|
WiMP flac kontra Spotify premium (på Sonos) |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | |
kris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1046 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-Juli-2013 kl. 16:37 |
Er lige blevet betatester på WiMPs flac-service. Jeg har så prøvet at sammenligne med Spotifys 320 kbit/s - samme tracks afspillet via Sonos (connect:amp) til mine Dali-højttalere (Zensor 7). Måske LIDT mere dynamik på WiMP - men jeg ville sgu nødig hænges op på det. Begge dele lyder fremragende synes jeg... Har testet med Donald Fagen og Alan Parsons Project... Men er der nogle oplagte testnumre...?
/kris |
|
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
|
|
![]() |
|
mkirkelund ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Januar-2008 Sted: 2635 Ishøj Status: Offline Point: 2358 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Et noget atypisk nummer, men der er ret stor forskel på Suspekts Kinky fætter sammenlignet med CD rip (.flac) og Spotify 320 kbit/s.
|
|
![]() |
|
frugtkompot ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 810 |
Spændende. Er der et overblik i WiMP over, hvad der er FLAC, og hvad der ikke er?
Og hvordan er du blevet beta-tester? Har du meldt dig - eller kom der en spontan invitation?
|
|
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220. |
|
![]() |
|
kris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1046 |
Jeg mailede til deres presseafdeling i eftermiddags. Og så blev det fixet på en time med udgangspunkt i mit brugernavn. 90 pct af Wimp-kataloget foreligger nu i flac - resten er på vej. Flac-numrene har en stjerne foran, så på den måde kan jeg identificere dem. Men jeg må sgu nok krybe til korset - jeg kan ikke høre forskel... Shame on me.... Spændende hvad andre siger. (Rippede lidt lossless for nogle år siden og kunne heller ikke høre forskel - havde håbet det var blevet anderledes!).
/kris |
|
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
|
|
![]() |
|
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2876 |
Jae, det siger nok bare noget om dig og dit udstyr.
Det behøver dog ikke at være dyrt, før at der nemt kan høres forskel. |
|
.....
|
|
![]() |
|
kskruger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3498 |
Jeg vil også sige der pæn forskel på musik der Rippede lossless og Wimp/Spotify 320 kbit/s
Normalt finder jeg ny musik på Wimp og så køber jeg derefter det på CD bagefter, hvis det er noget jeg synes rigtig godt om. En anden ting, som jeg bemærker ved musik fra Wimp og Spotify, er at man hurtigere bliver lytte træt når der spilles højt, i forhold til den samme udgave på Rippede CD.
|
|
![]() |
|
Notfast....nettet bugner med vidnesbyrd fra folk, som har gennemført endog meget omfattende tests for blot at konstatere, de ikke kan høre forskel på de to formater - denne fx:
http://www.head-fi.org/t/431522/abx-test-of-320kbps-vs-flac-results Tilsvarende er der andre - dig fx - som er i stand til at høre forskel. Jeg hører desværre nok til den første kategori, men jeg respekterer fuldt ud, at andre kan høre forskel. /kris |
|
|
|
![]() |
|
Jeg glæder mig til at andre bliver betatestere - hvis man er wimp-abonnent, så kontakt deres presseafdeling og bliv sat op. Jeg vil jo gerne høre om andres oplevelse af wimp flac kontra 320 kbit/s.... For det kan jo også være, at det ikke er ægte flac, når nu mine ører stejler...? Desværre kan jeg ikke se kbit/s i Sonos displayet....
/kris |
|
|
|
![]() |
|
kskruger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3498 |
Jeg har prøvet at skrive til dem for lidt siden, så man kunne håbe på, at når de ser mailen i morgen, at jeg også kan blive betatester.
|
|
![]() |
|
micker ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 356 |
Jeg er lidt ked af at sige det, men enten må der være noget galt med folks øre ellers er der noget galt med det udstyr man lytter på. Jeg syntes simpelthen det er nemt at lytte forskel på flac og 320 kbit mp3. Selvom jeg må erkende at der både findes dårlige flac udgaver/indspilninger og overraskende gode mp3 komprimeringer. Jeg syntes selv man kan høre når man rammer de få numre på spotify der ligger i 160 kbit (da jeg selv kan finde samme numre på min nas i 320 kbit der lyder bedre).
Jeg er faktisk selv spændt på at lytte til wimp flac, det skal simpelthen lyde bedre end 320 kbit |
|
Panasonic TH42PX70
Denon / B&W 800 bio PS3 |
|
![]() |
|
bbrauner ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-Oktober-2012 Status: Offline Point: 81 |
Har selv prøvet at lave en blindtest med mp3 128 og flac og jeg kunne ikke høre forskel på mit setup:) At man leder efter testnumre for at høre forskel er vel også lidt en faliterklæring?
Hvis man så rent faktisk kan høre en forskel så har folk i tests stadig svært ved at sige om det så er mp3 eller flac med mindre man ved præcist hvad der skal lyttes efter og selvom man gør det er det vidst stadigt svært at skelne. Men ja jeg har da min musik i flac men kunne ikke finde på at købe en cd som jeg har streaming adgang til udelukkende for kvaliteten. |
|
![]() |
|
Frankieboy1980 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 13-Maj-2012 Sted: Kolding Status: Offline Point: 48 |
Lyder lidt underligt at du har din musik i flac, men du kan ikke høre forskel på 128kbit og flac... hvorfor så spilde harddisk plads på det.
Flac kan altså også rippes i flere bitrates ligesom mp3 kan, så selv flac kan der være forskel på. Ligesom at film i 1080p godt kan ligne lort hvis det er for lav bitrate.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |