recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee boks på waoo??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yousee boks på waoo??

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Yousee boks på waoo??
    Sendt: 24-Maj-2013 kl. 23:26
Hej Recordere-
 
Jeg har et spørgsmål, om hvorvidt man kan bruge en Yousee boks på waoo kabeltv??
Jeg behøver ikke Tv-arkiv og start forfra.
 
Det er bare fordi jeg har fået et tilbud på en Yousee boks, men skifter til Waoo kabeltv  pr 1. Juli.
 
//
Guldhammer
//Guldhammer
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2013 kl. 23:34
 
 Jeg har tvivl om at det kan gøres. Da det er en anden udbyders modtager.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2013 kl. 07:12
Det bedste er nok at spørge det selskab, som leverer Waoo! Kabel-TV. Ét sted, fx hos HEF-Bredbånd kan man godt bruge sin nuværende boks eller TV til Waoo!, blot der er MPEG4 DVB C-tuner i. På Waoo's egen hjemmeside står der INTET om alternativ tuner, kun om selskabets egen.

Der er noget, jeg ikke har helt styr på: Hvordan leveres Waoo! Kabel-TV? Via fiberbredbånd, tlf-stikket, eller antennestikdåse, ligesom YouSee og Stofa? Jeg testede hos Waoo!, om jeg kunne få det, og det kunne jeg tilsyneladende, (Aars, godt nok et sted, hvor der er tvungen YouSee, men skulle lige prøve testen bare for sjov...) og fik adgang til bestillingsformularen ved at klikke på "Fortsæt hos Waoo!".


Redigeret af turbo2 - 25-Maj-2013 kl. 07:18
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2013 kl. 09:17
 
 Waoo er fibernet, nogle steder leveres modtageren med mulighed for DVB-C, og andre steder gør den ikke. IMO er det ubrugeligt uden DVB-C.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Letten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2013 kl. 10:33
@turbo2: Min waoo fiberinstallation (Østjysk Energi) består af 2 lysledere. Jeg fik forklaret at den ene var til internet og IPTV, den anden til kabel-TV.

@Radiomanden: vi lever da fint kun med IPTV, dvs. uden DVB-C. Vi har to Airties bokse tilkoblet husets primære TV, suppleret med webTV og iPad. Billedkvaliteten på IPTV er super.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2013 kl. 10:37
 
 Med DVB-C, så er man ikke bundet til specielt udstyr, men kan bruge normalt DVB-C udsyr. Recorder og TV, samt fordele rundt i Coax hvis man vil det.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2013 kl. 10:44
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

@turbo2: Min waoo fiberinstallation (Østjysk Energi) består af 2 lysledere. Jeg fik forklaret at den ene var til internet og IPTV, den anden til kabel-TV.

Hvis man så vil have kabel-TV via fiberen, skal der så en adapter af en eller anden art på, så man kan tilslutte et coax-kabel til sit alm. DVB C-Tv, eller DVB C-boks, eller hur? Hvis ikke, så kan en YouSee-boks jo ikke bruges på fibernettet...
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2013 kl. 10:50
 
 Som tidligere skrevet. Nogle udbydere af Waoo har mulighed for DVB-C, andre har ikke. Der er andet sted på forummet skrevet om det.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Letten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2013 kl. 15:12
@Turbo2: I min fiberboks er der en f-connector udgang til kabelTV signal, den kan man så forbinde direkte til TV eller sit kabelTV fordelingsnet i huset. Så selve omformning fra lysleder til DVB-C foregår i fiberboksen. Husk at der er lidt forskel i udstyr fra elselskab til elselskab. F. Eks mener jeg at mit eget er gået over til fiberboks med indbygget trådløs router, mit eget udstyr er opdelt i firberboks og router.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu