recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Diskret stuebio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Diskret stuebio

 Besvar Besvar Side  <1234 10>
Forfatter
Besked
aouer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Januar-2010
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aouer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2013 kl. 19:32
Super Nice
Har lige ? Ang projektor hejs, hvordan har du lavet det??
[URL=http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=104074&PN=1&title=mrnielsen-hjemmebio-nu-med-jvc-x-30
Mit link
Til top
E100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2013
Sted: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2013 kl. 19:50
Som ny bruger har jeg et spørgsmål til jer.
I andre tråde kan jeg se folk svarer med citater, så det fremgår hvem man svarer på hvad.
Hvordan gør man det ?

Mvh E100
Til top
dpdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 15-Maj-2013
Status: Offline
Point: 150
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2013 kl. 20:03
Tryk på "svar m/citat" lige over det indlæg du vil citere.
 
Ellers flot bio. Her ser man virkelig fordelen ved DIY. Når man bygger subs og højttalere på den måde kan man lave nogle ordentlige krabater uden at det syner af ret meget.
 
Hvorfor har du valgt 6.x og ikke 7.x?
 
Edit: Det giver vist sig selv med den gennemgang.


Redigeret af dpdk - 12-Juli-2013 kl. 20:08
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2013 kl. 20:34
Det blev bare bedere og bedre efterhånden som jeg scrollede ned. Fedt projekt, fed bio
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
E100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2013
Sted: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2013 kl. 20:39
Huset er fra 70'erne og har stadig sin oprindelige form, jeg slog køkkenet sammen med vinkelstuen da vi købte det.
Ydermuren er sten og bærer remmen spærene ligger på, indermurene er gasbeton og hulmuren er isoleret med glasuld.

Kabinetterne i væggene er coatet med epoxy og kan søsættes uden at suge fugt, de er alle lukkede trykkammer konstruktioner hvor luften i princippet er stillestående (hvilket jo er effektiv isolering) med dæmpematriale (isolering) limet på både for og bagvæg. En termografering ude og inde, udført om vinteren har vist, at de hverken isolerer bedre eller dårligere end væggene uden højtalere.

Projektorhejsen er en fuldsvejst stålkasse som er fuget sammen med dampspærren.
Lærredet er monteret i en "brønd" hvor dampspærren går hen over (den er lavet bred nok til opgradering).
Både lærred og projektor er derfor med inden for dampspærren (klimaskærmen) der er forsænket lidt i isoleringen af hensyn til akustikken.

Hvis Troldtekt pladerne monteres direkte uden på dampspærren, reflekteres flere høje toner end hvis dampspærren forsænkes lidt.
Link til Troltekt: http://www.troldtekt.dk/Erhverv/Om-akustik/Lydmaalinger-og-absorptionskoefficienter/Aase-og-spaer.aspx

Det færdige resultat må være en blanding af de to øverste, da der er ca. 300 mm isolering over dampspærren og 25 mm under. Dog nok tættest på kurven for den øverste. Link: http://www.troldtekt.dk/Erhverv/Om-akustik/Lydmaalinger-og-absorptionskoefficienter/~/media/Files/PDF/lydmaalinger/Delta/troldtekt_lydmaalinger_delta_17.ashx

Mvh E100
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2013 kl. 20:41
Sikke et imponerende sted du har dig!!! :)

Er det iRule du bruger på iPad ?
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
E100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2013
Sted: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2013 kl. 21:31
Oprindeligt skrevet af dpdk dpdk skrev:

Tryk på "svar m/citat" lige over det indlæg du vil citere.
 

Ellers flot bio. Her ser man virkelig fordelen ved DIY. Når man bygger subs og højttalere på den måde kan man lave nogle ordentlige krabater uden at det syner af ret meget.

 

Hvorfor har du valgt 6.x og ikke 7.x?

 

Edit: Det giver vist sig selv med den gennemgang.


Aha - Nu forstår jeg.
Jeg startede tråden på PC, men svarede spørgsmål fra iPad, de svar valg mangler fuldstændig på iPad'en (jeg bliver nok aldrig stor fan af de afgravede æble produkter, mini'en gør det dog godt som fjernbetjening)

6.x var lidt et tilfælde, det startede med 5.x men jeg synes det blev alt for tydeligt i lydbilledet hvor de to baghøjtalere sad, i forbindelse med loftskiftet lavede jeg bag centeren.

Hvis du ser på billederne set fra TV'et, kan du se den sidder lige midt i ca. 5 meter bag yndlingsstolen, hvis jeg skulle have 2 højtalere dernede ville de komme til at sidde lige vedsiden af hinanden, da jeg ellers løber tør for bagvæg.
2 højtalere klods op af hinanden opfattes som mono på 5 meters afstand og da de ikke er gratis sparede jeg en væk, den ene baghøjtaler kan med 10" bas, følsomhed over 90 dB, 380 Watt at skubbe med sagtens løfte opgaven og lyden hænger nu godt sammen bagved også.

Mvh E100
Til top
E100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2013
Sted: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2013 kl. 21:47
Oprindeligt skrevet af Rasmus8D Rasmus8D skrev:



Sikke et imponerende sted du har dig!!! :)

Er det iRule du bruger på iPad ?


Ja, det er iRule
Link: http://iruleathome.com/
I det kan man lave fjernbetjeninger til alle platforme, både telefoner og tablets, det er ikke kun for "æblegnasker" produkter selv om det starter med "i"

Det giver muligheden for en app til alt.


jeg behøver bare at vælge fx "musik" så tænder de nødvendige forstærkere og jeg behøver ikke Tv'et tændt, men vælger direkte på iPad'en.


Vælger jeg fx "bio film" kører lærred og projektor ned, alle forstærkerne tænder og jeg får et samlet betjeningsbillede for processor, projektor (skjult i trækfane i bunden) og medieafspiller.


Mvh E100
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2013 kl. 21:49
Forum forside forneden, skift til standard version, så kan du lave det samme på iPad som på PC. Bruger udelukkende min Padde til ALT, PC,en er sendt på ferie ;-)
Til top
E100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2013
Sted: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2013 kl. 22:05
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Forum forside forneden, skift til standard version, så kan du lave det samme på iPad som på PC. Bruger udelukkende min Padde til ALT, PC,en er sendt på ferie ;-)


Super, tak for tippet

Mvh E100
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2013 kl. 11:01
Det ser knald godt ud, men jeg forstår ikke hvad den standerlampe skal stå halvt foran den ene højttaler for - den skæmmer i mine øjne :)

Væk med den!
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
E100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2013
Sted: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2013 kl. 11:30
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Det ser knald godt ud, men jeg forstår ikke hvad den standerlampe skal stå halvt foran den ene højttaler for - den skæmmer i mine øjne :)

Væk med den!


Fordi jeg er glad for at være gift
Spøg til side, jeg kan ikke høre forskel om den står der eller ej, men jeg kan ikke se hvis jeg fjerner den

MvhE100
Venlig hilsen E100

Diskret stuebio
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu