recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Diskret stuebio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Diskret stuebio

 Besvar Besvar Side  <1 56789 10>
Forfatter
Besked
Koluda Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 31-Januar-2010
Sted: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Koluda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2014 kl. 21:18
Oprindeligt skrevet af E100 E100 skrev:


Takker, jeg er nu godt nok elektriker, men man kan bomme lang med det rigtige værktøj og ikke mindst venner der kan lære en at bruge det


Så er jeg endnu mere imponeret over det du har lavet, og jeg selv er udlært tømrer...:)

Har flere kollegaer der ikke ville kunne levere den samme finish,  så virkeligt flot arbejde...Clap
Til top
E100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2013
Sted: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2014 kl. 22:26
Oprindeligt skrevet af sims-m sims-m skrev:


Oprindeligt skrevet af E100 E100 skrev:

Oprindeligt skrevet af sims-m sims-m skrev:

Jo tak - så er der bare ventetiden, det er åbenbart ikke noget de spytter ud hver anden dag. 

Jeg var tæt på at bestille med deres React 2.1, men kom frem til at jeg ikke behøver dets egenskaber når jeg alligevel mørklægger stuen ved filmfremvisning. Jeg købte i stedet med Flexwhite dugen.

Ja så er der jo ikke meget ved at fyre op for anlæggetConfused


Nu ved jeg ikke hvor du skal bruge den, jeg har prøvet at lege med en react 2.1 prøve her i min lyse stue, jeg synes fejlene var langt større end fordelene, selv når man sad midt for lavede den mørke hjørner og helt galt gik det hvis man satte sig ude i siden.
Jeg går i øjeblikket og leger med Lissaus isf dug og et par prøver på euroscreen (qualityscreen) flexwhite og flexwhite M1 som er en brandsikker version (ligegyldigt her) men som har sort bagside.
Jeg kan se prøverne på lissau isf og euroscreen flexwhite opfører sig ligesom voksdugen, hvor en del af lyset går gennem dugen, lyser den hvide bagvæg op, reflekterer tilbage gennem dugen og ødelægger kontrasten, meget tydeligt i sener med lys i den ene billedside og mørke i den anden, hvis man afskærmer reflektionen øges kontrasten på dugen.
Det problem har flexwhite M1 dugen ikke (merpris 10%), da den er lystæt ligesom min nuværende qualityscreen lightgrey gain 0.92


Okay det lyder da ikke specielt godt hvis det er tilfældet, så kan dugen jo være nok så god i en lys stue, det hjælper jo ligemeget hvis der så er sådanne fejl. Umiddelbart vil jeg tro at der skal en temmelig lysstærk projektor foran lærredet før det dog giver helt mening med sådan en React. 

Det er da lidt interessant, jeg har fuldstændig misset at der skulle være to versioner af flexwhite dugen. Troede at det var normalt med sort bagbeklædning - Jeg må lige have fat i sælgeren imorgen, det var nemlig ikke et emne der blev berørt, det er dog rimelig væsentligt da lærredet skal hænge ned foran nogle vinduer. 
<span style="line-height: 1.4;">
</span>
<span style="line-height: 1.4;">Kan du ellers se forskel på den ISF godkendte og den normale dug, eller virker det lidt som penge ud ad vinduet for ISF navnet.? </span>


Du gør klogt i at se en prøve på dugen + datablad

Her er for euroscreen flexwhite (jeg tror ikke qualityscreen har opfundet deres egen, det er som Draper/Audi, Euroscreen/VW, Qualityscreen/Skoda)
Flexwhite
Bemærk der står også at den er varmefølsom og ikke egner sig som solafskærmning
Du kan finde de samme duge hos draper
Hvid
Hvid sort bagside

Når jeg i min stue hænger Lissaus isf dug sammen med euroscreen flexwhite ser jeg ikke nogen forskel af betydning,
Isf har lidt struktur, flexwhite er helt glat, farver og kontrast se for mig ens ud, flexwhite M1 har struktur som isf men er er hvidere end de to andre (som kopipapir) den har en højere kontrast og bedre detaljering i det sorte som opleves mere sort, selv med de andre duge blændet af på bagsiden. Flexwhite M1 i en euroscreen Thor kasette er pt. Det bedste bud jeg har set i min stue (bortset fra DNP supernova som prismessigt er urealistisk)

Redigeret af E100 - 04-Maj-2014 kl. 22:28
Venlig hilsen E100

Diskret stuebio
Til top
whazz Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-Februar-2014
Sted: Aalbor, Danmark
Status: Offline
Point: 115
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér whazz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2014 kl. 22:34
Er du da helt væk, det satme lækkert det der! Det bare i orden lavet, hele vejen igennem! GOD stil!
Til top
sims-m Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 72
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sims-m Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2014 kl. 23:48
Jeg har set en test af QS/ES flexwhite i en framevision ramme, det var af typen med struktur, og det så ganske godt ud, og det var da også den type lærred jeg bad om at få. Det må jo så være den der hedder flexwhite M1 / Draper Matt white XT1000VB.
Til sammenligning har jeg også set på Lissaus Mat hvide dug, den var jeg bestemt ikke begejstret for, den minder i strukturen (eller mangel på samme) lidt som QS/ES Xpert dug.

Skulle nok lige have nævnt at der selvfølgelig vil blive sat gardiner op til afskærmning, spørgsmålet er så bare hvilken farve og hvor tætte de skal være, men det finder jeg ud af. Mange tak for de opservationer :-)


Thor kassetten ser også interessant ud, især med den indbyggede kontrolboks (personligt synes jeg dog designet af Linea er en smule pænere)
Ja når prisen spiller en rolle så er DNP Supernova hurtigt stukket af.

Til top
Basknudsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1341
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2014 kl. 15:45
Kunne du forklarer lidt mere om dit projektorhejs? Hvor har du fundet delene osv.
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
Til top
E100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2013
Sted: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2014 kl. 12:54
Oprindeligt skrevet af Basknudsen Basknudsen skrev:

Kunne du forklarer lidt mere om dit projektorhejs? Hvor har du fundet delene osv.

Du kommer til at uddybe lidt mere, hvad du vil vide.
At hejsen blev denne konstruktion, er et spørgsmål om jeg stod med en kasseret aktuator og tænkte man kan købe mange smarte ting, men jeg har denne - det må kunne lade sig gøre.....
kassen er også lavet af gamle pladerester, svejst sammen så den er tæt og fuget sammen med dampspærren, så projektoren er med inden for klimaskærmen (der er pakning i servicelåget på loftet)

her er et link til B&H hvor der god mulighed for at blive inspireret http://www.bhphotovideo.com/c/buy/Projector-Lifts/ci/3561/N/4034387050
Venlig hilsen E100

Diskret stuebio
Til top
E100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2013
Sted: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2014 kl. 13:34
Oprindeligt skrevet af sims-m sims-m skrev:

Jeg har set en test af QS/ES flexwhite i en framevision ramme, det var af typen med struktur, og det så ganske godt ud, og det var da også den type lærred jeg bad om at få. Det må jo så være den der hedder flexwhite M1 / Draper Matt white XT1000VB.
Til sammenligning har jeg også set på Lissaus Mat hvide dug, den var jeg bestemt ikke begejstret for, den minder i strukturen (eller mangel på samme) lidt som QS/ES Xpert dug.

Skulle nok lige have nævnt at der selvfølgelig vil blive sat gardiner op til afskærmning, spørgsmålet er så bare hvilken farve og hvor tætte de skal være, men det finder jeg ud af. Mange tak for de opservationer :-)


Thor kassetten ser også interessant ud, især med den indbyggede kontrolboks (personligt synes jeg dog designet af Linea er en smule pænere)
Ja når prisen spiller en rolle så er DNP Supernova hurtigt stukket af.


Det gør ihvertfald en forskel, i aftes satte jeg mørkt stof bag voksdugen (som opfører sig ligesom de lysgennemtrængelige lærreder) forbedringen i kontrasten var stor, faktisk blev det meget svært at se hvor jeg klistrede lærredsprøverne ovenpå, M1'eren afslørede sig mest på hudtoner da den er mere "hvid" i sig selv end de andre (ingen af lærredsprøverne har naturligvis den i højlysene synlige fiberstruktur fra voksdugen)

Den dag jeg køber mig et hvidt tap tension lærred (og den kommer Wink), gå 10% af penge på bedre billede Tongue end voksdugen fra jysk og 90% på det kan rulle op / ned og forhåbentligt vil hænge pænt glat i mange år Ouch.

Jeg er ikke i tvivl om, at hvis jeg malede det hele sort ville forskellen på de enkelte lærreder blive mere tydelig. 
Fx. Lissau's ISF lærred har jo dukumentation på den kan levere et korrekt billede, men det er da ikke målt i en stue hvor alt er hvidt , det er da i et biorum hvor man har mulighed for at gøre det der skal til. (det betyder ikke at andre lærreder ikke også gerne må levere dette, ligesom grej der ikke er THX godkendt kan godt virke lige så godt eller bedre end grej der er)
I min hvide stue er det desværre Cry mere basale kameler der skal sluges (Dead ØV) end 100% korrekt farve/kontrast gengivelse. Der drejer det sig om at få den bedste samlede oplevelse ud af det inden for den økonomiske formåen.


Redigeret af E100 - 06-Maj-2014 kl. 13:39
Venlig hilsen E100

Diskret stuebio
Til top
E100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2013
Sted: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2014 kl. 13:39
Oprindeligt skrevet af whazz whazz skrev:

Er du da helt væk, det satme lækkert det der! Det bare i orden lavet, hele vejen igennem! GOD stil!

Tak skal du have Smile
Venlig hilsen E100

Diskret stuebio
Til top
torbenan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Maj-2014
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér torbenan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2014 kl. 00:04
Hej E100
Det er første gang jeg ser din hjemme bio. Jeg bukker mig i støvet over den kreativitet, der er lagt for dagen og for den håndværksmæssige kvalitet, der er lagt i arbejdet. Jeg har to spørgsmål

Var du ikke bekymret for, hvordan lyden ville blive? Når man køber et sæt færdige højtalere kan man ofte låne dem med hjem til test og flytte lidt rundt på placeringen til man er tilfreds med lyden. I dit projekt havde du kun én chance. Jeg ville have rystet på hånden.

Når jeg ser billeder at din stue, ser det ud som om, at lærredet er skjult, når det ikke bruges. Er det korrekt? Hvordan har lavet det skjulte ophæng?


Torben
Til top
E100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2013
Sted: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2014 kl. 12:01
Oprindeligt skrevet af torbenan torbenan skrev:

Hej E100
Det er første gang jeg ser din hjemme bio. Jeg bukker mig i støvet over den kreativitet, der er lagt for dagen og for den håndværksmæssige kvalitet, der er lagt i arbejdet. Jeg har to spørgsmål

Var du ikke bekymret for, hvordan lyden ville blive? Når man køber et sæt færdige højtalere kan man ofte låne dem med hjem til test og flytte lidt rundt på placeringen til man er tilfreds med lyden. I dit projekt havde du kun én chance. Jeg ville have rystet på hånden.

Når jeg ser billeder at din stue, ser det ud som om, at lærredet er skjult, når det ikke bruges. Er det korrekt? Hvordan har lavet det skjulte ophæng?


Torben

Takker Big smile

Der var nu mere end én chance under bygningen, i stil med de nuværende lærredsforsøg blev der under højtalerbygningen lavet MANGE førsøg med forskellige prøvekasser og placeringer, testmålinger ved Audiotechnology af både højtalere og forskellige audiotransparente lærreder (de har bistået med mange gode råd, når de u-undgåelige kompromier skulle træffes) 
Min tålmodige kone har lagt øre og øjne (og stue) til mange mere eller mindre vanvittige forsøg og løsningsforslag (i bagklogskabens klare lys, var det nok godt nogle af ideerne Dead blev standset Embarrassed)

Tegning af lærredsmontage set fra siden.
Det nuværende lærred er et Qualityscreen Sesame, der blev valgt da vi tidligere havde gipsloft, og det så bare var at skære en lang slids i loftet og fuge dampspærren fast til den tætsluttende kasette.
Ved en kommende udskiftning vil en almindelig kasette være tilstrækkeligt.




Redigeret af E100 - 13-Maj-2014 kl. 12:28
Venlig hilsen E100

Diskret stuebio
Til top
torbenan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Maj-2014
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér torbenan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2014 kl. 09:26
Tak for tegningen. Jeg har et listeloft, der helst ikke skal ødelægges, men måske kan jeg lave noget tilsvarende.

Til top
E100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2013
Sted: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2014 kl. 15:28
Oprindeligt skrevet af torbenan torbenan skrev:

Tak for tegningen. Jeg har et listeloft, der helst ikke skal ødelægges, men måske kan jeg lave noget tilsvarende.


Velbekomme.
Indbygning af grej minder desværre lidt om at lave omelet, det er svært uden at slå æg itu LOL 
Alternativt er der mange der bygger en eller anden form for baldakin der skjuler lærredet.

Venlig hilsen E100

Diskret stuebio
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 56789 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu