recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Diskret stuebio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Diskret stuebio

 Besvar Besvar Side  <1 678910>
Forfatter
Besked
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2014 kl. 16:27
Se det der, DET kraftedeme en fed bio.

Og tænkte jeg lige jeg vil svare dig her...
Jeg vælger DnP supernova da jeg ikke har planer om at dække loftet til mig Molton men pt kun væggene.
Når det så er sagt så har jeg aldrig oplevet et lærred der levere sådan et Sort niveau som det supernova gør.
Og for det andet synes jeg det et mere behageligt billed at se på når det skydes op på det lærred.
Og så kan jeg godt lide at man ikke behøver og gøre det helt 100% mørkt for at få et ordentligt billed
Til top
E100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2013
Sted: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2014 kl. 21:15
Takker.
Ja. Det det er et lærred ud over det sædvanelige og hvis det er fastramme du ønsker dig, er prisen også til at have med at gøre.
Vær dog opmærksom på hvor meget lystab du får i bunden, hvis ikke du får projektoren ned i billedfæltet.
Venlig hilsen E100

Diskret stuebio
Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2014 kl. 21:19
Jep det bliver fastramme lærred.

Når ja havet helt glemt jeg godt kunne ende med og miste lidt lys når det projektor ikke er i samme højde.
Men jeg må få Christian fra CSN-teknik til og tag et prøve lærred med når han kommer for at sætte molton op smamt kalibrering af receiver og projektor.
Til top
E100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2013
Sted: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2014 kl. 21:44
God ide.
Jeg har haft lånt hans 80" demo.
Bortset fra prisen på et tab tension lærred, var følsomheden for højde plaseringen af projektoren den eneste ulempe jeg kumme finde, det lærred sparker røv i en lys stue.

Redigeret af E100 - 19-Juli-2014 kl. 21:45
Venlig hilsen E100

Diskret stuebio
Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2014 kl. 21:46
Helt enig med den sparker røv i stuer med lys.
Men synes også den er bedre i helt mørke rum da den levere sådan et behagelig billed
Men var det 23-23 du havet på besøg eller 08-85?
Til top
E100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2013
Sted: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2014 kl. 22:42
08 85 - den anden har jeg ikke fantasi til hvor den gør det godt.
Venlig hilsen E100

Diskret stuebio
Til top
E100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2013
Sted: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2014 kl. 12:54
I forbindelse med udskiftning af lærred har jeg leget lidt med at gøre omgivelserne mørkere, da det jo hjælper gevaldigt på kontrasten i billedet, at fjerne nogle af rummets refleksioner.

Stuen kan allerede mørklægges 98% med mørklægningsgardiner med sidestyr og sort molton gardin mod resten af stuen, alm. gardiner tager refleksioner i højre side.

Afmaskning med sort fibertex dug (billig ukrudt stop dug til havebrug)
1 bane af ca. 1 meters bredde rundt v.væg-loft-h.væg
3 baner yderligere på v.væg

Ser ud af Dead men virker Thumbs Up 
-giver ca. samme effekt som det 100.000 kr's DNP supernova lærred der stod på uopnåelighedens ønskeliste....
(jeg laver et med & uden foto af billedet på lærredet i forbindelse med det bliver pillet ned igen)


Stuen som normalt


Et par forsøg på at sænke stuens refleksioner og måske samtidig gøre den hyggeligere Wink
Photoshop forsøg med tapet og mørkere loft 1


Photoshop forsøg med tapet og mørkere loft 2


Photoshop forsøg med tapet og mørkere loft 3


Photoshop forsøg med tapet og mørkere loft 4


Photoshop forsøg med tapet og mørkere loft 5


Photoshop forsøg med tapet og mørkere loft 6


Photoshop forsøg med tapet og mørkere loft og afblændet vindue




Venlig hilsen E100

Diskret stuebio
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2014 kl. 13:06
En spændende væg må være at foretrække frem for sort stof. Stoffet kan vel ikke sådan lige skjules, når der ikke ses film?

Hvad med ovenlyset, generer det ikke?
Til top
E100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2013
Sted: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2014 kl. 13:14
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

En spændende væg må være at foretrække frem for sort stof. Stoffet kan vel ikke sådan lige skjules, når der ikke ses film?

Hvad med ovenlyset, generer det ikke?


Fibertexdugen er kun som forsøg i 14 dage for at se hvor meget der er at hente - inden noget permanent evt. laves.
Man kan få svar på meget på nettet, men ikke nogle der kan konkurrere med at prøve det selv der hjemme.

Der er også mørklægningsgardiner i ovenlysvinduerne.
Venlig hilsen E100

Diskret stuebio
Til top
E100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2013
Sted: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2014 kl. 20:48
Her er et par eksempler på hvor meget vægens tone betyder for refleksioner der går ud over billedets kontrast.

Alle billeder er taget i manuel med samme eksponering (iso100 f9.0 2.0sek)


Se forrige indlæg for afmaskningen af væg & loft

Uden mørklægning og uden afmaskning af væg & loft til sammenligning


Med mørklægning men uden afmaskning af væg & loft


Med mørklægning men uden afmaskning af væg & loft


Med mørklægning og med afmaskning af væg & loft


Med mørklægning og med afmaskning af væg & loft


Billedudsnit af lærredet

Med mørklægning og med afmaskning af væg & loft


Med mørklægning men uden afmaskning af væg & loft


Med mørklægning og med afmaskning af væg & loft


Med mørklægning men uden afmaskning af væg & loft
Venlig hilsen E100

Diskret stuebio
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2014 kl. 20:54
Viiildt! Den sorte bjælke over billedet forsvinder fuldstændigt ved din afmaskning af væg og loft.
Til top
spanky Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 24-August-2010
Sted: Store Heddinge
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spanky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2014 kl. 09:05
Imponerende så stor en forskel der er
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 678910>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu