recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Udvide WiFi i hjemmet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Udvide WiFi i hjemmet

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
'DLG' Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2007
Status: Offline
Point: 463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 'DLG' Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Udvide WiFi i hjemmet
    Sendt: 30-Juni-2013 kl. 08:43
Hejsa.

For lidt trådløst signal i hytten. What to do?

Jeg bor i et rækkehus fordelt på 4 etager. Jeg får signal fra Yousee. Signalet kommer ind i stueetagen, og dækker fint de 2 nederste etager. 1. sal har meget begrænset signal, og på 2. er det ikke til at fange. 
Routeren fra Yousee er en Cisco epc3925. 

En tidligere ejer af huset har trukket kabler rundt i huset så der er vægudtag både på 1. og 2. sal. Men hva skal jeg køre videre fra de udtag, så hele hytten kører på samme trådløse netværk? 
Jeg har en Panasonic DMR-BCT720 HDD-optager stående i kælderen, som vist nok kan sende videre til f.eks. en iPad. Og Airplay er sat til anlægget i kælderen, og ville være fedt at musikken kunne spille videre når man går rundt i huset med telefonen i lommen.

På forhånd tak for hjælp
Niarn om en Mustang GT:
Den ser jo bare ud som om den har lyst til at slå dig ihjel ikk?
Det ligner bare en bil der har lyst til at flå hovedet af dig altså.
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1596
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2013 kl. 08:52
Du sætter accesspoint(s) til din router og placerer dem på 1. hhv. 2. sal.
Til top
'DLG' Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2007
Status: Offline
Point: 463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 'DLG' Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2013 kl. 08:56
Oprindeligt skrevet af Beanie Beanie skrev:

Du sætter accesspoint(s) til din router og placerer dem på 1. hhv. 2. sal.

Tak for svar. Har du evt. link til en, så jeg har et sted at starte. Er lidt på udebane her. ;-)
Niarn om en Mustang GT:
Den ser jo bare ud som om den har lyst til at slå dig ihjel ikk?
Det ligner bare en bil der har lyst til at flå hovedet af dig altså.
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2013 kl. 09:01
Du kan bruge en ganske alm router hvor du slår dhcp fra og giver den samme SSID+PW som din yousee router, men sørger for at den kører på en anden kanal.
Jeg fandt en billig D-Link 645 her på sitet (for 200,- inkl fragt) som jeg har sat i den anden ende af huset. Jeg ville have en med gigabit da resten af mit netværk kører gigabit.


Redigeret af kim.t - 30-Juni-2013 kl. 09:05
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1596
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2013 kl. 09:04
For nemheds skyld bruger man et accesspoint hvor man ikke betaler for unødige ting.

http://www.proconsult.dk/katalog/m_net/s_net-ap/

Her er lidt valgmuligheder.

Til top
'DLG' Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2007
Status: Offline
Point: 463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 'DLG' Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2013 kl. 09:24
http://www.proconsult.dk/katalog/m_net/s_net-ap/netwapn300/netdldap-1360.html
Skal denne bare have et kabel fra mit vægudtag (på 2. sal)  og så er der et sammenhængende trådløst netværk i hele huset? Så alle maskiner kører på samme netværk?
Niarn om en Mustang GT:
Den ser jo bare ud som om den har lyst til at slå dig ihjel ikk?
Det ligner bare en bil der har lyst til at flå hovedet af dig altså.
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2013 kl. 12:05
Ja. WIFI skal vel lige konfigureres. DU får dog ingen ekstra porte ved at vælge et access point. Så hvis du i rummet har brug for kabel,  skal du have fat i en switch
Til top
jec Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-September-2011
Status: Offline
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2013 kl. 12:51
Oprindeligt skrevet af 'DLG' 'DLG' skrev:

... En tidligere ejer af huset har trukket kabler rundt i huset så der er vægudtag både på 1. og 2. sal. Men hva skal jeg køre videre fra de udtag, så hele hytten kører på samme trådløse netværk? ...

Inden ideerne strømmer ind, så lige for at være helt sikker:
De kabler den tidligere ejer har trukket rundt i huset, er det netværkskabler eller antennekabler?

Jens
Til top
'DLG' Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2007
Status: Offline
Point: 463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 'DLG' Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2013 kl. 14:15
Ja det er selvfølgelig relevant. Det er netværkskabler der er trukket. RJ45 hedder det ik?
Niarn om en Mustang GT:
Den ser jo bare ud som om den har lyst til at slå dig ihjel ikk?
Det ligner bare en bil der har lyst til at flå hovedet af dig altså.
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2013 kl. 14:26
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1596
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2013 kl. 14:51
Lad nu for guds skyld være med at bruge Repeatere, når der nu er trukket kabler. Repeater vil uanset mærke og model halvere hastigheden på dit netværk, da de både skal sende og modtage data, hvilket ikke kan lade sig gøre uden at berører hastigheden. Men det er ikke noget der skal diskuteres her.
Til top
'DLG' Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2007
Status: Offline
Point: 463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 'DLG' Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2013 kl. 15:59
Tak for det Beanie. Vil du sige god for den jeg fandt inde på proconsult?
Niarn om en Mustang GT:
Den ser jo bare ud som om den har lyst til at slå dig ihjel ikk?
Det ligner bare en bil der har lyst til at flå hovedet af dig altså.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu