recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skuffende lyd fra beolab 8000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skuffende lyd fra beolab 8000

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
doneb Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 17-April-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér doneb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Skuffende lyd fra beolab 8000
    Sendt: 18-April-2013 kl. 08:36
Jeg har et par beolab 4000 som står i min stue nu, og jeg synes de spiller fremragende. Så tænkte jeg at jeg ville opgradere til beolab 8000, så jeg købte et par (mk3) og kørte ud til min ven med dem hvor de står til jeg flytter i ny lejl. Nå men sagen er, da jeg sluttede dem til (igennem phono) bare lige for at fyre op for dem. blev jeg meget skuffet over deres præstation iforhold til mine 4000 som står der hjemme. Stuen de er afprøvet i er dobbelt så stor. Men jeg må indrømme jeg stadig er skuffet i forhold til de små 4000. Så var jeg nede i B og O forhandler og han sagde med det samme at højtalerne sikkert var i stykker. Så, hvordan kan jeg se eller høre hvis de er i stykker? 
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frugtkompot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2013 kl. 08:59
Hvis de er helt nye, så skal du vel sandsynligvis forvente, at de lige skal spilles til, før de folder sig ud?
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
doneb Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 17-April-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér doneb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2013 kl. 09:00
De er vist fra 2009 tror jeg.
Til top
Ehlz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-Januar-2012
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ehlz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2013 kl. 09:11
Hvilket anlæg sætter du dem til?
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2013 kl. 09:12
Jeg kan tydeligt høre forskel på mine 8000'ere og 4000'ere (som dog er noget ældre end 2009) og 8000'eren spiller klart bedst. Begge har fået tilføjet en subwoofer, da de ikke leverer specielt meget bund.

Kan det tænkes, at du har rodet (eller ikke rodet) med noget loudness eller lignende i din test? 8000'eren lyder ret flad uden en sub hvis du tester uden loudness, så afhængigt af hvordan dit hjemmesetup køres, så kan der jo være forskel i hvordan højttalerne spiller af dén grund.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
doneb Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 17-April-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér doneb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2013 kl. 09:27
Jeg køre mine 4000ér fra mit apple tv, altså med airplay. og 8000érene afprøvede jeg bare med et rca til jack stik og så i rumpen på min iphone.

Hvad betyder loudness?

Men jeg skal have begge mine 8000ér og 4000ér sluttet til i min nye lejl, men der skal jeg ha lavet et andet setup. jeg ville fortrække noget surround med de højtalere, men det er forkompliceret og dyrt. så jeg skal have udtænkt noget andet.

Men kan man høre hvis de er i stykker de 8000?
Til top
Molotow Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 69
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Molotow Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2013 kl. 11:52
Prøv også at gå ind under indstillinger, musik på din iPhone, og se efter om EQ er slået fra. Hvis ikke den er det, så prøv at slå den fra... Det hjælper nogle gange, når man bruger aktive højtalere, der gerne selv til styre lyden.
B&O BeoVision 8-40,B&O BeoSound 1,B&O BeoSound 9000 + Airport Express
B&O MX7000,Apple TV3
Tvix N1, Qnap NAS TS409Pro
Panasonic DVD
Til top
Molotow Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 69
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Molotow Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2013 kl. 11:54
Kort fortalt(Jeg ved at der er mange herinde der kan give den korrekte og lange forklaring), så er loudness, en funktion der fremhæver den dybtliggende bas, som vi normalt ikke hører, og som en sub vil tage sig af. Når det er slået til, vil du opleve at der er mere bass.
B&O BeoVision 8-40,B&O BeoSound 1,B&O BeoSound 9000 + Airport Express
B&O MX7000,Apple TV3
Tvix N1, Qnap NAS TS409Pro
Panasonic DVD
Til top
doneb Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 17-April-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér doneb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2013 kl. 12:07
Hvor ændre jeg loudness henne så de får mere bass?
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1596
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2013 kl. 12:26
Hvordan kobler du beolab 4000 og AppleTV sammen. Er der digital indgang i din 4000?

Nu er en mobil hovedtelefonudgang ikke helt det samme som linieudgang på en forstærker.

Jeg oplever selv stor forskel på min iPhone5 og iPod Shuffle. Det er lidt samme problematik - i anden skala.
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2013 kl. 12:26
Jeg må indrømme personligt synes jeg du smider meget lyd i Beolab8000 pga designet, den spiller ikke godt, og jeg mener faktisk den spiller på niveau med Beolab 4000 og ikke bedre, begge har brug for en Subwoofer for rigtigt at kunne levere et fornuftig lydbillede.
 
da jeg arbejdede i b&o købte jeg 3´erne da de spillede DRASTISK meget bedre, også med bund, dog er de lidt placerings kritiske, de er ikke gode på standende men super i o-ringene..
 
du skal i min smag have Bl3 - 9 eller 5´erne (som jeg også havde) for at få rigtig god lyd.
 
Derudover synes jeg også det hjælper meget på højtalerne at være sat til B&O udstyr, som om det kører noget intern equalizer, som kompensere lidt for setuppet, og højtalerne svagheder.
Til top
doneb Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 17-April-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér doneb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2013 kl. 12:52
Beanie. Jeg har dem koblet til rca udgang på atv1 og til rca i Line på bl4000.


Rasmusdc. Jeg har ellers bare hørt præcis det modsatte om bl3 at de skulle være svage og uden nogen bass? Spiller de virkelig så godt? Jeg har hørt at bl8000 var meget bedre pga af volumen. Men
Jeg har også overvejet at få et par bl9. Og så kun have de 2. Men
Kæresten synes de er grimme. Og jeg synes også de er lidt dyre. Det andet med 2 bl8000 og 2 næ 4000 til en form for receiver så kan jeg få surround også. Plus det koster under det halve. Jeg jeg har nu overvejet bl3 gik bare bort fra dem pga lyden.

Jeg kan bare ikke få det til at passe at de små nogle bare bedre lyd end næ 8000
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu