recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problem med WMN350M ophænget til Samsung UE55F8005
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Problem med WMN350M ophænget til Samsung UE55F8005

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Ravnholdt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Oktober-2005
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 578
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ravnholdt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Problem med WMN350M ophænget til Samsung UE55F8005
    Sendt: 11-Juni-2013 kl. 15:53
Hej

Min lillebror, som netop har fået et Samsung UE55F8005 fjernsyn, er kommet i tvivl om, om han har montereret sit vægophæng korrekt. Vægophænget, som der er tale om, hedder WMN350M, og det er også fra Samsung.

Hvor tæt på vægen, skal det forventes, at fjernsynet hænger? Er der nogen herinde, som har nogen bud på dette.

Vi har afvendt de afstandsklodser, som fulgte med tv'et, i forbindelse med ophængningen i de to øverste skruegevind bagpå af i alt fire skruegevind (to nedenunder ligeså).

Min lillebror har pt. 9 cm. i bunden af tvét - afstanden fra væg til tv, og 9,8 cm. i toppen. Jeg er træt af, at det ikke er tættere på vægen, da det jo er SLIM.

På forhånd tak for svar.

Min lillebror synes, at det desuden kunne være lækkert, at se billeder af siden af fjernsyn/ophæng fra andre herinde med lignende opsætning.

Med venlig hilsen

Undertegnedes lillebror (det er undertegnede, der skriver dette)


Redigeret af Ravnholdt - 11-Juni-2013 kl. 15:58
Til top
jvks Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 248
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jvks Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2013 kl. 17:24
check flatpanels forum
Samsung 55" UE F8005, Yamaha A1020,SamsungSMT-H3106, B&W MT-20.PS3 og Panasonic DMR730





Til top
Dongdoi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dongdoi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2013 kl. 22:22
Oprindeligt skrevet af Ravnholdt Ravnholdt skrev:

Hej

Min lillebror, som netop har fået et Samsung UE55F8005 fjernsyn, er kommet i tvivl om, om han har montereret sit vægophæng korrekt. Vægophænget, som der er tale om, hedder WMN350M, og det er også fra Samsung.

Hvor tæt på vægen, skal det forventes, at fjernsynet hænger? Er der nogen herinde, som har nogen bud på dette.

Vi har afvendt de afstandsklodser, som fulgte med tv'et, i forbindelse med ophængningen i de to øverste skruegevind bagpå af i alt fire skruegevind (to nedenunder ligeså).

Min lillebror har pt. 9 cm. i bunden af tvét - afstanden fra væg til tv, og 9,8 cm. i toppen. Jeg er træt af, at det ikke er tættere på vægen, da det jo er SLIM.

På forhånd tak for svar.

Min lillebror synes, at det desuden kunne være lækkert, at se billeder af siden af fjernsyn/ophæng fra andre herinde med lignende opsætning.

Med venlig hilsen

Undertegnedes lillebror (det er undertegnede, der skriver dette)


Hej.

Jeg har oplevet lidt af det samme, og jeg ved ikke, om det jeg skriver her vil hjælpe.

Jeg købte Samsung vægophæng Wmn3000B(x) Ultra Slim Wall-Mount til min UEF55"7005 skærm.I vejledningen er der afbilledet to muligheder for opsætning, henholdsvis med eller uden afstandsstykker. Den uden afstandsstykker er så krydset af som, sådan må man ikke gøre, og den med afstandsstykker er krydset af med, sådan skal du gøre. Jeg måtte så sætte den op med afstandsstykker, hvilket resulterer i en ikke Ultra Slim Mount løsning, men bare slim ophængt.

Afstand til væg uden afstandsstykker = 15 mm
Afstand til væg med afstandsstykker = 27 mm

Det skal dog siges , at det stadig ser godt ud. Jeg kontaktede så Samsung Support for nogle dage siden, for at få en forklaring. De var ikke helt sikre, hvad årsagen er, men mente at det kunne være fordi skærme større end 46" skal have mere ventilation, og derfor ikke skal Ultra Slim Mountes, men bare hænges op. Så mit er så hængt op med afstandsstykker, lidt ægerligt dog.

Mvh
Jan
Samsung 55" UE F7005
Panasonic 42" PX80
Sonos Connect Amp
Playstation 3
Samsung Blu-ray BD-D5100
Samsung Series 5 NP535U3C
2x Scandyna minipods
Incoming 17 juli. Scandyna Bassstation
Til top
Dongdoi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dongdoi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2013 kl. 22:41
Lidt billeder.

http://imageshack.us/photo/my-images/849/imag0195j.jpg/

http://imageshack.us/v_images.php

Mvh
Jan

Redigeret af Dongdoi - 11-Juni-2013 kl. 23:29
Samsung 55" UE F7005
Panasonic 42" PX80
Sonos Connect Amp
Playstation 3
Samsung Blu-ray BD-D5100
Samsung Series 5 NP535U3C
2x Scandyna minipods
Incoming 17 juli. Scandyna Bassstation
Til top
Ravnholdt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Oktober-2005
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 578
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ravnholdt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2013 kl. 22:43
Hej Jan

Tusind tak for dit svar, som jeg gladeligt sender videre.

Med venlig hilsen
Til top
aznhandles Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aznhandles Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2013 kl. 09:12
Jeg har selv et slim model fra 2010. Jeg har også brugt afstandstykkerne fordi jeg har diverse kabler hænger og roder rundt bag tv'et. Det gør mig ikke en spor, og det fremstår som om tv'et er helt tæt placeret til væggen selvom der er 27mm afstand.


Redigeret af aznhandles - 12-Juni-2013 kl. 09:12
Til top
Ravnholdt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Oktober-2005
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 578
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ravnholdt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2013 kl. 09:36
Hej aznhandles

Tak for svar og billeder. Jeg viser lige min bror tråden igen.

Med venlig hilsen
Til top
Dongdoi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dongdoi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2013 kl. 11:25
Hej Ravnholdt.

Jeg har postet lidt billeder i denne tråd her :-)

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=123058&PN=2&title=kalibrering-af-nyt-samsung-55-uef7005
Samsung 55" UE F7005
Panasonic 42" PX80
Sonos Connect Amp
Playstation 3
Samsung Blu-ray BD-D5100
Samsung Series 5 NP535U3C
2x Scandyna minipods
Incoming 17 juli. Scandyna Bassstation
Til top
MATRIX Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-November-2008
Status: Offline
Point: 265
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MATRIX Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2013 kl. 18:45
Hej

Jeg bruger også WMN350M beslaget. Syntes egentligt det er ok afstand fra vægen(40mm løsningen).
Men hvis han syntes at det er for langt ude, kan han jo tage den inderste klods af og kun bruge den tynde yderste del. Det er jo et baslag der er lavet til 2 tykkelser. Så bliver beslaget i flg kassen 17mm

Men om det kan skabe problemer med varme har jeg ingen ide om(De anbefaler den løsning med 40MM når man læser manualen)

Mvh, Matrix
Til top
Ravnholdt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Oktober-2005
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 578
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ravnholdt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2013 kl. 18:47
Hej

Vi har i dag netop lavet det om, 17mm løsningen, hvilket han virkede bedre tilfreds med.

Tak for hjælpen.

Med venlig hilsen
Til top
MATRIX Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-November-2008
Status: Offline
Point: 265
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MATRIX Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2013 kl. 07:16
Godt at i fik det løst

Mvh, Matrix
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu