recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Diskret stuebio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Diskret stuebio

 Besvar Besvar Side  <12345 10>
Forfatter
Besked
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2013 kl. 11:35
Oprindeligt skrevet af E100 E100 skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Det ser knald godt ud, men jeg forstår ikke hvad den standerlampe skal stå halvt foran den ene højttaler for - den skæmmer i mine øjne :)

Væk med den!


Fordi jeg er glad for at være gift  

Jeg synes faktisk ikke den er speciel WAF-agtig Smile

Citér

Spøg til side, jeg kan ikke høre forskel om den står der eller ej, men jeg kan ikke se hvis jeg fjerner den

MvhE100

Åh, man kunne vel finde andre placeringer? - Jeg synes bare den giver noget "u-ballance".
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2013 kl. 11:35
Oprindeligt skrevet af E100 E100 skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Det ser knald godt ud, men jeg forstår ikke hvad den standerlampe skal stå halvt foran den ene højttaler for - den skæmmer i mine øjne :)

Væk med den!


Fordi jeg er glad for at være gift
Spøg til side, jeg kan ikke høre forskel om den står der eller ej, men jeg kan ikke se hvis jeg fjerner den

MvhE100

Det er det der hedder "personligt præg" og gør at der virker hyggeligt. Du har et ret potent bio anlæg, men det dominerer ikke indretningen netop pga de fine ting I har.
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2013 kl. 13:17
Man må da sige at du er gået ALL IN der Smile

Spændende projekt, jeg er også lidt en gør-det-selv-mand, men slet ikke i den skala.....

Må man spørge om hvor lang tid det har taget? Alene sådan en sub er jo noget af et puslespil at få samlet.
Hvor har du fået ideerne til netop det design, som jo er lidt ved siden af det "normale"
Ning
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2013 kl. 13:28
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af E100 E100 skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Det ser knald godt ud, men jeg forstår ikke hvad den standerlampe skal stå halvt foran den ene højttaler for - den skæmmer i mine øjne :)

Væk med den!


Fordi jeg er glad for at være gift
Spøg til side, jeg kan ikke høre forskel om den står der eller ej, men jeg kan ikke se hvis jeg fjerner den

MvhE100

Det er det der hedder "personligt præg" og gør at der virker hyggeligt. Du har et ret potent bio anlæg, men det dominerer ikke indretningen netop pga de fine ting I har.

jeg synes jo godt at man kan lave et personligt præg, uden at placere en lampe som det er gjort - men det er nok bare mig, jeg har et eller andet med symmetri Embarrassed
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Sejrsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Status: Offline
Point: 813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sejrsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2013 kl. 14:03
Jeg melder mig lige i koret. Jeg synes at det er topblæret. Specielt din projektorhejsløsning er flot.

Og det er da noget af en forstærkerløsning du har dig der!
Til top
E100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2013
Sted: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2013 kl. 17:25
Oprindeligt skrevet af aouer aouer skrev:

Super Nice
Har lige ? Ang projektor hejs, hvordan har du lavet det??


Jeg har ingen billeder fra bygningen af hejsen.
I korte træk står projektoren i en ramme med et øje i hvert hjørne, og en rulle tværs over mitten.
I kassen er monteret 4 gevindstænger lodret (som øjerne glider op og ned af) med en låsemøtrik i hver ende for top og bund justering.
Løftet udføres af en gammel ventilaktuator der kan dreje 90 grader og trækker 80 Nm, drejet er justeret ned til ca. 30 grader og der er monteret en lang "gaffel" der så løfter i rullen oven på projektorrammen.

Forestil dig du lægger en tekop ned med hanken opad, sætter projektoren (meget lille projektor) ind i koppen så den lyser ud, så løfter du koppen i hanken med en gaffel ved bare at vippe med hånden - gav det mening

Hvis det har interesse kan jeg prøve at lave en tegning og skanne ind.

mvh E100
Venlig hilsen E100

Diskret stuebio
Til top
Frankieboy1980 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-Maj-2012
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frankieboy1980 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2013 kl. 19:16
Det ser super fedt ud, men har det ikke været sindsygt dyrt og så med alle de effekttrin? Når du har surround receiveren inde i et skab, hvordan betjener du den så? Det havde været flottere med hvide enheder så væghøjtalerne havde været endnu mere usynlige :-)
Til top
dpdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 15-Maj-2013
Status: Offline
Point: 150
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2013 kl. 19:19
Hvis du mener forstærkerne er dyre, så prøv at slå prisen op på højttalerenhederne. Det er ikke en budgetløsning ;-)
Til top
E100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2013
Sted: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2013 kl. 20:20
Oprindeligt skrevet af Frankieboy1980 Frankieboy1980 skrev:

Det ser super fedt ud, men har det ikke været sindsygt dyrt og så med alle de effekttrin? Når du har surround receiveren inde i et skab, hvordan betjener du den så? Det havde været flottere med hvide enheder så væghøjtalerne havde været endnu mere usynlige :-)


Det styres med iRule på iPad, se tidligere i tråden.

Hvid autolak på 15"erne har været under overvejelse. Jeg kender en autolakerer der malede en motorcykelsaddel for en kunde (halv lak og halv blødgører) der gik 2 år før kunden kom for at få den malet op, ikke pga. krakkeleringer, men lakken var slidt igennem af flittig brug, så jeg vil tro det godt kan holde på kantophængene.

Hvis det skulle være, var det sikket muligt at få noget frasorteret kantophæng / membran fra Audiotechnology at lave holdbarhedstest på, det ville også give mulighed for at måle vægtforøgelsen af disse som jo vil ændre egenskaberne, så kan man jo altid gætte på om det vil give generende opbrud i membranen, eller "ofre" en enhed - male den - og så sende den til testmåling ved Audiotechnology med en note på ryggen, hvor der står "Hej Per - Var det her klogt ?"

Jeg har indtil videre ladet det blive ved tanken, men måske en dag......
Venlig hilsen E100

Diskret stuebio
Til top
E100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2013
Sted: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2013 kl. 20:41
Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

Man må da sige at du er gået ALL IN der Smile

Spændende projekt, jeg er også lidt en gør-det-selv-mand, men slet ikke i den skala.....

Må man spørge om hvor lang tid det har taget? Alene sådan en sub er jo noget af et puslespil at få samlet.
Hvor har du fået ideerne til netop det design, som jo er lidt ved siden af det "normale"


Ca. 4 år siden den første projektor og erkendelsen af det lydmæssigt var nemmest / bedst at starte forfra - en lang vej med mange prøvekasser, testopstillinger, målinger og fuld af , hvor den MEGET tålmodige familie, vennekreds og kollegaer kom med mange

Afstivningen i subkasserne er lavet som skillerummene i en kasse julekugler

Mvh E100
Venlig hilsen E100

Diskret stuebio
Til top
E100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2013
Sted: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2013 kl. 20:45
Tak til alle for de rosende ord

Mvh E100
Venlig hilsen E100

Diskret stuebio
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2013 kl. 23:32
Hej E100 og velkommen til Recordere
 
Det ser rigtigt godt ud, fantastisk udtænkt og udført. Har du selv lavet udregningerne på højtalerne og hvor varmt bliver der i dit teknik skab når der er gang i festen.
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at hører på sin musik.
En audiofil har musik for at hører på sit anlæg.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu