recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Windows Phone udstyr og apps
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tablet og 1080p mkv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tablet og 1080p mkv

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
joni Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Januar-2008
Status: Offline
Point: 97
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joni Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Tablet og 1080p mkv
    Sendt: 11-Juni-2013 kl. 19:43
Hejsa

Erder nogen der kender til en tablet som der med sikkerhed kan afspille 1080p mkv filer? Grunden til jeg spørger er, at jeg har rippet alle mine DVD og BluRay til min NAS (jo, jo, den er god nok det er kun rippede egne film ) og vil gerne kunne streame filmene på en tablet. Jeg har i forvejen en iPAD (ikke jailet), men med mindre jeg vil konvertere alle film igen, så kan den ikke streame 1080p mkv filer (har enda problemer med visse 720p).

Jeg leder ikke efter en klient-server løsning, men en tablet som selv kan afspille filmene via WiFi. Jeg har prøvet med en Lenovo Tablet 2 som dog heller ikke kunne, så jeg spørger jer kloge hoveder. Er der nogen Android/Windows tablets som magter det?

På forhånd tak.
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2013 kl. 19:51
Hvilket format har du inden i MKV pakken?
Til top
joni Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Januar-2008
Status: Offline
Point: 97
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joni Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2013 kl. 21:28
H.264 som komprimering. Eller tænker du lydformater. Så varierer det en del alt efter hvad der var på DVD/BD'en (stereo, dts etc). Jeg forsøger altid at komprimere filmene og ripper også menu'er. En BD fylder normalt omkring de 10-12 GB.

Jeg ved ikke om jeg besvarede dit spørgsmål eller jeg misforstod dig
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu