recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - WiMP flac kontra Spotify premium (på Sonos)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

WiMP flac kontra Spotify premium (på Sonos)

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1046
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: WiMP flac kontra Spotify premium (på Sonos)
    Sendt: 15-Juli-2013 kl. 16:37
Er lige blevet betatester på WiMPs flac-service. Jeg har så prøvet at sammenligne med Spotifys 320 kbit/s - samme tracks afspillet via Sonos (connect:amp) til mine Dali-højttalere (Zensor 7). Måske LIDT mere dynamik på WiMP - men jeg ville sgu nødig hænges op på det. Begge dele lyder fremragende synes jeg... Har testet med Donald Fagen og Alan Parsons Project... Men er der nogle oplagte testnumre...?

/kris
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2013 kl. 17:13
Et noget atypisk nummer, men der er ret stor forskel på Suspekts Kinky fætter sammenlignet med CD rip (.flac) og Spotify 320 kbit/s.
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-April-2008
Point: 810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frugtkompot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2013 kl. 17:27
Spændende. Er der et overblik i WiMP over, hvad der er FLAC, og hvad der ikke er?

Og hvordan er du blevet beta-tester? Har du meldt dig - eller kom der en spontan invitation?
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2013 kl. 17:44
Jeg mailede til deres presseafdeling i eftermiddags. Og så blev det fixet på en time med udgangspunkt i mit brugernavn. 90 pct af Wimp-kataloget foreligger nu i flac - resten er på vej. Flac-numrene har en stjerne foran, så på den måde kan jeg identificere dem. Men jeg må sgu nok krybe til korset - jeg kan ikke høre forskel... Shame on me.... Spændende hvad andre siger. (Rippede lidt lossless for nogle år siden og kunne heller ikke høre forskel - havde håbet det var blevet anderledes!).

/kris
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2876
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2013 kl. 18:36
Jae, det siger nok bare noget om dig og dit udstyr.
Det behøver dog ikke at være dyrt, før at der nemt kan høres forskel.
.....
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kskruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2013 kl. 19:17
Jeg vil også sige der pæn forskel på musik der Rippede lossless og Wimp/Spotify 320 kbit/s 
Normalt finder jeg ny musik på Wimp og så køber jeg derefter det på CD bagefter, hvis det er noget jeg synes rigtig godt om.

En anden ting, som jeg bemærker ved musik fra Wimp og Spotify, er at man hurtigere bliver lytte træt når der spilles højt, i forhold til den samme udgave på Rippede CD.
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2013 kl. 19:19
Notfast....nettet bugner med vidnesbyrd fra folk, som har gennemført endog meget omfattende tests for blot at konstatere, de ikke kan høre forskel på de to formater - denne fx:

http://www.head-fi.org/t/431522/abx-test-of-320kbps-vs-flac-results

Tilsvarende er der andre - dig fx - som er i stand til at høre forskel.

Jeg hører desværre nok til den første kategori, men jeg respekterer fuldt ud, at andre kan høre forskel.

/kris
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2013 kl. 19:30
Jeg glæder mig til at andre bliver betatestere - hvis man er wimp-abonnent, så kontakt deres presseafdeling og bliv sat op. Jeg vil jo gerne høre om andres oplevelse af wimp flac kontra 320 kbit/s.... For det kan jo også være, at det ikke er ægte flac, når nu mine ører stejler...? Desværre kan jeg ikke se kbit/s i Sonos displayet....

/kris
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kskruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2013 kl. 20:05
Oprindeligt skrevet af kris kris skrev:

Jeg glæder mig til at andre bliver betatestere - hvis man er wimp-abonnent, så kontakt deres presseafdeling og bliv sat op. Jeg vil jo gerne høre om andres oplevelse af wimp flac kontra 320 kbit/s.... For det kan jo også være, at det ikke er ægte flac, når nu mine ører stejler...? Desværre kan jeg ikke se kbit/s i Sonos displayet....

/kris

Jeg har prøvet at skrive til dem for lidt siden, så man kunne håbe på, at når de ser mailen i morgen, at jeg også kan blive betatester.
Til top
micker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Juni-2007
Point: 356
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér micker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2013 kl. 12:05
Jeg er lidt ked af at sige det, men enten må der være noget galt med folks øre ellers er der noget galt med det udstyr man lytter på. Jeg syntes simpelthen det er nemt at lytte forskel på flac og 320 kbit mp3. Selvom jeg må erkende at der både findes dårlige flac udgaver/indspilninger og overraskende gode mp3 komprimeringer. Jeg syntes selv man kan høre når man rammer de få numre på spotify der ligger i 160 kbit (da jeg selv kan finde samme numre på min nas i 320 kbit der lyder bedre).

Jeg er faktisk selv spændt på at lytte til wimp flac, det skal simpelthen lyde bedre end 320 kbit
Panasonic TH42PX70

Denon / B&W 800 bio

PS3
Til top
bbrauner Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Oktober-2012
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbrauner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2013 kl. 13:04
Har selv prøvet at lave en blindtest med mp3 128 og flac og jeg kunne ikke høre forskel på mit setup:) At man leder efter testnumre for at høre forskel er vel også lidt en faliterklæring?

Hvis man så rent faktisk kan høre en forskel så har folk i tests stadig svært ved at sige om det så er mp3 eller flac med mindre man ved præcist hvad der skal lyttes efter og selvom man gør det er det vidst stadigt svært at skelne.

Men ja jeg har da min musik i flac men kunne ikke finde på at købe en cd som jeg har streaming adgang til udelukkende for kvaliteten. 

Til top
Frankieboy1980 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-Maj-2012
Sted: Kolding
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frankieboy1980 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2013 kl. 13:36
Lyder lidt underligt at du har din musik i flac, men du kan ikke høre forskel på 128kbit og flac... hvorfor så spilde harddisk plads på det.
Flac kan altså også rippes i flere bitrates ligesom mp3 kan, så selv flac kan der være forskel på.
Ligesom at film i 1080p godt kan ligne lort hvis det er for lav bitrate.
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu