recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Diskret stuebio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Diskret stuebio

 Besvar Besvar Side  <1 23456 10>
Forfatter
Besked
E100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2013
Sted: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2013 kl. 00:10
Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Hej E100 og velkommen til Recordere
 

Det ser rigtigt godt ud, fantastisk udtænkt og udført. Har du selv lavet udregningerne på højtalerne og hvor varmt bliver der i dit teknik skab når der er gang i festen.


Tak skal du have

Nej, jeg har aldrig lavet en udregning på en højtaler, det har aldrig fanget mig. Jeg plejer at tage en god snak om mine ide'er med Per Skaaning fra Audiotechnology, så laver han nogle enheder der passer til og anbefaler kabinet volumen, jeg kan alligevel ikke konkurrere med 2 generationers erfaringer i den retning.

Udsugningsluften i teknikskabet er 6 grader højere end rumtemperaturen. Der sidder en temperaturstyret kanalventilator på loftet, jeg vil tro den cirkulerer ca. 200 m3 i timen, den er droslet ret kraftigt ned fra de 800 m3 den kan flytte og er med en 160 x 1200 mm lyddæmper i hver ende så godt som lydløs, den varme luft blæses ned igen i gangen (så nu er der aldrig koldt der...)

Mvh E100
Venlig hilsen E100

Diskret stuebio
Til top
E100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2013
Sted: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2013 kl. 21:46
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:


Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af E100 E100 skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Det ser knald godt ud, men jeg forstår ikke hvad den standerlampe skal stå halvt foran den ene højttaler for - den skæmmer i mine øjne :)

Væk med den!


Fordi jeg er glad for at være gift
Spøg til side, jeg kan ikke høre forskel om den står der eller ej, men jeg kan ikke se hvis jeg fjerner den

MvhE100

Det er det der hedder "personligt præg" og gør at der virker hyggeligt. Du har et ret potent bio anlæg, men det dominerer ikke indretningen netop pga de fine ting I har.


jeg synes jo godt at man kan lave et personligt præg, uden at placere en lampe som det er gjort - men det er nok bare mig, jeg har et eller andet med symmetri Embarrassed


Jeg havde egentligt tænkt mig at lade lampe palaveren dø ud (der er så mange ting i stuen der pga. små pilfingre er flyttet eller fjernet) men jeg kan altså ikke nære mig

Hvis jeg nu postede byggebilleder og beskrivelse af en chevrolet camaro med 800 + heste og kompressoren stikkene op gennem fronthjælmen - bliver din kommentar så noget i retning af "Sej dyt, men hvorfor er der kun smukkeserspejl bag der ene af solklapperne ??? Og hvad med rattet - flyt det ind i mitten, eller smid det ud"

Undskyld. Jeg ku ik' la vær

Mvh E100
Venlig hilsen E100

Diskret stuebio
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2013 kl. 07:05
Oprindeligt skrevet af E100 E100 skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:


Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af E100 E100 skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Det ser knald godt ud, men jeg forstår ikke hvad den standerlampe skal stå halvt foran den ene højttaler for - den skæmmer i mine øjne :)

Væk med den!


Fordi jeg er glad for at være gift
Spøg til side, jeg kan ikke høre forskel om den står der eller ej, men jeg kan ikke se hvis jeg fjerner den

MvhE100

Det er det der hedder "personligt præg" og gør at der virker hyggeligt. Du har et ret potent bio anlæg, men det dominerer ikke indretningen netop pga de fine ting I har.


jeg synes jo godt at man kan lave et personligt præg, uden at placere en lampe som det er gjort - men det er nok bare mig, jeg har et eller andet med symmetri Embarrassed


Jeg havde egentligt tænkt mig at lade lampe palaveren dø ud (der er så mange ting i stuen der pga. små pilfingre er flyttet eller fjernet) men jeg kan altså ikke nære mig

Hvis jeg nu postede byggebilleder og beskrivelse af en chevrolet camaro med 800 + heste og kompressoren stikkene op gennem fronthjælmen - bliver din kommentar så noget i retning af "Sej dyt, men hvorfor er der kun smukkeserspejl bag der ene af solklapperne ??? Og hvad med rattet - flyt det ind i mitten, eller smid det ud"

Undskyld. Jeg ku ik' la vær

Mvh E100

Nu hed din overskrift "Diskret stuebio", og du poster billeder af din stue - så tillader jeg mig altså at kommentere (ud over at jeg synes at dit setup er fedt, hvilket jeg også skrev) at jeg synes at lampen er malplaceret.

Hvis ikke du vil have den slags input, så skriv at du kun gider høre om det tekniske setup - og post billeder af dine enheder, og ikke hele stuen.

Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
E100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2013
Sted: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2013 kl. 07:49
Det er skam også helt i orden, ovenstående er ment som venskabeligt drilleri Wink og naturligvis tak for de rosende ord Smile

Mht. symetri rammer du faktisk hovedet på sømmet, idet lampen netop er stillet der for at bryde den symetri der akustisk virker godt, men som visuelt (i mine øjne) tiltrækker sig mere opmærksomhed end godt er i en alm. stue.

Med en nysgerrig dreng på halvandet år, er der faktisk mange "hygge ting" (alt efter øjnene der ser) der er fjernet og belært af erfaringerne fra den store af drengene (8 år) er der nu frontstof på alle ht. (han havde som lille en beundringsværdig iver efter at trykke på Dynaudio Esotar diskanterne i mine gamle ht.)
Venlig hilsen E100

Diskret stuebio
Til top
E100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2013
Sted: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2013 kl. 07:53
Hej Lars.

Der var ingen bagtanke med ovenstående ikke var med mvh i bunden - det var en forglemmelse.

Selvfølgelig Mvh E100
Venlig hilsen E100

Diskret stuebio
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2013 kl. 08:55
Oprindeligt skrevet af E100 E100 skrev:

Hej Lars.

Der var ingen bagtanke med ovenstående ikke var med mvh i bunden - det var en forglemmelse.

Selvfølgelig Mvh E100

Wink

Jeg er også bare mega neurotisk - ligger den en pude i den ene sofa, så SKAL der også ligge en i den anden f.eks. - vi er jo heldigvis forskellige Smile

Problemet med frontstof kender jeg godt, jeg har også frontstof på mine XTZ fordi min lille hund ind i mellem gerne vil fange fluer, og så kan jeg lige forstille mig et sæt poter i mine enheder Angry


Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Dichael Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Juli-2013
Status: Offline
Point: 197
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dichael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2013 kl. 09:28
Hej E100!
 
Jeg kan kun stille mig op i koret af beundrere....jeg har jo set det, da jeg hentede dine gamle BASH-forstærkere Smile
 
Da jeg selv skal i gang med at skifte loft og er meget betaget af dit projektor-ophæng, er jeg meget interesseret i en tegning.....vi har samme projektor, så det passer!
Om jeg vil lave mit på nøjagtig samme måde er ikke sikkert, men koblingen mellem aktuator og selve kassen interesserer mig meget.
Elektronikken og teknikken skal jeg nok hitte ud af selv og konen har jeg styr på.
 
Glæder mig i øvrigt over dit tilbagevendende statement om, at du godt kan lide at være gift; min kone har 100% accepteret, at stuen indrettes til biograf.
Hun sætter faktisk selv enorm stor pris på den gode lyd og brokker sig (til min store fornøjelse) over lyden hos alle andre. De letter budgetforhandlingerne!!!
 
Mvh. Michael
Til top
@lex Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 242
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér @lex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2013 kl. 10:54
Hej E100
 
Meget flot setup, gennemført Smile
Skal selv i gang med en tilbygning med stue, som også skal indrettes som diskret hjemmebio.
Godt jeg fik denne inspiration inden jeg går i gang for der er da virkelig mange ting, der kan udføres smart og diskret, hvis man indtænker det fra starten.
 
Kunne godt bruge en opskrift på de der subber i væggen eller henvisning til et sted, hvor man kan få dem lavet. Nok den eneste mulighed for at få 2 gange 2*15" á 400 liter godkendt af waffen LOL
 
Projektorhejsen skal nok også kopieres Wink
 
MVH Alex
Til top
MATRIX Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-November-2008
Status: Offline
Point: 265
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MATRIX Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2013 kl. 10:58
Hej E100

Det må jeg sige, virkeligt gennemført og super fedt setup. Hatten af for detThumbs Up

Mvh, Matrix
Til top
jj79 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-August-2010
Sted: Vejen
Status: Offline
Point: 539
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jj79 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2013 kl. 13:07
Dejligt diskret, men uden tvivl møg brutalt når det kommer til stykket - virkelig gennemført lavetThumbs Up
Til top
E100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2013
Sted: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2013 kl. 15:12
Oprindeligt skrevet af Dichael Dichael skrev:

Hej E100!
 
Jeg kan kun stille mig op i koret af beundrere....jeg har jo set det, da jeg hentede dine gamle BASH-forstærkere Smile
 
Da jeg selv skal i gang med at skifte loft og er meget betaget af dit projektor-ophæng, er jeg meget interesseret i en tegning.....vi har samme projektor, så det passer!
Om jeg vil lave mit på nøjagtig samme måde er ikke sikkert, men koblingen mellem aktuator og selve kassen interesserer mig meget.
Elektronikken og teknikken skal jeg nok hitte ud af selv og konen har jeg styr på.
 
Glæder mig i øvrigt over dit tilbagevendende statement om, at du godt kan lide at være gift; min kone har 100% accepteret, at stuen indrettes til biograf.
Hun sætter faktisk selv enorm stor pris på den gode lyd og brokker sig (til min store fornøjelse) over lyden hos alle andre. De letter budgetforhandlingerne!!!
 
Mvh. Michael

Hej Michael.

Jeg formoder det er det akkustikloft du tidligere har snakket om, du er startet på - det skal du nok blive glad for Big smile Big smile Big smile

Jeg skal nok prøve at lave en tegning af hejsen og lægge i tråden (måske kan jeg også snige et kamera ind i den). 
Eftersom det er den første hejs jeg har lavet, er der naturligvis også ting som jeg ville lave anderledes en anden gang men nu virker den, tag det bedste og spring de værste begyndervanskeligheder over Wink

Du er også velkommen til at sende en PB, så kan vi lave en aftale hvis du vil gense det i virkeligheden.

Ps: Det lyder til du har lavet et godt konevalg Smile 

Et lille tip til glad kone er - husk fjernbetjeningen Thumbs Up 
Efter jeg lavede iPad løsningen er konen og børnene begyndt at bruge bio'en af sig selv til både TV og film - de ofte 7 til 8 fjernbetjeninger er Censored no'go Dead i deres øjne.
Venlig hilsen E100

Diskret stuebio
Til top
E100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2013
Sted: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2013 kl. 15:19
Oprindeligt skrevet af jj79 jj79 skrev:

Dejligt diskret, men uden tvivl møg brutalt når det kommer til stykket - virkelig gennemført lavetThumbs Up

Takker.

Når det nu er muligt at sidde og fin'lytte til Pink Floyd, uden det på nogen måde virker anstrengt og ansigtsudtrykket er Big smile, mens en C vægtet støjmåling i lyttepossitionen viser op til 120 dB - må det være lykkedes at gøre et eller andet rigtigt LOL
Venlig hilsen E100

Diskret stuebio
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu