringer:
ALSA opdateret til 1.0.27.2
Kernel opdateret til 3.9.10+
Mulighed for at afspille op til 192 kHz via HDMI out
Via USB-DAC op til 192/24 

Der er flere oplysninger her, og mulighed for at downloade:

Diskussion foregår bedst her:


MVH
Steen 
Til top
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SilverLine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2013 kl. 11:16
Dvs. At man kan få pi'en til at spytte lyden ud på USB indgangen ?
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3834
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2013 kl. 11:20
Ja - men kun hvis du smider et billigt USB lydkort i den (USB-dac)
Til top
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SilverLine Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2013 kl. 11:35
Ja man kunne finde en budget usb dac på eBay.

Kan man connecte til mysqueezebox.com, så man slipper for at have en pc tændt. Eller kræver den at køre på en lokal LMS ?
Så snart jeg prøver at afspille noget fra Spotify, går den i stå.

Jeg synes lyden nemt hakker. Jeg køre kablet.

Redigeret af SilverLine - 11-August-2013 kl. 15:58
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu