recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lidt Netflix problemer på Sony Blu-Ray
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lidt Netflix problemer på Sony Blu-Ray

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham_Der Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lidt Netflix problemer på Sony Blu-Ray
    Sendt: 14-Juli-2013 kl. 13:09
Har andre oplevet problemer med buffering af Netflix på Sony Blu-Ray.
Jeg har sådan en model BDP S390. Normalt fungerer Netflix fint på den, men serien Arrested Development vil ikke køre. Den afspiller ca 1 minut, så buffer den, afspiller ca 1 minut mere og buffer. Tredje gang den buffer, kommer den ikke videre.
Jeg har også Apple TV, og på den vises Arrested Development uden problemer. Det gør alt andet, jeg har set på Netflix (og iTunes) med den også.

Som nævnt kører Sony normalt også fint, jeg har set f.eks. Modern Family og Breaking Bad samt forskellige film, og jeg har oplevet buffering før, men jeg har altid kunnet se hele afsnittet/filmen, og billedet er flot. Tit buffer den lige i begyndelsen, hvorefter resten kører uden stop.

Begge apparater kører over WiFi med TDC's standard router. Apple TV står længst væk fra routeren, men fungerer bedst.

Jeg har prøvet at nulstille Sony'en, men jeg tror, jeg gjorde noget forkert. Den var stadig koblet på mit netværk og logget på Netflix, da jeg startede den igen. Det hjalp heller ikke.

Er TDC routeren's WiFi ustabilt og Apple TV er bedst til at håndtere det?
Er der en konflikt mellem App'en i Sony'en og netop Arrested Development og evt andre titler?

Nogle vil nok sige, at jeg skal prøve med kabel i stedet for WiFi, jeg har bare ikke noget netværkskabel, der er langt nok.
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham_Der Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2013 kl. 09:08
Jeg har ved googling fundet noget om, at Sony tester hastigheden på netværket, hvorefter den så lægger sig fast på en kvalitet. Det ændrer den ikke, hvis noget forstyrrer WiFi signalet og hastigheden falder, den stopper bare afspilningen.
Hvis det er rigtigt, hvorfor er det så værst på nogle titler, jeg har set meget andet i Super HD, der har kørt fint.

Jeg har rigtig nok enkelte gange oplevet, når jeg ser Netflix på min Apple TV, at billed kvaliteten er faldet i ca et minut, hvorefter den bliver normal igen.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2013 kl. 10:37
Så har du givet dig selv svaret, Apple tv, ps3, Windows 8 Netflix app, smart tv fra 2012 og nyere, kan finde ud af adaptiv streaming, for at få bedst mulig billedkvalitet.

Noget tyder på din Sony bluray afspiller ikke kan det.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham_Der Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2013 kl. 18:55
Det forklarer bare ikke, hvorfor nogle titler vises fint, mens andre ikke gør. Er nogle optaget/gemt på server i højere kvalitet end andre. Altså at nogle titler kræver højere internethastighed end andre. Jeg tænker ikke kun på HD/SD.
Som nævnt har f.eks. Breaking Bad kørt fint.
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham_Der Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2013 kl. 18:51
Det undrer mig stadig.
I aftes så jeg endnu en film på Netflix via Sony afspilleren. Den startede op, afspillede ca et minut, så pausede og buffede den, hvorefter resten af filmen kørte uden problemer og med flot billede.
Er det tilfældigt, eller er der et eller andet med Arrested Development og evt andre titler.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu