recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sagemcom RTI95-320 eller Humax BXR-HD+ 2 eller...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sagemcom RTI95-320 eller Humax BXR-HD+ 2 eller...

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Peter_J Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 22-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sagemcom RTI95-320 eller Humax BXR-HD+ 2 eller...
    Sendt: 07-Maj-2013 kl. 16:51
Hej

Jeg har netop bestillt Boxer og skal i den forbindelse have fat på en boks, da mit tv ikke kan klare sig uden...

Efter at have læst mange tråde herinde er mine øjne blevet noget mere firkantede og mit hovedet er tæt på at sprænges, men jeg er ikke rigtig kommet et valg nærmere - derfor denne tråd. Først et par overvejelser, efterfulgt af nogle spørgsmål...

Jeg vil gerne have en boks, der...
 Kan optages på (ligegyldigt om intern eller ekstern-harddisk - bare muligheden er til stede, og det virker nemt).
 Har mere end en tuner, så der kan optages en ting og ses noget andet samtidig.
 Skal have DVB-T2
 Er rimelig brugervenlig -  jeg vil helst undgå at skulle nørde for meget, jeg vil hellere have at den "bare" virker.

Jeg har overvejet den nye "Sagemcom RTI95-320 HD", som Boxer netop har lanceret ifm. launch af Boxer-bio. Jeg kan dog på flere andre tråde herinde se, at flere brugere næsten afskyer mærket Sagemcom, men jeg er ikke helt klar over hvorfor...
Alternativt har jeg overvejet, om man skal kaste sin kærlighed på "Humax BXR-HD+ 2" i stedet for.

Jeg tror egentlig ikke, at jeg har brug for Boxer-bio, da jeg ikke har brug for et ekstra film-leje sted, så det skulle kun lige være, hvis de har nye gode serier, men jeg kan ikke finde angivelse af deres serie-udvalg noget sted...? 

Derfor disse spørgmål:
1) Er "RTI95" den eneste boks, der kan bruges til Boxer-bio (hvis man ser bort fra en måske kommende software-update til "RTI90") - såfremt man alligevel ville have mulighed for Boxer-bio?

2) Hvis man ikke har brug for Boxer-bio, er "Humax BXR-HD+ 2" så et bedre køb end den nye RTI95 fra Sagemcom (eller RTI90 for den sags skyld)?

3) Er det noget med, at Humax også har været ramt af en del bugs (der var vist en længere tråd herinde om dette)? Er disse i givet fald blevet rettet, og er "Humax BXR-HD+ 2" generelt aktuelt velkørende?

4) Er der andre bokse, man kunne overveje?-Flere snakker godt om Miraclebox, men jeg har på fornemmelsen, at denne bliver for "nørdet"...

Puha, det blev en lang tråd. 
På forhånd tak for input.

Mvh.
Peter


Redigeret af Peter_J - 07-Maj-2013 kl. 16:54
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2013 kl. 16:57
Har selv Boxer, og regnede egentlig med Humax BXR-HD+ som afløser for min Triax T-HD405VA, da den ikke er T2 box. Men med al den virak der har været omkring Humax'en, venter jeg og ser..

Der må jo komme en DVB-T2 udgave af Panasonic'en på et tidspunkt. Den linkede er desværre kun til Cabel TV. Den tror jeg mere på er stabil og velegnet til problemfri optagelse/redigering, da jeg siden 2007 har haft en Panasonic DMR-EX87, som har vist sig at være noget nær perfekt.
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=116916&title=panasonic-dmrbct820


Redigeret af Kampus - 07-Maj-2013 kl. 17:03
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2013 kl. 17:00

.

Redigeret af Radiomanden - 07-Maj-2013 kl. 17:02
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2013 kl. 17:01
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Oprindeligt skrevet af Peter_J Peter_J skrev:



Jeg vil gerne have en boks, der Har mere end en tuner, så der kan optages en ting og ses noget andet samtidig. Skal have DVB-T2  Er "RTI95" den eneste boks, der kan bruges til Boxer-bio (hvis man ser bort fra en måske kommende software-update til "RTI90") - såfremt man alligevel ville have mulighed for Boxer-bio?


Boxer har kun Twin Tuner PVR modtagere, ligeledes, da de jo bruger T2 har de ikke mere nogen uden det.
De nævnte modtagere er de eneste der kan bruges til Boxer Bio.


Redigeret af Radiomanden - 07-Maj-2013 kl. 17:02
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Peter_J Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 22-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2013 kl. 19:18
Tak for input.
Det kunne selvfølgelig være spændende, hvis Panasonic kom med en DVB-T2 boks, men det kan jeg desværre ikke vente på i denne omgang.

Jeg har nu fået læst endnu flere anmeldelse m.m., og overvejet alternativerne.
Jeg tror stadig ikke, at jeg får brug for Boxer-bio, så det behøver boksen ikke kunne. Derudover overvejer jeg at give afkald på muligheden for at optage en ting og se noget andet samtidig.
Med det i tankerne går mine overvejelser i retning af: "Humax BXR-HD2", som fås rimelig billigt. Er der nogen, som ejer denne, og har erfaringer de vil dele?

Alternativt har jeg også overvejet denne: "MAXIMUM XO-4100 Combo". Er der nogen, som har denne og ved, om det er blevet muligt at optage en ting og se noget andet samtidig (der har været snak om, at denne feature blev indført ifm. opdatering?) - eller i øvrigt har erfaringer med den?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2013 kl. 19:31
Pansonic'en er mere end en "box". Den har blu-ray brænder med mulighed for at brænde optagelserne ud. Noget helt enestående ift andre PVR mærker

Redigeret af Kampus - 07-Maj-2013 kl. 19:31
Til top
Basto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-December-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 533
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2013 kl. 10:05
RTI90  får samme opdatering som RTI95 ,  jeg har sankket med sagemcom support idag og de vil sende den via mail straks den er klar.   elgiganten har  RTI90 til   2287 kr. 
SÅ ja lidt heldige er vi som har haft RTI90 i snart halvandet år Wink

PS Underligt at boxer ikke melder noget ud ? Måske vil de hellere tjene penge og sælge nye RTI95 bokse ?

Er du i tvivl så ring til sagemcom support  82332819  ( så slipper du også for en boxer tlf student )Wink


Mvh michael
Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2013 kl. 10:21
Vanskelig opgave

Helt ærlig (jeg har p.t. Boxer, tidligere Canal + )
Du skulle have valgt Canal+

Der er langt flere muligheder og det virker bare.
I starten er Boxer billig, men på den lange bane
er forskellen mindre, men tilfredsheden opvejer forskellen.

Boxer:
Du bør så vælge deres egen box...7-9-13 pøj-pøj
Jeg beder en bøn for dig...
E.L.
Til top
ThomasP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThomasP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2013 kl. 11:57
Jeg har haft Humax BXR-HD2 i mere end et halvt år, og den virker OK. Det er en anden liga end de Denver bokse, jeg ellers har prøvet.

Den kan ikke optage på USB-stik, kun på HDD, men det virker til gengæld udmærket. Optagelserne kan ikke umiddelbart afspilles på computer, men det gælder vist alle Boxer-godkendte bokse. Resten kan du læse i denne anmeldelse:

http://digitalt.tv/humax-bxr-hd2/

vh. Thomas

Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2013 kl. 17:52
Oprindeligt skrevet af ThomasP ThomasP skrev:

Jeg har haft Humax BXR-HD2 i mere end et halvt år, og den virker OK. Det er en anden liga end de Denver bokse, jeg ellers har prøvet.

Den kan ikke optage på USB-stik, kun på HDD, men det virker til gengæld udmærket. Optagelserne kan ikke umiddelbart afspilles på computer, men det gælder vist alle Boxer-godkendte bokse. Resten kan du læse i denne anmeldelse:

http://digitalt.tv/humax-bxr-hd2/

vh. Thomas

Dejligt at høre at der er nogle der er heldige med Humaxen
Hold da op en gange "lange tråde"

Det er ufattelig uretfærdig at Boxer ikke kan levere /anvise
en kvalitetsbox /recorder der bare dur.
De vandt licitationen i sin tid over det digitale sendenet.
De skulle ikke have haft denne rettighed, fordi de ikke
(endnu) er istand til at levere varen

lad os håbe ?





E.L.
Til top
Peter_J Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 22-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2013 kl. 17:10
Hej igen

Tak for jeres input.
Tror jeg prøver mig med "Humax BXR-HD2". Nogle af jer har i det mindste haft glæde af den, og den opfylder mine krav nogenlunde (på nær det med multi-tuner) - desuden kan den fås rimelig billigt, så man mere (økonomisk) smertefrit kan skifte, hvis det senere hen viser sig ønskeligt.
Det bliver spændende at se, hvordan den virker i praksis... jeg takker på forhånd for bønner (@ E.Larsen) Wink

Mvh.
Peter
Til top
Mads333 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 135
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads333 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2013 kl. 22:24
Jeg fik en opdatering til min RT90 - 320HD.
Men kan ikke se forskel fra før. Er der nogen der ved hvad den skulle have gjort?
Bemærk, det er ikke RTI90 eller RTI95.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu