recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung UE75ES9005
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung UE75ES9005

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2013 kl. 16:46
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Bruger du kabel eller wifi til din LX83?

Jeg bruger kabel. Og der er kontakt, ´men jeg kan ikke starte Home-gallery eller netradio op.
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2013 kl. 16:47
Kan det i øvrigt være rigtigt at billedet er bedre når det kører igennem min Pioneer receiver? eller er det indbildning?
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2013 kl. 17:02
Ved SD, 720p eller 1080i kan det måske. Det kan være der sidder en bedre billedprocessor i din Pioneer end der gør i din Samsung. Men med 1080p, skulle det gerne være det samme, for det burde din Pioneer slet ikke røre, men bare sende videre.
Til top
Netspirit Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-Januar-2013
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Netspirit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2013 kl. 17:03
Det ser super fedt ud! Noget mange af os vist kun kan drømme om ;)
Hvordan har du lavet den skjulte kabelføring?
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2013 kl. 17:07
Oprindeligt skrevet af Netspirit Netspirit skrev:

Det ser super fedt ud! Noget mange af os vist kun kan drømme om ;)
Hvordan har du lavet den skjulte kabelføring?

Tusinde tak
Bortset fra de ledninger under HiFi-møblet (som jeg ikke har ordnet endnu), så er kablerne ført i væggen.
Dette gør det til gengæld besværligt hvis der skal skiftes kabler. Så skal tv'et simpelt hen ned
Det er dog forberedt med både net-kabel,HDMI,Antenne,optisk og selvfølgelig 230 volt.
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2013 kl. 17:11
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Ved SD, 720p eller 1080i kan det måske. Det kan være der sidder en bedre billedprocessor i din Pioneer end der gør i din Samsung. Men med 1080p, skulle det gerne være det samme, for det burde din Pioneer slet ikke røre, men bare sende videre.

Jeg man jeg kører jo desværre "kun" 720P via YouSee, men 1080P via Apple-TV. Så er det måske ikke helt forkert at det bliver bedre når jeg kører det hele gennem min SC-LX83
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2013 kl. 17:35
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:



Dog har jeg opgivet at få netradio via min Pioneer SC-LX 83 da den bare ikke vil....
Fortsat god weekend

Det forstår jeg slet ikke. Min SC-LX83 virkede med det samme der blev sat netkabel i. Har også fået sat Touch'en op så den kan finde Netradio stationerne jeg har lavet til preset.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2013 kl. 17:50
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Jeg man jeg kører jo desværre "kun" 720P via YouSee, men 1080P via Apple-TV. Så er det måske ikke helt forkert at det bliver bedre når jeg kører det hele gennem min SC-LX83
Jamen, så lyder det jo logisk nok. Så hut jeg visker, sider der nemlig en ret så god chip i LX83. Du kan dog også gå ind i opsætningen af den, og vælge hvilke signaler den skal behandle. Det er jo også med at prøve sig frem, hvilke ting tv'et klarer bedst, og hvilke ting forstærkeren klarer bedst.
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2013 kl. 20:07
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:


Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:



Dog har jeg opgivet at få netradio via min Pioneer SC-LX 83 da den bare ikke vil....
Fortsat god weekend

Det forstår jeg slet ikke. Min SC-LX83 virkede med det samme der blev sat netkabel i. Har også fået sat Touch'en op så den kan finde Netradio stationerne jeg har lavet til preset.

Kan du evt. se hvordan dine indstillinger er? Jeg mente også det ville være nemt, så jeg har resat min og startet forfra, dog uden at det hjalp
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2013 kl. 20:14
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:


Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Jeg man jeg kører jo desværre "kun" 720P via YouSee, men 1080P via Apple-TV. Så er det måske ikke helt forkert at det bliver bedre når jeg kører det hele gennem min SC-LX83

Jamen, så lyder det jo logisk nok. Så hut jeg visker, sider der nemlig en ret så god chip i LX83. Du kan dog også gå ind i opsætningen af den, og vælge hvilke signaler den skal behandle. Det er jo også med at prøve sig frem, hvilke ting tv'et klarer bedst, og hvilke ting forstærkeren klarer bedst.

Jeg er bestemt mere tilfreds med billedet fra YouSee når det går gennem min receiver
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2013 kl. 21:13
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:


Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:



Dog har jeg opgivet at få netradio via min Pioneer SC-LX 83 da den bare ikke vil....
Fortsat god weekend

Det forstår jeg slet ikke. Min SC-LX83 virkede med det samme der blev sat netkabel i. Har også fået sat Touch'en op så den kan finde Netradio stationerne jeg har lavet til preset.

Kan du evt. se hvordan dine indstillinger er? Jeg mente også det ville være nemt, så jeg har resat min og startet forfra, dog uden at det hjalp

Indstillinger? Der er ingen, jeg vælger HMG, "starting HMG" kommer frem, og efter 10 sek ruller "Internet Radio" over display'et. Og så kan der vælges stationer. Jeg har istedet lavet presets, som min Touch kan vælge: HMG1, HMG2 osv
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2013 kl. 21:30
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:


Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:


Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:



Dog har jeg opgivet at få netradio via min Pioneer SC-LX 83 da den bare ikke vil....
Fortsat god weekend

Det forstår jeg slet ikke. Min SC-LX83 virkede med det samme der blev sat netkabel i. Har også fået sat Touch'en op så den kan finde Netradio stationerne jeg har lavet til preset.

Kan du evt. se hvordan dine indstillinger er? Jeg mente også det ville være nemt, så jeg har resat min og startet forfra, dog uden at det hjalp

Indstillinger? Der er ingen, jeg vælger HMG, "starting HMG" kommer frem, og efter 10 sek ruller "Internet Radio" over display'et. Og så kan der vælges stationer. Jeg har istedet lavet presets, som min Touch kan vælge: HMG1, HMG2 osv

Hmmmm.    Min låser i HMG og kommer ikke videre
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu