recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erfaringer med DAB i bilradioen?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Erfaringer med DAB i bilradioen?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Pade2204 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Maj-2005
Status: Offline
Point: 1048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pade2204 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Erfaringer med DAB i bilradioen?
    Sendt: 17-April-2013 kl. 22:23
Hej,

Er der nogen der har erfaringer emed DAB+ i bilradioen.

Hvordan er modtagelsen eksempelvs ved motorvejsnettet i DK ?

DAB plejer(?) at være kræsen med signalet, og det er vel ikke ligefrem godt signal fra en bilradio, der kører ?

Inputs, tak!

:)
Til top
mortenls Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Oktober-2010
Status: Offline
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2013 kl. 22:36
Jeg kan ikke huske om det var Top Gear eller Fifth der testede dab radio. Når det virkede var det bedre end fm, men det faldt vist rimeligt ofte ud.

Jeg husker konklusionen som værende, at hvis kanalen kun sendte på DAB, så var det en løsning ellers var det ikke besværet værd. Det var dog i england og forholdene kan være anderledes i Danmark.

Fortæl lidt mere om projektet, hvilken radio overvejer du at købe?
Til top
mortenls Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Oktober-2010
Status: Offline
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenls Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2013 kl. 22:38
Hov, en lille youtube søgning og jeg fandt den...

Det er dog DAB og ikke DAB+ der bliver testet.
Til top
Pade2204 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Maj-2005
Status: Offline
Point: 1048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pade2204 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2013 kl. 22:41
Jamen der er ikke så meget projekt i det.

Min nuværende radio har jeg nok desværre kommet til at ødelægge panelet på - man ikke rigtig kan skifte kanaler (den lå i en taske der fik noget pepsi over sig Clap )

Så jeg står bare at skal have en ny standard bilradio. Jeg vil gerne have Bluetooth, men siden sidst jeg så på bilradio er det jo DAB der skiller dem ad.

Der er da nogle kanaler på DAB som jeg godt kunne tænke mig at kunne tage i bilen, men selvføælgelig ikke hvis de hopper ud hele tiden på motorvejen.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2013 kl. 23:13
Det virker ganske font de fleste steder. En af mine kammerater har haft det i en 5-6 år eftehånden.

Man skal bare huske at købe en ordentlig antenne.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Pade2204 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Maj-2005
Status: Offline
Point: 1048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pade2204 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2013 kl. 23:20
OK, det lyder godt.

Og en ordentlig antenne i bilverdenen er ? :)
- der sidder jo en på bilen :)
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2013 kl. 23:40
Har dobbeltantenne på min. Den ene sidder i forruden - den anden på taget = ingen udfald
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu