recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Antennekabel fra Waoo boks til TV?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Antennekabel fra Waoo boks til TV?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
martinkartoteket Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-Juli-2013
Sted: Malling, DK
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér martinkartoteket Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Antennekabel fra Waoo boks til TV?
    Sendt: 23-Juli-2013 kl. 10:27
Nu har jeg endelig fået oprettet mig som bruger af recordere, efter at have luret et stykke tid Tongue

Som mange andre er jeg ikke den store fan af ekstra bokse inde i stuen, men det lader til at være en nødvendighed. Er det en mulighed at trække et almindeligt antennekabel fra boksen op til TV'et, så jeg kan nøjes med at have én enhed at styre? (altså TV'et)

Findes der en smart metode til at undgå at styre TV'et med Waoo's boks/fjernbetjening?

Håber ovenstående giver mening.


Til top
mictand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-August-2008
Status: Offline
Point: 436
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mictand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2013 kl. 11:16
Oprindeligt skrevet af martinkartoteket martinkartoteket skrev:

Nu har jeg endelig fået oprettet mig som bruger af recordere, efter at have luret et stykke tid Tongue

Som mange andre er jeg ikke den store fan af ekstra bokse inde i stuen, men det lader til at være en nødvendighed. Er det en mulighed at trække et almindeligt antennekabel fra boksen op til TV'et, så jeg kan nøjes med at have én enhed at styre? (altså TV'et)

Findes der en smart metode til at undgå at styre TV'et med Waoo's boks/fjernbetjening?

Håber ovenstående giver mening.


Hvis dit TV har DVB-C tuner, behøver du ikke Waoo's boks.

Du kan trække et antennekabel direkte fra fiberboksen ind i TV'et.



Redigeret af mictand - 23-Juli-2013 kl. 11:17
Til top
kamala Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 12-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kamala Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2013 kl. 12:29
Mictand nu det altså ikke alle områder det gør sig gældende. Hos Seas-nve findes muligheden ikke.
Til top
htpcdude Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 300
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér htpcdude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2013 kl. 13:40
Malling...
Får du waoo fra Østjysk Energi?

Hvis du klapper hesten en måneds tid. Der kommer mulighed for at trække antenne signal (coax) fra fiber boksen til dit tv.
Til top
martinkartoteket Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-Juli-2013
Sted: Malling, DK
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér martinkartoteket Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2013 kl. 14:26
Tak for svar alle sammen.
Ja, jeg får fiber fra Østjysk Energi. Problemet er bare, at der trukket netkabler i hele hytten, men ikke antennekabler. Med mindre der er mulighed for at konvertere antenneudgangen fra fiberboksen til RJ45, eller hvad det nu hedder.

Nogen af jer som ved, om det er muligt at bruge boksen som en form for switch ... dvs. forbinde boksen og TV'et med et antennekabel, og så bare styre det hele fra TV'et?
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2013 kl. 14:58
Jeg er en smule forvirret - du skriver fiberboks og boks, er det en og samme enhed, eller mener du med "boks" den IPTV boks (Motorola, Airties osv) du har til modtagelse af Waoo TV?
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
martinkartoteket Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-Juli-2013
Sted: Malling, DK
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér martinkartoteket Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2013 kl. 15:28
Jeg mente, om man kan sende TV-signalet fra Waoo routeren direkte til fjernsynet via netkabler, da det ikke er trukket antennekabler.

Håber det giver lidt mere mening.
Til top
DanielPT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2013 kl. 15:32
Nope desværre ikke. Det er enten eller. Altså et ethernet kabel fra fiberboksen du har på væggen ind til en tv boks. Eller et coax kabel fra din fiberboks ind i tvet.

Men du kan jo godt købe en Logitech fjernbetjening som tænder dit tv samt tv-boks så styre det hele med den ene.

Der er jo nogle fordele ved tv-boksen, filmleje, HDD, start forfra, on-demand osv :)
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
Til top
martinkartoteket Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-Juli-2013
Sted: Malling, DK
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér martinkartoteket Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2013 kl. 15:46
Det var det, jeg frygtede Unhappy

Før Waoo havde jeg Stofa som udbyder, og her kunne jeg nøjes med et lille kort, som jeg satte direkte i TV'et. Øv øv.

Jeg har slet ikke behov for flere features, end har jeg i forvejen med smart-tv, boxee box og xbox.

Men I skal alle have tak for hurtig og hjælpsom respons.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2013 kl. 16:49
Oprindeligt skrevet af martinkartoteket martinkartoteket skrev:

Jeg mente, om man kan sende TV-signalet fra Waoo routeren direkte til fjernsynet via netkabler, da det ikke er trukket antennekabler.
Der findes adaptor til IHC net så man kan køre antennesignal over RJ45 kabler.
Ikke noget jeg selv har prøvet, men tror det er denne:

som så skal anvendes i begge ender.

Mvh. JørgenT
Til top
mictand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-August-2008
Status: Offline
Point: 436
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mictand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2013 kl. 16:54
Oprindeligt skrevet af kamala kamala skrev:

Mictand nu det altså ikke alle områder det gør sig gældende. Hos Seas-nve findes muligheden ikke.


Det beklager jeg, det var jeg faktisk ikke klar over.

Jeg troede det var ens for alle, men det er da ret ringe hvis man er tvunget til at bruge deres boks, og ikke bare kan smide et kabel ind i fjernsynet, såfremt fjernsynet har den rette tuner.

Til info, så er jeg lige for nylig kommet over på Waoo (EnergiMidt), ifbm. afstemning i vores afdeling.



Redigeret af mictand - 23-Juli-2013 kl. 16:58
Til top
martinkartoteket Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-Juli-2013
Sted: Malling, DK
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér martinkartoteket Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2013 kl. 19:02
Interessant JørgenT. Det kunne måske være en løsning, i forhold til htpcdudes postulat om at kunder hos Østjysk Energi kan fravælge TV boksen om en måneds tid.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu