recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller > Xbox One
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Xbox One: Leak - Titan Fall til XB1
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Xbox One: Leak - Titan Fall til XB1

 Besvar Besvar Side  <1 45678 10>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Juli-2010
Status: Offline
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2013 kl. 10:44
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2013 kl. 10:31
Nu køber du ikke fysiske spil hos Apple, så forstår ikke helt sammenligningen? Og uanset hvad, så har EU jo ingen problemer med, at banke MS på plads. Det er jo sket en del gange efterhånden.
Men om deres planer er ulovlige, er netop det jeg stiller spørgsmål ved. Det er i hvert fald ulovligt, at forhindre videresalg af spil. Men eftersom MS sådan set, heller ikke forhindrer det, men måske vil tage ekstra penge for det, så rammer de i hvert fald en gråzone.
Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér amorbavian Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2013 kl. 09:17
EU har f. Eks. Ikke kunnet stille meget op mod Apple så det er ikke sikkert. Desuden er der vel intet ulovligt i MS planer?

BORING!
Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér amorbavian Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2013 kl. 09:15
Det var stadig mere og mere interessant end MS. Bl.a. cloud tjenesten og støtte til indie udviklere. Selvom flere detaljer naturligvis savnes.

Indtil videre kan jeg dog kun konkludere, at Xboxen er grim.

BORING!
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2013 kl. 09:06
Ærlighed talt, så tror jeg, at grunden til vi ikke får et endegyldigt svar fra MS, er de ikke selv er helt afklaret endnu. Både always on, og brugtsalg, er noget der styres i software, og kan derfor ændres som det har lyst.
Derfor kan det også være forskelligt fra region til region. Måske er kravet til always on knap så skrap, i lande hvor internettet ikke er så udbredt. Og brugtsalg holder jeg stadig på, at EU kræver, at det er frit, så det bliver sikkert også anderledes her.
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2013 kl. 08:07
Oprindeligt skrevet af amorbavian amorbavian skrev:

Damn hvor bliver der skudt med skarpt mod Boxen på nettet. Den er virkelig ikke blevet godt modtaget. Og det er alle fra journalister til gamere.
Det var jo en hel anden reaktion da ps4 blev lanceret.
 
Der blev jo heller ikke rigtig sagt eller vist noget til PS4 "lanceringen". Det var bare spild af tid.
Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér amorbavian Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2013 kl. 07:34
Damn hvor bliver der skudt med skarpt mod Boxen på nettet. Den er virkelig ikke blevet godt modtaget. Og det er alle fra journalister til gamere.
Det var jo en hel anden reaktion da ps4 blev lanceret.

BORING!
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Status: Offline
Point: 3215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sploink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2013 kl. 17:11
Til top
minusop Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2007
Sted: 2665
Status: Offline
Point: 511
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér minusop Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2013 kl. 16:57
Hm ... jeg er glad for at låne spil på det lokale bibliotek - det lugter lidt af, at det også er slut med "one" ....
Man burde egentlig vide bedre, i min alder ... burde!

Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SteffenD89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2013 kl. 15:48
Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

Jeg er generelt bare ikke glad for "fees", når jeg allerede har betalt fuld pris for produktet én gang. Jeg må indrømme, at det er nok til at få mig væk fra Xbox. Desuden har jeg altid været en Playstation-forbruger, så mon ikke MS kan være ligeglade med hvilket valg jeg træffer, idet jeg ikke er en potentiel kunde. Jeg tror dog, at der vil være nogle tidligere Xbox-brugere, som vil være lidt skræmte om netop dén udmelding fra MicroSoft.

Udover ovenstående, så siger den nye Xbox mig intet. Den gamle fik mig ikke op af stolen og ud til forhandleren, og det gør denne "opgradering" heller ikke.


Jeg synes faktisk at MS trykkede på de rigtige knapper da de lancerede deres Xbox 360 (og årene op til kinect). Den var billigere end PS3 og tilbød rigtig fede spil som:

Mass Effect 1
Gears of War 
Forza 2 Motorsport
Lost Odyssey
Banjo: Nuts and bolts
The Elderscroll: Oblivion
Dead Rising
Halo 3
Project Gotham Racing
Kameo

og andre spil, som jeg ikke lige kan komme i tanke om. 

Jeg kan bare huske at jeg købte min Xbox 360 med Gears of War, Forza 2 og Viva Pinata. Jeg har i forvejen forudbestilt Mass Effect 1 og købte senere Lost odyssey. Alt sammen spil der var fede i min verden (undtagens viva pinata). 

Dog var ulempen at selvom konsollen var billigere, var der altså også en grund til det. Ingen wifi, HDMI, 20GB HDD, ingen bluray-drev. Online spil koster penge. 

Spillene var udelukkende (og vil altid være det) grunden til jeg købte konsollen.
Det var ikke før 2008 med MGS og 2009 med LBP, Killzone 2 og Uncharted 2 at det kørte for sony.

Men jeg tvivler altså lidt på at MS formår at gøre det samme igen, men nu må vi se.Tongue



Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Juli-2010
Status: Offline
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2013 kl. 15:37
Oprindeligt skrevet af amorbavian amorbavian skrev:

Først, er det kun mig, der synes det lidt underligt, at MS vælger et navn til boxen, som Sony allerede har brugt?

 
Næ.. One = unity.. Unity:
 
 
Og hvem husker ikke:
 
 


Redigeret af Steve Jones - 22-Maj-2013 kl. 15:38
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SteffenD89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2013 kl. 15:33
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Som andre har skrevet så føltes konferencen som en "afledningsmanøvre" og som en salgstale - der blev ikke snakket (ordenligt) om specs, "always online" eller om brugte spil. Ting som har været rygtes længe og som på den ene eller anden måde viser sig at være korrekte (groft sagt).


Angående budskabet, så har det vel hele tiden været fremme, at denne præsentation var rettet mod hele Xbox platformen, men præsentationen rettet mod gamere først kommer til E3..

Jeg ved sku ikke.. altså jo fint nok, men jeg synes bare stadigæk at det er forkert. Sony formåede at dreje det hele til at handle om enten hvor let det er for udviklerne (som omfatter os, gamere) og hvordan man på den ene eller anden måde hele kan være connected til deres platform (igen i forbindelse med spil). Så tror jeg at de brugte lidt tid på at nævne nogle apps der vil være tilgængelige, men ikke noget de brugte specielt meget tid på - medmindre jeg husker forkert.Clown

MS reveal af XB1 vil blive husket som et mediecenter først og spil som nr 2. Fint nok at de havde fokus på helhedsbilledet, men der blev jo brugt utroligt meget (relativt i forhold til den samlede tid) på noget, hvor prioriteringen sagtens kunne have været anderledes. 

På nuværende tidspunkt er tilliden blandt core-games der har fulgt det event højest sandsynligt i frit fald (min egen mening) og de skal virkelig skyde nogle fede spil af til E3 og vise at deres helhedsbillede også inkluderer deres gamle fanbase. 

Mit eneste issue med MS og E3 er bare, at de sidste 2-3 år har det været meget kinect-fokuseret. Jeg kunne godt forestille mig at en del af de exclusive spil de har snakket om, er kinect og XBL arcade titler. Ikke fordi at jeg har så stort mistillid til MS at jeg ikke tror på at de har nogle gode titler i ærmet, men sådan er det bare generelt med de firmaer der. Sony sidste år, til E3, at de havde noget i retningen af 90-100 spil der ville blive udgivet i 2012, til deres PS Vita. Men det er jo bare tal og indeholder typisk alt. Sådan er det altid og vi vil stensikkert høre det fra MS og Sony til hvert/op mod hvert E3.

Personligt tror jeg at MS kører samme stil som de har gjort siden 2009. Kinect, apps, timed exclusive DLC/third party spil også nogle reelle cores spil de kan rotere imellem - nok noget i retningen af 3-4 spil (ligesom Gears/Halo/Forza/Fable) + nogle nye IPs i ny og næ. Det er jo så også fint nok for nogen, men jeg vil hellere fortrække MS fra 2005-2008/9. 

Med hensyn til det du skrev her:

Det er så den mindst vigtige del for mig. Jeg er mere interesseret i det med brugte spil.
Jeg er alligevel always on :)

så ligger problemet, for vores vedkommende, ikke i om hvorvidt vi har internet eller ej. Det har vi jo stort set alle sammen i Danmark - i hvert fald nok til at kunne logge på. 
Men spørgsmålet er jo så bare, hvem der står for serverne? Er det MS?
Fordi CoD og Halo har det med at tiltrække mange mennesker og der er ikke noget værre end situationer som f.eks. det nye simcity der trods alt ikke virkede ordenligt før efter 3-4 uger (f.eks. var cheeta-speed slukket pga. server-issues i så langt tid). 

Det er IMO en skidt retninge, ikke fordi at jeg ikke har internet eller har internetproblemer, men typisk fordi at der som regel ikke er nogen fornuftig årsag til hvorfor at man netop skal være "always-online" og det er møgirriterende når man har produkter, der er betalt for, og som bare ikke virker. 

Noget helt andet er jo at det heller ikke er særligt brugervenligt, hvilket jeg personligt synes at vi godt kan værne lidt om.Smile


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 45678 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu