recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Bærbare medie afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste Android Mini-TV ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedste Android Mini-TV ?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
dkashes Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 30
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dkashes Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bedste Android Mini-TV ?
    Sendt: 20-Juli-2013 kl. 22:05
Hejsa!

Jeg er blevet træt af at se min elregning er steget efter jeg har tilsluttet et 500W mediecenter i stuen. - Vi er superglade for at kunne surfe fra sofaen og ligeledes meget glade for at streame og downloade film. 

Vi bruger XBMC til at se TV-kanaler fra, vi downloader via Usenet (NZB) og vi streamer af og til serier fra PrimeWire.ag (tidl. 1channel.ch). 

- Jeg har så ladet mig fortælle at vi nu kan nøjes med en noget mindre strømforbrugende Android stick eller box, og det vil kunne dække præcis ovenstående behov. Hertil kommer så mit spørgsmål...

Hvad er det bedste derude? 

- Min ven har en MK808B, men klager over at han for samme pris kunne få noget bedre idag, men han har ikke rodet sig ud i hvad endnu. Måske nogen herinde er bekendt med det?

På forhånd tak for hjælpen!

Mvh.

Peter   Star 
Zotac Zbox VD01

Pioneer VSX-527-K

Samsung UE-46F5005
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2013 kl. 22:10
Hmmm 500w synes jeg da lyder total vildt, ville nok måske bygge en ny HTPC som jo kan alt hvad du behøver, koster lidt mere, men sådan er det. Jeg har en server stående som har 8 diske tilsluttet og kører med en xeon i5 cpu og micro atx bundkort, den bruger ca 80watt i idle. Så måske du skulle overveje at bygge en ny
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2013 kl. 22:17
Ikke at det er det du spørger om, men hvordan får du et mediecenter til at bruge 500w? Mit I5 system bruger omkring 35w ved afspilning af full-HD video.

Fordi din strømforsyning er en 500w er det jo ikke det som den nødvendigvis bruger.


Redigeret af Kasper_J - 20-Juli-2013 kl. 22:18
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2013 kl. 23:19
De andreoid mini stick er noget crap.

500watt så må strømforsyningen være defekt, eller pcén meget gammel eller overdimentioneret
Til top
dkashes Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 30
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dkashes Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2013 kl. 23:59
Rigtigt at mit mediecenter ikke benytter 500W hele tiden, men jeg kommer ikke under 100W og det er ganske unødvendigt. Forstår ikke hvordan nogen kan få et hjemmebygget mediecenter med mini-ATX bundkort til at køre under 100W? - Så er det en skrabet model tænker jeg... (!?)

Efter jeg så et setup med en Android 4.0 mini-PC tilsluttet direkte til en lille projektor fra Acer og ovenikøbet et tilsluttet Logitech bluetooth-keyboard, der fungerede perfekt med XBMC og streaming i 720p fra Icefilms uden lag, film-streaming fra nettet og hurtig surf - vidende at selve Android mini-PC'en kun trækker ca. 9W, ja så synes jeg efterhånden ikke der er behov for det store og lettere 'larmende' mediecenter.  (Tro mig, det er meget støjsvagt, men 'svagt' er ikke nok for mig, hvis jeg ved det kan undgåes)

PC'en er ikke gammel, og i forhold til et 8TB mediecenter der kører både Ubuntu og Windows og som kan spille selv de nyeste spil på den store skærm, så er det heller ikke overdimensioneret. Det skal dog siges at vi aldrig får spillet, hvilket kun er endnu en årsag til at jeg kraftigt overvejer at gå over til en Android Mini-PC.

Jeg håber det besvarer jeres spørgsmål og så kan lede os tilbage på mit spørgsmål... 

- Nogen der kan anbefale en bestemt Android Mini-PC?

Mvh.

Peter
Zotac Zbox VD01

Pioneer VSX-527-K

Samsung UE-46F5005
Til top
emmi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 22-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér emmi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2013 kl. 02:19
Jeg følger lige med, da jeg også er på udkig efter et en godt android stick
Til top
python Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-December-2010
Status: Offline
Point: 83
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér python Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2013 kl. 10:07
Jeg har selv en Android MK802 IIIs.

Den kører XBMC som sådan helt ok. Den er selvfølgelig ikke super hurtig, men den klarer det den skal. Hvis det er noget konkret du vil have mig at prøve, så sig til.
Dog er der en hel del punkter som jeg ikke er så glad for.

Den er ikke særlig elegant og har en meget dårlig WAF, blandt andet fordi at:

Wifi på disse dimser er generelt dårlige, fordi at antennen ligger dårligt. Det kan fixes med at man åbner sticken og flytter antennen udenfor. Det ser dog grimt ud.

Den har kun et USB, og hvis man vil køre netværk wired, eller hvis man har brug for mere end et USB, så skal der en USB hub til som skal til at hænge bag TVet .. og det er bare grimt.

Da jeg ikke har set nogen løsning der gør at du kan starte XBMC dirkte op sammen med android, bliver man først præsenteret for en android home screen... og den er altså ikke særlig charmerende i min verden.

Da den kører med Android, får man android menuen i bunden, den med en home og en back knap. Disse kan man vælge at skjule, men hvis man bruger mus til at navigere rundt med, så er den ikke korrekt kalibireret (efter at menuen er skjul), og du skal huske at du altid skal pege lidt ovenfor det du egentligt vil klikke på.


Jeg har lige fået anskaffet en anden Android konsol. Nemlig en spille konsol med navn OUYA. Den er lidt dyrere, den står til 99 USD. Da man starter den op bliver man præsenteret med en skærm der IMO passer lidt bedre end en rå android.
Den største fordel er nok at XBMC har arbejdet en hel del for at optimere XBMC lige til hardwaren i OUYA.

... men jeg har som sagt ikke testet OUYA i XBMC endnu.



Redigeret af python - 21-Juli-2013 kl. 10:09
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1827
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2013 kl. 10:27
Jeg har ikke selv prøvet ( endnu ) men hvad med Raspberry Pi, de er billige at anskaffe og drift.

Det er måske værd at undersøge


Til top
DanielPT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2013 kl. 11:38
Jeg har en Raspberry PI med RASPBMC.
Det koster alt i alt omkring 600 kr. 
Det kan gøres for mindre hvis du har følgende liggende 
USB pen
Class 10 SD kort.

Og hvis du kan undvære det cover som man også kan købe (75 kr) så endnu billigere.

Men den køre XBMC og den streamer alt fra min NAS undtagen ISO/IMG filer men det kan lade sig gøre.

Den bruger ca 4 watt. Kæresten og jeg styre den fra vores androide telefoner eller galaxy tab som er i stuen.

Mvh Daniel
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
Til top
emmi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 22-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér emmi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2013 kl. 11:40
Men kan det ikke passe at man skal købe codec før den gider at afspille??
Det er ihvertfald sådan jeg har forstået den..
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2013 kl. 12:02
Oprindeligt skrevet af emmi emmi skrev:

Men kan det ikke passe at man skal købe codec før den gider at afspille??
Det er ihvertfald sådan jeg har forstået den..
Jo - det er jo som sådan ikke en mediaafspiller. Det er en minicomputer som er beregnet til undervisningsbrug. Den er ikke kraftig nok til at klare dekodningen via software. Derfor skal man købe MPEG2, VC1 codec så den kan decode via hardware. De koster under kr. 30 (ca 20,- for MPEG2 og 10,- for VC1)
Til top
DanielPT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2013 kl. 12:13
Åhh jeg glemte at sige at du SKAL have en receiver som skal kunne klare DTS passthrough. For den er ikke kraftig nok til at kunne down mixe DTS lyd ned til 2.0 stereo. Men det har de fleste nu :) 

Og jo du skal købe 2 licenser som passer kun til din raspberry pi. Koster omkring 30 kr. 

Mvh Daniel
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu