recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Bærbare medie afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DAC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DAC

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DAC
    Sendt: 25-Maj-2013 kl. 18:08
Hej.
 
Jeg har  en ældre Denon avr 1400 i sommerhuset.
 
Den har kun pro logic og ingen digitale indgange.
 
Højtalerne er Dali 808.
 
Jeg gider ikke at slæbe CDer med hver gang jeg skal i sommerhuset.
 
Derfor bruger jeg min Ipod som afspiller. Det lyder ærligt talt ikke særligt godt.
 
Det er nogenlunde samme resultat når jeg bruger min computer.
 
Derfor overvejer jeg at købe en DAC som jeg kan bruge samme med min bærbare og afspille fra Itunes.
 
Mine filer i Itunes er alle 196kps mp3.
 
Jeg har to spørgsmål.
 
Vil jeg opleve bedre lyd med en DAC som denne?
 
Findes der alternativer(læs billigere) udgaver?
 
SmileSmileSmile
 


Redigeret af Mufti - 25-Maj-2013 kl. 18:23
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2384
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2013 kl. 11:12
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Vil jeg opleve bedre lyd med en DAC som denne?
Køb den i deres webshop, prøv den af i sommerhuset og få pengene retur inden 14 dage hvis den ikke gav det løft i lyden du håbede på.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2013 kl. 12:43
For bedste lyd skal man overveje asynkron USB overførsel, da computeren ikke altid er i stand til løbende at levere den mængde data som DAC skal fødes med.

Det bliver desværre en smule dyrere, men her er alternativerne:


Cambridge DacMagic 100 til 1699,-





Musical Fidelity V-DAC til 1999,-




Jeg bruger selv en Musical Fidelity V-LINK til mit anlæg, som er et dejligt no-nonsens produkt. Så jeg ville selv vælge V-DAC II, selvom jeg tvivler på at kunne høre forskel på de to.


Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2013 kl. 12:45
Det kan være at jeg ender med at gøre dette.
 
Mener at Hifiklubben giver pengene tilbage hvis man ikke er tilfreds, selv om man ikke har købt på nettet.
 
Er der virkelig ikke nogen der har erfaring med at afspille fra Itunes på bærbar til stereo anlæg???
 
SmileSmileSmile
 
Der var jeg vist ikke hurtig nok.
 
Alternativer modtages gerne.....


Redigeret af Mufti - 26-Maj-2013 kl. 12:51
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2013 kl. 12:51
Jeg tror de fleste lever med dårlig lyd eller kaster nogle penge efter en ordentlig DAC, som desværre ikke er billig.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2013 kl. 13:09
Apple Airport Express er vel også en DAC, og så får man trådløs afspilning.
http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablet-hardware/netvark-og-router/APPLEMC414ZA/airport-express-router

@Mufti: Hvis du tager lyd ud af hovedtelefonstikket på iPod, så får du bedre lyd med Airport Express eller kabel fra bunden af iPod til forstærker.


Venlig hilsen
KB
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2013 kl. 13:20
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Apple Airport Express er vel også en DAC, og så får man trådløs afspilning.
http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablet-hardware/netvark-og-router/APPLEMC414ZA/airport-express-router

@Mufti: Hvis du tager lyd ud af hovedtelefonstikket på iPod, så får du bedre lyd med Airport Express eller kabel fra bunden af iPod til forstærker.


Det lyder som en god løsning.
 
Mit problem er at lyden ud af hovedtelefon udgangen er temmelig ringe både på PC og Ipod.
 
Hvad mener du med kabel fra bunden af Ipod?
 
Jeg går ud fra at airport expres skal tilsluttes med mini Jack til phono. Det er sådan jeg tilslutter Ipod og computer.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2013 kl. 13:29
Kabel fra bunden. Der mener jeg fra ladestikket til forstærker. Enten et kabel eller en dock.
Fx dette, hvis din iPod har det brede stik:


Ja, Airport Express tilsluttes med minijack til phono. (Eller mini toslink til optisk i forstærker)




Redigeret af Brixen - 26-Maj-2013 kl. 13:37
Venlig hilsen
KB
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2013 kl. 14:20
Der er en del Airport express til salg på den blå. Jeg ved dog ikke hvad forskellen er på versionerne ud over at en af dem er men hvid ledning. Måske nogen der vil oplys hvad bitrate de kan køre med hvis du en dag vil bruge wimp.
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at hører på sin musik.
En audiofil har musik for at hører på sit anlæg.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2013 kl. 14:24
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Jeg bruger selv en Musical Fidelity V-LINK til mit anlæg, som er et dejligt no-nonsens produkt. Så jeg ville selv vælge V-DAC II, selvom jeg tvivler på at kunne høre forskel på de to.


Mon ikke det er en smule overkill til 196kbps Mp3 filer?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2013 kl. 14:29
Hmmm.
 
Så fik jeg lidt at tænke over.
 
Vil ikke bruge mere end 1000,- så det er kun Airport og Argon der er i spil.
 
Har prøvet at skimme nogle artikler om Airport Express. Lydkvaliteten skulle være rigtig god hvis man kører losless.
 
Nu kører jeg mp3 og er godt klar over at det ikke er optimalt.
 
Jeg tænker at jeg får bedre lyd med Airport Express end afspilning fra Ipod via hovedtelefon udgang.
 
Hvordan vil den være imod Argon DAC?
 
Hvis jeg beslutter mig for Airport Express...
 
Kan den så køre som separat netværk uden internet adgang?
 
Så kan jeg bedre tage den med rundt.
 
 


Redigeret af Mufti - 26-Maj-2013 kl. 14:30
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2013 kl. 14:54
Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Der er en del Airport express til salg på den blå. Jeg ved dog ikke hvad forskellen er på versionerne ud over at en af dem er men hvid ledning. Måske nogen der vil oplys hvad bitrate de kan køre med hvis du en dag vil bruge wimp.


Lidt om forskellene:
http://en.wikipedia.org/wiki/AirPort_Express

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu