recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos. Ingen lyd på DR Radio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sonos. Ingen lyd på DR Radio

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
turbonegro Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 290
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér turbonegro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sonos. Ingen lyd på DR Radio
    Sendt: 03-Juni-2013 kl. 17:12
Hej

Er lige kommet hjem, og vil høre lidt radio, men ingen lyd på nogen af DR kanalerne via TuneIn på Sonos. Kan fint spille Spotify og lokal musik, men i hvert fald DR P3 og P6 Beat er helt tavse. P4 spiller ok, ligeledes alle de andre jeg lige har testet. Har i samme problemer?
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2013 kl. 20:01
Har heller ikke P3 via sonos lige nu.   Men hvor fejlen ligger ved jeg ikke.

Øvrig rig virker fint
Til top
Markh Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-August-2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 317
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Markh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2013 kl. 20:42
Oprindeligt skrevet af turbonegro turbonegro skrev:

Hej

Er lige kommet hjem, og vil høre lidt radio, men ingen lyd på nogen af DR kanalerne via TuneIn på Sonos. Kan fint spille Spotify og lokal musik, men i hvert fald DR P3 og P6 Beat er helt tavse. P4 spiller ok, ligeledes alle de andre jeg lige har testet. Har i samme problemer?

Jep - lyden forsvandt tidligere i dag. Metadata bliver stadig opdateret (hvad der spilles lige nu f.eks.), men lyden har de glemt at skrue op for. :)

/Mark


Redigeret af Markh - 03-Juni-2013 kl. 20:43
Til top
turbonegro Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 290
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér turbonegro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2013 kl. 21:11
OK, så er jeg mere rolig. Var lige ondskabsgal på routeren, der før har givet problemer. Tunein virker btw ikke klippestabile, så håber det er en stor opdatering der er på vej.....
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2013 kl. 23:03
Det er et tunein problem. Det direkte stream virker fint, så hvis I får abstinenser, så find stien på DRs hjemmeside og tilføj den som radiofavorit via computeren.

Redigeret af Torben Rasmussen - 03-Juni-2013 kl. 23:03
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
turbonegro Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 290
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér turbonegro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2013 kl. 05:50
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Det er et tunein problem. Det direkte stream virker fint, så hvis I får abstinenser, så find stien på DRs hjemmeside og tilføj den som radiofavorit via computeren.
Hmmm, det giver så det samme problem, både høj og lav bitrate linket. Spiller fint på computeren via itunes, men på Sonos er det som om der er trykket mute.
Har været på Sonos hjemmeside, men kan ikke finde rundt i den, nogen der kan navigere hen til hvor man kan melde fejlen? 
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2013 kl. 10:39
Mit link virkede fint. Hvilket stream benyttede du? Tune-in bruger det ene af de to formater DR har liggende, men DR tilbyder også et MP3-stream.

Jeg har ført fejlmeldt Tune-In via deres support-side direkte på Sonos.
https://sonos.custhelp.com/app/ask/session/L3RpbWUvMTM3MDMzNTIyOS9zaWQvT1ZvKkVUcmw%3D

Redigeret af Torben Rasmussen - 04-Juni-2013 kl. 10:40
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
turbonegro Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 290
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér turbonegro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2013 kl. 11:29
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Mit link virkede fint. Hvilket stream benyttede du? Tune-in bruger det ene af de to formater DR har liggende, men DR tilbyder også et MP3-stream.

Jeg har ført fejlmeldt Tune-In via deres support-side direkte på Sonos.
https://sonos.custhelp.com/app/ask/session/L3RpbWUvMTM3MDMzNTIyOS9zaWQvT1ZvKkVUcmw%3D
Jeg brugte mp3-stream fra den her side http://www.dr.dk/hjaelp/DR%20Netradio/20111020145139.htm
Hverken høj eller lav virkede, og Sonos kunne ikke afspille AAC stream
Må vente til jeg kommer hjem igen mht fejlmelding da de åbenbart skal have noget diagnosticering med. Pokkers også, da jeg er svært afhængig af P6Beat :(
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2013 kl. 11:37
Jeg prøvede kun et par kanaler, men P7 Mix virkede da fint i går via Tune-In.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Wolff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2008
Status: Offline
Point: 572
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wolff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2013 kl. 16:34
Det er ikke et problem hos tunein, men hos DR. På arbejde hører vi P3 over nettet via deres streaming app over en gammel bærbar. Og gennem den sidste uge har der været langt flere udfald end normalt. Oftest et buffer problem hvor lyden hakker og kør ned i hastighed så værterne lyder tilnærmelsesvis fulde, og andre gange fuldstændig udfald.
Har oplevet præcis det samme herhjemme på mit Sonos. Så jeg tror de er hos DR problemet ligger..
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2013 kl. 20:04
P6 Beat virkede fint over Sonos herhjemme mellem 16-17. Hørte indslaget om Copenhell uden problemer. Men der var godt nok ikke noget lyd på sidst på formiddagen.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2013 kl. 22:19
Generelt har P3 en del problemer synes jeg. Jeg oplever sågar problemer med udfald på P3 i bilen og det er FM... De øvrige kanaler virker fint, men det er vist et sidespor.

P3 kører dog lige nu via Sonos og Tune-In.

Redigeret af Torben Rasmussen - 04-Juni-2013 kl. 22:20
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu