recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nad S170 skruer selv op +"noise" i display
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nad S170 skruer selv op +"noise" i display

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2013 kl. 11:36
Hvis et elektronikprodukt pludselig ikke fungerer/fungerer på en anden måde end det skal, uden der er ydre påvirkninger eller der ellers er foretaget ændringer i produktet = Regn med det er defekt !

Jeg hører tit sætningen "jamen, det virkede i går" og det er jo fuldstændig rigtigt; når noget går i stykker, så virkede det lige inden... Wink
Til top
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-November-2006
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Warren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2013 kl. 11:46
Jeg tror på det her maksimalt handler om en chip eller mindre dims - sandsynligvis et kontantproblem pga alder. Jeg kan selvfølgelig ikke vide det.
Har forsigtigt prøvet at tage låget af og her er et billede (der er alligevel ikke garanti på):
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2013 kl. 12:01
Der er kun 3 kredse i sokler. Du skal have en "plcc" tang til at tage dem ud med. Bor du i nærheden af mig, er du velkommen til at komme forbi og låne e.

Hvis nu jeg var dig, ville jeg tage forforstærkeren ud på gulvet, kun sætte strømkabel til og så tænde for den og se, hvor længe der går inden den begynder at skabe sig.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-November-2006
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Warren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2013 kl. 12:18
Hej Klaus. Tak for tilbuddet om at låne din tang. Jeg giver besked, hvis det er. Vil prøve dit råd om at sætte så lidt til som muligt og isolere den mere fx på gulvet. Det hjalp ikke at skifte batteri - ej heller at tage dem ud - da problemet lige har været der imens.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2013 kl. 11:13
Hvis du merner der er et defekt kabel, ville det være det første jeg ville kigge på.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-November-2006
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Warren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2013 kl. 11:06
Jeg kan nu ikke tro at det skulle være et kabel. Har prøvet at pille højttalerkablerne fra igen og de 2 optiske kabler.
Måske NAD har et godt bud - de skrev følgende til mig på min henvendelse:

The S170 could need the DSP re-seated or there are intermittent power supply cables that need to be cut at the Molex 
connector and soldered to the main board instead of just connected via the Molex Connector (the cripping on the power supply 
cable at the Molex connector are intermittent). 

Hvilken af delene lyder mest som problemet I jeres ører?
Til top
LarsGeisler Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 398
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsGeisler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2013 kl. 11:28
"DSP re-seated" er vel netop set der skulle opnås med tangen. Det andet handler om strømforsyning, og du kan da prøve at sikre dig at alle stik sidder fast. Eventual tage dem op og sætte dem på igen, men jeg tror nu nok den skal til en kompetent mekaniker for at få styr på det, desværre.
Til top
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-November-2006
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Warren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2013 kl. 11:52
Ja lige præcis. Det vil være et forsøg værd.

Hvordan oversætter/forstår I "intermittent" i teksten og "cripping" ?
Til top
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-November-2006
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Warren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2013 kl. 12:01
Strømkablerne lige ved siden af de 3 sikringer ér loddet på stikket og ikke bare sat ned over. Kappen er bare sådan noget gummi skubbet ned over - kan jeg se.

Redigeret af Warren - 10-Maj-2013 kl. 12:01
Til top
LarsGeisler Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 398
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsGeisler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2013 kl. 12:58
Intermittent betyder "somme tider", "ind imellem" eller noget i den retning, essensen i deres svar er vel at strømmen kan svigte ind imellem fordi der kan være dårlig kontakt. Det synes jeg ikke er så sandsynligt som fejlkilde, som at en chip har dårlig forbindelse. Det kan jo også være at en chip er stået af....
Til top
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-November-2006
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Warren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2013 kl. 13:11
Jeg tror du har ret i at en chip er det mest sandsynlige problem af de 2 nævnte.
Nogen ved måske om en chip ofte driller eller står helt af så snart der er defekt. Hvad er symptomerne normalt?

Problemet er periodisk. Det kan nogen gange spille 2-3 timer før det sker.
I går så jeg problemet uden lyden var på (kanal uden tilslutning) - dog var højttalerkabler og 2 optiske kabler tilsluttet.

I dag ser jeg om den skriver "noise" mens højttalerkabler og de 2 optiske ikke er tilsluttet.
Der har ikke været nogen fejl på ca. 1 time nu. **men efter flere timer skriver den "noise" - og der er ikke andet tilsluttet end signalkabler og strøm.
Vil nok forsøge at tage de 3 sokkel chips ud.


Redigeret af Warren - 10-Maj-2013 kl. 17:21
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu