recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Input til ny Bærbar
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Input til ny Bærbar

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2013 kl. 20:23
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Glemmer i ikke at OP også nævner at den gerne må have grafik til at kunne trække lidt spil - det er som jeg læser det ikke bare en surf og mail pc - i det lys er en Macbook Air vel ikke egnet. Derudover er jeg enig i at 11" simpelthen er for lille.

Men lad os høre lidt mere fra OP hvilke ønsker der har prioritet, og hvilke der måske ikke har...det er trods alt ham der skal købe den  Wink 


Det kommer lige netop an på hvilke spil, det drejer sig om. Men til 5-7000 kr. er det vel begrænset hvor kraftig grafikkort der er indbygget. Og det går igen ud over batteritiden, hvis der er kraftige grafikkort i.


Venlig hilsen
KB
Til top
Thomas K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Januar-2010
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 461
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2013 kl. 21:05
Hej allesammen

Sikke spændende min tråd er ved at blive. Mit primære behov ifbm. køb af en ny pc er klart at sidde i stuen sammen med familien, når jeg læser mine mails, og læser spændende tråde her på siden. Det hænder også at jeg skal lave en powerpoint præsentation til en forening. Der ud over har jeg 1, max 2 gange om året, når økonomien tillader det, ønsket om at fylde pc'en med film og medbringe den på ferie. Det er klart de primære opgave en ny bærbar skal løse. Når det så er sagt vil jeg gerne have en FullHD skærm da jeg syntes det er rart at kunne overse de ting jeg laver. Mht. til at spille på den, er det klart en "nice to have" ting. Jeg har idag en stationær med et GTX560 kort som nok kunne løse den del af behovet.

Så for at summere op så er mitbehov vel en pc der har en fornuftig cpu, et fornuftigt grafikkort evt. Intel HD 4000, en FullHD skærm, samt 8GB ram. Umiddelbart tiltaler en 13 eller 15" skærm mig mest.

Thomas


Redigeret af Thomas K - 28-Juni-2013 kl. 21:06
---------------------

Thomas K
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2013 kl. 21:31
13 og 15" - så er Apple no go indenfor dit budget.
Kig på ASUS, der er flere muligheder indenfor din pris.
Måske Fujitsu, men de er måske for dyre for dig.

Kan du læse teksten på en FullHD skærm på 15"?, jeg kan ikke, men bruger også briller. Jeg synes tekst på skærmen bliver uskarp, hvis man ikke bruger skærmens native opløsning. Derfor synes jeg FullHD bliver for småt under 17".

Venlig hilsen
KB
Til top
renep Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Marts-2008
Sted: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 229
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér renep Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2013 kl. 22:33
Hvis du kan strække dit budget en smule ser den nye Sony Vaio Pro 13 interessant ud.
Til top
Losty Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 311
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Losty Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2013 kl. 08:45
Jeg har lige købt den her igår, og er indtil videre super tilfreds med den. Mit krav var også en forholdsvis hurtig maskine med en god full HD skærm. Til en god pris selvfølgelig :) 

Toshiba satellite P50-11J til 5499,- i elgiganten. Kan muligvis findes lidt billigere på nettet. 
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2013 kl. 10:34

Hej.

Jeg syntes at den Losty har købt eller en lignende må være interessant:


Den har en af de nye Haswell Cpu'er som bruger mindre strøm end Ivy Bridge
og har Intel HD Graphics 4600 grafik som er bedre end Intel HD 4000.

Det er en helt ny model, men jeg læser at den i andre lande også kommer med 2GB GeForce GT 740M:


Ellers tror jeg at der hen over sommeren kommer flere med Haswell cpu og Intel HD 4600. 

Hilsen Carsten.

Til top
Thomas K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Januar-2010
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 461
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2013 kl. 11:51
Oprindeligt skrevet af Losty Losty skrev:

Jeg har lige købt den her igår, og er indtil videre super tilfreds med den. Mit krav var også en forholdsvis hurtig maskine med en god full HD skærm. Til en god pris selvfølgelig :) 

Toshiba satellite P50-11J til 5499,- i elgiganten. Kan muligvis findes lidt billigere på nettet. 

Hej Losty

Det var måske en interressant pc, men hvor længe holder den strøm? Jeg kan se at den "kun" har et 4 cellet batteri.

Thomas
---------------------

Thomas K
Til top
Losty Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 311
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Losty Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2013 kl. 12:55
Ja, tror desværre ikke at batteri tiden er voldsomt imponerende.. men det gør heller ikke så meget for mit vedkommende, da jeg primært bruger den fra sofa'en af :) Den siger omkring 5 timer når man trækker stikket fra fuldt opladet. Men i virkeligheden er det nok nærmere omrkring 3-4 timer vil jeg tro, hvis man altså bruger computeren (musik, video, spil osv).
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2013 kl. 13:04
Oprindeligt skrevet af Thomas K Thomas K skrev:

  hvor længe holder den strøm? Jeg kan se at den "kun" har et 4 cellet batteri.
Thomas 

Hej.

Har du overvejet et ekstra batteri?

Carsten.
Til top
Thomas K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Januar-2010
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 461
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2013 kl. 14:24
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af Thomas K Thomas K skrev:

  hvor længe holder den strøm? Jeg kan se at den "kun" har et 4 cellet batteri.
Thomas 

Hej.

Har du overvejet et ekstra batteri?

Carsten.

Det havde været smart, hvis altså man kunne skifte batteriet på pc'en

Thomas
---------------------

Thomas K
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2013 kl. 01:02
For lige at vende tilbage til MM-Vision's bærbare, så kunne denne Vision B-Series B3565 15,6'' være en oplagt mulighed.
Udover at den er ultratynd (25mm tyk) og har et lækkert stilrent udseende -
så sidder der en rigtig Mobil Intel i5 el. i7 cpu (3.gen) i - ikke standard ULV versionerne, som er langsommere) 
8GB Kingston Dual Channel ram, Intel HD 4000 (IvyBridge) grafik, Samsung 840 120GB SSD
15,6'' FullHD IPS skærm (som bruger mindre strøm end alm. lcd skærme m/TN panel)
6-cell Li-Ion high-end battery (62.16WH) (6-7 timer ved alm. brug) Intel 300Mbps Trådløst N kort.
Den passer ind i dit budget og jeg tør godt sige, at du får en super hurtig, stillig og godt ydende bærbar, der er samlet udelukkende af kvalitets hardware komponenter. 


Redigeret af Roland - 30-Juni-2013 kl. 01:04
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
Wolff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2008
Status: Offline
Point: 572
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wolff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2013 kl. 09:12
Jeg er rigtig glad for Asus' S56cm.
i5, 8GB ram, nvidia 635m, 500gb hdd +24GB SSD. Fornuftig størrelse og batteritid.
Jeg smed en Samsung 830 SSD i den, og nu flyver den bare :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu