recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung UE75ES9005
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung UE75ES9005

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nitrotg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung UE75ES9005
    Sendt: 15-November-2015 kl. 10:09
hov.. gammel tråd.. Andet tv end jeg regner med

Redigeret af nitrotg - 15-November-2015 kl. 10:12
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2013 kl. 22:53
Nå men efter nogle dage med LED tv, så må jeg konstatere at dette tv, efter nogle justeringer i lys, kontrast og farver, tilsluttet min Pioneer receiver, i meget høj grad tilfredsstiller mine kræsne øjne.
Jeg tror aldrig jeg har set et LED tv der er justeret så det rent faktisk leverer så gode farver, men det kan altså lade sig gøre.
Jeg har ikke fået det kalibreret, men bare justeret efter eget ønske og smag. Der hvor jeg oplevede flest forbedringer var ved at nedjustere især den røde farve, men også lys og kontrast gav meget.
Uden at der skal gå LED/plasma- krig i det, så oplever jeg ikke irritationsmomenter ved dette LED-tv, selv om jeg faktisk havde forventet at måtte gå på kompromis med billede-kvaliteten, så sidder jeg ikke tilbage med den følelse.
Jeg er VILD med mit nye tv
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2013 kl. 22:34
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Check evt i routeren om den får en ip adr

Jeg har en app der hedder "Fing" som scanner ens trådløse netværk og viser IP-adresser osv, og der er receiveren anført med en IP-adresse....
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9329
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2013 kl. 17:03
Check evt i routeren om den får en ip adr
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2013 kl. 16:58
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Recieveren skal stadig skrive "Starting HMG" og " Internet Radio" selvom den ikke har forbindelse til routeren


Den skriver kun "starting HMG" og står så bare der og står....

Det er altid noget at den starter programmet op. Så mangler du sikkert bare at få forbindelse til routeren Big smile
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2013 kl. 13:52
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Recieveren skal stadig skrive "Starting HMG" og " Internet Radio" selvom den ikke har forbindelse til routeren


Den skriver kun "starting HMG" og står så bare der og står....
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2013 kl. 11:29
Recieveren skal stadig skrive "Starting HMG" og " Internet Radio" selvom den ikke har forbindelse til routeren
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2013 kl. 00:00
Jeg tror muligvis det er min router der skal sættes op til det og hvor jeg måske mangler et flueben et sted.....
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2013 kl. 23:27
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:


Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:


DHCP til ON, hvis din router understøtter dette



Ja det er det jeg er i tvivl om, men umiddelbart ser det ud til at det er "enabled" og typen er DHCP Client.

Ud over det står der simpelthen så mange tal at jeg ikke kan skrive dem ned. Har aldrig været inde i den menu før, da det normalt er "plug'n'play"

Ja man kan hurtigt tabe overblikket
Det er måske også det der er galt her

Det havde været lettere med en iPad, så kunne jeg skrive ned fra TV skærmen. Men inde på kontoret går det ikkeTongue


Redigeret af Kampus - 05-Maj-2013 kl. 23:27
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2013 kl. 23:21
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:


Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:


DHCP til ON, hvis din router understøtter dette



Ja det er det jeg er i tvivl om, men umiddelbart ser det ud til at det er "enabled" og typen er DHCP Client.

Ud over det står der simpelthen så mange tal at jeg ikke kan skrive dem ned. Har aldrig været inde i den menu før, da det normalt er "plug'n'play"

Ja man kan hurtigt tabe overblikket
Det er måske også det der er galt her
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2013 kl. 23:08
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:


DHCP til ON, hvis din router understøtter dette



Ja det er det jeg er i tvivl om, men umiddelbart ser det ud til at det er "enabled" og typen er DHCP Client.

Ud over det står der simpelthen så mange tal at jeg ikke kan skrive dem ned. Har aldrig været inde i den menu før, da det normalt er "plug'n'play"
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2013 kl. 23:06
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:


DHCP til ON, hvis din router understøtter dette



Ja det er det jeg er i tvivl om, men umiddelbart ser det ud til at det er "enabled" og typen er DHCP Client.
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu