recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Alternativ til Dropbox
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Alternativ til Dropbox

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Michaelsc Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Michaelsc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Alternativ til Dropbox
    Sendt: 12-Maj-2013 kl. 10:25
Hej

Jeg ville hører om der er nogle herinde som kender et andet billigt og godt alternativ til Dropbox? Jeg skal bruge til at sikre billeder og personlige filer. Det må gerne være lige så brugervenlig som Dropbox. Mit styresystem er Mac OS.

Mvh Michael
Til top
LarsGeisler Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 398
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsGeisler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2013 kl. 10:30
Hvad er der galt med dropbox? Der findes masser af billige backup løsninger, jeg bruger sev Keepit.dk
Til top
Michaelsc Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Michaelsc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2013 kl. 10:31
Der er skam ikke noget galt med dropbox tværtimod, har brugt det i 5 år og har været fuldt tilfreds, men det er fordi jeg skal opgradere til PRO versionen, hvis jeg skal have plads til mine filer. Så ville bare hører om der var nogle som kendte til et billigere alternativ.

Redigeret af Michaelsc - 12-Maj-2013 kl. 10:32
Til top
LarsGeisler Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 398
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsGeisler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2013 kl. 10:34
Keepit giver ubegrænset plads for 39 kr pr måned.
Til top
Niller55 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2013 kl. 10:34
google drev
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2013 kl. 10:42
iCloud er vel oplagt, når du har Mac.
Eller Wuala.
Venlig hilsen
KB
Til top
jec Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-September-2011
Status: Offline
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2013 kl. 11:48
Oprindeligt skrevet af Michaelsc Michaelsc skrev:

... godt alternativ til Dropbox? Jeg skal bruge til at sikre billeder og personlige filer. Det må gerne være lige så brugervenlig som Dropbox. Mit styresystem er Mac OS...

Amazon S3 (< 70øre/GB/Måned inkl moms).
Evt. anvendt sammen med GoodSync , som er et fint backup-program der også understøtter S3.

Jens

Til top
trupfg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-December-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 54
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér trupfg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2013 kl. 15:54
På https://mega.co.nz/ får du 50GB på en gratis-konto.
Til top
Desperate Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Desperate Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2013 kl. 16:42
Jeg bruger Jottacloud og det virker perfekt på min Mac.

Jottacloud er norsk, så ens data gemmes i Norge og efter nogenlunde samme regler, som hvis de blev opbevaret i Danmark. En ubegrænset konto koster 490 kr. for en computer eller 880 kr. for to computere pr. år (det er også muligt at vælge flere computere, og få ydereligere rabat). Det er også muligt at købe GB og så har man frit antal computere.

Man får 5 GB gratis ved oprettelse, så det er muligt at afprøve inden man køber.

www.jottacloud.com

Softwaren taler primært dansk, men der er nogle få ting som ikke er oversat.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2013 kl. 17:01
Oprindeligt skrevet af trupfg trupfg skrev:

På https://mega.co.nz/ får du 50GB på en gratis-konto.


Ja, hvis du tør betro dine data til Kim Dotcom. Jeg gør ikke.


Venlig hilsen
KB
Til top
trupfg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-December-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 54
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér trupfg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2013 kl. 17:26
Er hverken for eller imod Kim Dotcom - og om dine data er mere eller mindre sikre her end hos andre udbydere, skal jeg ikke afgøre (om end deres koncept omkring kryptering lyder mere sikkert end hvad der tilbydes andre steder).
Ikke fordi der skal startes en diskussion om dette, ville blot nævne det som en mulighed - så må hver enkelt have sin egen holdning til, hvem han/hun stoler på. :)
Til top
tobiasl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 820
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tobiasl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2013 kl. 17:43
er selv super glad for mit Bitcasa og kan maxe min 50/10 upload ud https://www.bitcasa.com/
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu