recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Diskret stuebio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Diskret stuebio

 Besvar Besvar Side  <1 8910
Forfatter
Besked
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4414
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2017 kl. 15:37
Bruger du GG for at lydisolere rummet fra den øvrige del af huset?
Til top
E100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2013
Sted: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2017 kl. 17:36
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Bruger du GG for at lydisolere rummet fra den øvrige del af huset?

Nej, hvis det skal nytte noget skal man til at lave adsklite vægge og rum i rum, hvis jeg spiller Pink Floyd The Wall i stuen med 120 dB (som er et af succeskriterierne på stereosættet ud over at kunne spille jazz) tror jeg det er ret ligegyldigt om der er 102 eller 104 dB i resten af huset.

Formålet er at lave nogle døde vægge der kan fungere som basabsorbere med strammere bas i rummet til følge. 
Væggene bliver lavet forskelligt, både af fysiske grunde men også for at ramme forskellige resonansfrekvenser på dem. 
Noget er klistret sammen med GG af 9mm vindgips + 19 mm mdf + 13 mm gips, noget er er 19 mm mdf + 13 mm gips, noget er 12 mm mdf + 13 mm gips, noget bliver klistret sammen med alm. malefuge, dels fordi 20 kg spanden med green glue er tom og dels fordi jeg er nysgerrig på om jeg kan høre forskel bagefter, når jeg banker på væggen.
Der også forskel på afstanden i forskallingen bag og så er der arealerne med troldtekt. 
Vinduerne er bestilt som 3 lags termo med 8 mm støjglas, dels for støj ind/ud men jeg tænker også de må være svære at få i resonans.

Venlig hilsen E100

Diskret stuebio
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4414
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2017 kl. 07:30
Fornuftigt og gennemtænkt! Jeg ville have gjort det samme hvis jeg skulle til at bygge vægge.

Hvilken størrelse lærred skal du forresten bruge? Min nuværende bio var en kort fornøjelse, så rykker til stort dedikeret kælderrum i maj og skal af med et 310cm bredt AT-lærred.
Til top
E100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2013
Sted: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2017 kl. 08:14
det er da lige det jeg ønsker mig 👍🏻
Venlig hilsen E100

Diskret stuebio
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 8910
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu