recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er Philips bare et skod-tv?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er Philips bare et skod-tv?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Tce Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tce Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Er Philips bare et skod-tv?
    Sendt: 20-April-2013 kl. 00:31
.....eller er det bare mig?
 
Indrømmet! Jeg har fornyeligt købt mit første fladskærmstv. Godt nok et i den lavere ende af skalaen, rent prismæssigt. Men er Philips eller måske alle fladskærmsfjernsyn bare ekstremt ikke-gennemtestet før de blev sendt på markedet?
 
Nu har jeg i et par måneder haft 'glæde' af dette moderne vidunder..... Og jeg synes der er flere ting, hvor jeg undres over åbenlyse mangler/fejl.
 
* Streaming over wifi fra NAS mister forbindelse og det er åbenbart en 'kendt fejl', som ikke forventes løst (http://www.supportforum.philips.com/en/archive/index.php/t-4595.html)
* Købte tv'et uden wifi-dongle, men finder efterfølgende ud af at EPG ikke fungerer uden internetforbindelse...
* Undertitler forsvinder i 5-10 sekunder, hvis man skruer op eller ned for lyden (http://www.supportforum.philips.com/en/showthread.php?1766-Subtitles-disappear-when-changing-volume)
* Det er et såkaldt 'smarttv', men der er ikke indebygget Netflix-app. Der er ikke mange apps at vælge blandt. Udvalget er ret ringe.
 
Der (siger min erfaring mig indtil nu) kommer til at være en del flere skuffelser. :-(
 
Eller hvad? Er det Philips eller blot markedet generelt, som bare ikke er modent? Forventer jeg virkelig for meget?
 
/Thomas


Redigeret af Tce - 20-April-2013 kl. 01:39
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2013 kl. 00:59
Ja, Philips er noget lort. Byggekvalitet, billedkvalitet og kvalitetskontrol er simpelthen for ringe. Især billedkvaliteten er noget af det værste der kan opdrives.
Til top
Mentalisac Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2012
Status: Offline
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mentalisac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2013 kl. 01:17
Ja de er bare så super ringe at de vinder en EISA award...

Så ringe at de faktisk har vundet 9 gange, sikkert flere, gad ikke tælle mere.

Men vil give dig ret i at Philips absolut ikke er med på smart tv delen.
Men hurra for WD TV osv osv.




Redigeret af Mentalisac - 20-April-2013 kl. 01:23
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2013 kl. 02:11
EISA award siger ca lige så meget om billedkvaliteten som farven på produktet og ambilight . .! , !u

Redigeret af Lennon - 20-April-2013 kl. 02:12
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2013 kl. 06:33
Oprindeligt skrevet af Mentalisac Mentalisac skrev:




Ja de er bare så super ringe at de vinder en EISA award...

Så ringe at de faktisk har vundet 9 gange, sikkert flere, gad ikke tælle mere.

Men vil give dig ret i at Philips absolut ikke er med på smart tv delen.
Men hurra for WD TV osv osv.







Det viser bare at det er pengene der bestemmer.

Ikke hvilket produkt der er det bedste.

Med de fejl vil jeg kræve købet ophævet.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2013 kl. 07:28
Hvad havde du forventet af et tv til 2k ?

Havde du undersøgt om netflix virkede inden køb ?

Streamning via wifi er sjældent godt. ( fra nas )

Har selv 2 stk philips og her virker epg fint uden wifi, så det er ikke en general fejl på phillips tv.

Men du må være tilfreds med billedkvallitet da det kun er funktionerne du er utilfreds med og det er vel det vigtigste for et tv !
Til top
Tce Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tce Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2013 kl. 08:35
Uanset hvad er jeg skuffet!
 
Uanset om et tv koster 1500,- eller 15000,- skulle jeg da mene at en simpel ting som f.eks. undertekster bør fungere og vises kontinuert - også selv om man skruer på volumen. Jeg har i øvrigt konstaterert at også ved kanalskift går der 5-10 sekunder før undertekster vises.
 
Og nej, jeg havde ikke undersøgt om Netflix ville fungere på tv'et. Men da jeg købte det var det nu heller ikke noget, jeg lagde specielt vægt på. Faktisk havde jeg forinden købet dømt 'smart-tv delen' ubrugelig. Det var desværre en fordom, som blev opfyldt. Igen tænker jeg at uanset prisen burde producenten sørge for at have et ordentligt udvalg i sin 'app-store' - Vi er i DK i 2013, hvor forbrugerne efterspørger bla. Netflix. Når jeg ser på hvad der findes af millionvis af apps til mobiltelefoner, forstår jeg slet ikke at der til mit nyerhverede Philips-tv blot findes et par håndfulde (primært ubrugelige) apps. SmartTV? NEJ!
 
Jo  - jeg kan blive ved i samme rille. Hvis en producent lover at der kan streames billeder og video via lan/wifi, forventer jeg også at det virker. Uanset hvad jeg har betalt for produktet.
 
Billedekvalitet og tv'ets design er jeg glad for. Men det er da en ringe trøst, når jeg også har betalt for at det skal streame over wifi/lan.
 
Jeg er ikke sur - jeg er blot ekstremt skuffet. Og måske en tand naiv, når jeg virkelig troede på hvad producenten lovede.
 
/Thomas
 


Redigeret af Tce - 22-April-2013 kl. 13:08
Til top
eske Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér eske Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2013 kl. 11:48
Hejj Thomas

Ja jeg synes det er et skod tv, har selv købt deres topmodel 46" 9704 i 2010, og har kun haft bøvl med det fra starten kæmper stadig med dem om at give mig et nyt tv.
Med hensyn til underteksterne forsvinder kan jeg hjælpe godt hjælpe dig med.
Du går ind i opsætningen og slår lydbjælken fra som vises på skærmen så forsvinder de ikke mere, mendet er jo ikke meningen at man skal slånoget fra for at noget andet virker.
Til top
eske Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér eske Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2013 kl. 11:52
Jeg glemte at fortælle dig ,at du kan gå ind på Trustpilot og søge på philips der kan du læse min anmeldelse hvor jeg går mere. i detaljer.
mvh.rene
Til top
Tce Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tce Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2013 kl. 11:53
Hej René
Tak for dit tip med at slå lydbjælke fra :-)
Jeg tjekker Trustpilot.
 
/Thomas
Til top
Tce Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tce Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2013 kl. 11:47
Lige en update: Jeg slog lydbjælen fra og det hjalp ikke en dyt!
 
/Thomas
Til top
nhj4 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 160
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nhj4 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2013 kl. 15:01

hej der!

er du utilfreds med dit tv og ikke kan få det byttet så klag her og se om de kan hjælper dig i din sag.
Intet er svært når man først har får det lært, og man lærer så længe man lever, uanset hvem man er ;-)

Sølv er godt, sølv er sundt, derfor lytter jeg til det døgnet rundt ;-)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu