recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hedberg's projekt "Ny Hjemmebiograf"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hedberg's projekt "Ny Hjemmebiograf"

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hedberg's projekt "Ny Hjemmebiograf"
    Sendt: 05-Maj-2013 kl. 17:49
Jeg var rigtigt glad for min hjemmebiograf da jeg boede i lejlighed (tråd her) Efter at have levet en stille - nærmest slukket - periode i vores nuværende hus, så skal hjemmebiografen igen vækkes til live i vores kommende hus. 

I dag satte jeg projektoren til for at se om afstand, vinkel m.m. ville fungere. Tror ikke lampen fra den tidligere ejer kommer nok ikke til at fungere :-) 



Projektoren skal ligge oppe på hemsen for at tage lidt af blæser støjen (som ellers er ganske lidt). 



Alle vægge er igang med at blive malet en mørk grå (50% tror jeg den hedder) og ende væggen bliver sort sammen med 70-80 cm i hver side. Dette kigger maleren på i morgen.  Udstyr som forstærker, blu-ray afspiller m.m. placeres så i skabet.




Redigeret af hedberg - 05-Maj-2013 kl. 17:50
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2013 kl. 20:03

Jeg regner med at købe sådan en biograf sofa her:



Overvejer også om jeg ikke burde have et rødt tæppe i rummet som dette: 



En del af hardwaren vil være den samme som fra min gamle biograf:

Lærred:    Stewart Screenwall 110"
Projektor: JVC D-ILA X30     

Reciever:  Onkyo TX-NR905   
Blu-ray:  Oppo BDP-83 (Bør vist opgraderes til noget 3D snart)

Blu-ray:   Sony Playstation 3 60GB

HD-DVD:    Toshiba HD-XE1 (Ja, den lever stadig)

Medie: Boxee Box (Står til udskiftning)  

Højtalere:

Front:     Jamo A 707
Side:      Jamo A 707    
Center:    Jamo A 70CEN    
Sub:           Velodyne DD18
Bag:       Jamo Graphic    
Kabler:   Fisk, nogle til ca. 40kr/m fra HFK. 



Redigeret af hedberg - 05-Maj-2013 kl. 20:07
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2013 kl. 20:23
Lovende projekt! Inden du vælger stole, så husk at gør dig klart at når du vælger de recliner-modeller, så er der ikke noget med at ligge på siden og se film f.eks. og kæresten brokker sig sikkert over I ikke kan putte under filmen :)
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2013 kl. 20:40
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Lovende projekt! Inden du vælger stole, så husk at gør dig klart at når du vælger de recliner-modeller, så er der ikke noget med at ligge på siden og se film f.eks. og kæresten brokker sig sikkert over I ikke kan putte under filmen :)

Du siger det som om det er en dårlig ting? :-) 
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
martin_p Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Maj-2011
Status: Offline
Point: 852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér martin_p Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2013 kl. 21:11
haha :)
Til top
clausols1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-September-2007
Sted: Hedehusene
Status: Offline
Point: 785
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér clausols1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2013 kl. 09:47
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2013 kl. 10:39
Haha, ville bare nævne det, da jeg kender andre der ikke havde tænkt over de ting da de valgte lænestole :)

Hvor stort er dit rum egentligt?
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2013 kl. 10:43
Kæresten falder altid i søvn inden filmen nærmest er startet når der er en sofa og hun ligger ned. Så håbet er at hun kan se måske bare halvdelen af filmen når det er sådan nogle stole her :) 

Rummet er 3.10 bredt hvor lærred skal placeres. Jeg har ikke målt hvor langt det er, men det er mellem 5 og 6 meter hvor noget af pladsen dog er taget af et indbygget skab som jeg vil bruge til at gemme udstyr af vejen i. Skal dog lige have målt det helt præcist en af dagene, så jeg kan få et tilbud på noget rødt gulvtæppe.




Redigeret af hedberg - 06-Maj-2013 kl. 10:45
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Schulz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 843
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schulz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2013 kl. 14:04
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Lovende projekt! Inden du vælger stole, så husk at gør dig klart at når du vælger de recliner-modeller, så er der ikke noget med at ligge på siden og se film f.eks. og kæresten brokker sig sikkert over I ikke kan putte under filmen :)


Det lyder som argumenter min kæreste kunne komme op med, haha Big smile
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2013 kl. 18:21

Så er maleren igang med den grå farve.





Ingen købere til lampen endnu? :) 
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2013 kl. 18:30
det ser rigitgt spændende ud.
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2013 kl. 18:59
Nej, men det har da godt nok været et "fimset" rum med den vægfarve og lampe LOL
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu