recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Airties boot loop. Bredbånd Nord. ["LØST"]
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Airties boot loop. Bredbånd Nord. ["LØST"]

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Lasse Vinther tyron Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse Vinther tyron Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Airties boot loop. Bredbånd Nord. ["LØST"]
    Sendt: 23-Juli-2013 kl. 17:10


Modtog igår en STB fra Bredbånd Nord (WAOO). Den "frøs" på et tidspunkt. Jeg tog strømmen fra den. Efterfølgende er den endt i et boot loop. Den kommer til punkt to i opstarten "starter software". Står der i et stykke tid og genstarter derefter. Bredbånd Nord vil ikke bytte boksen da jeg ikke kører med deres Tilgin router og de derfor ikke kan fejl søge på min router. Jeg har argumenteret med at boksen virkede i går indtil den "frøs", at den ikke når så langt som til at hente ip adresse, alt andet tilsluttet routeren virker samt at boksen oprører sig på samme måde uanset om den er tilsluttet routeren eller ej.
Umiddelbart er den eneste løsning at opsige mit ip tv, returnere boksen og forsøge at bede om ip tv igen og leje en anden boks af dem.
Fuldstændigt åndssvagt og spild af tid.

Har i mon en anden og bedre løsning?


Redigeret af Lasse Vinther tyron - 26-Juli-2013 kl. 01:52
Til top
The_Joshua Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The_Joshua Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2013 kl. 15:01
Kan du ikke sætte TV-boksen direkte i fiberboksen og så lade dem fejlsøge den vej igennem, altså udenom routere?

I SEAS området har vi en packetfront fiberboks, som har udgangene og der sættes tv-boksene direkte i.
De er ret firkantede på det område, da situationen ikke passer ind i deres "skabeloner" ;-)
Til top
Moerkbak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-Februar-2010
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moerkbak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2013 kl. 15:29
Citér Umiddelbart er den eneste løsning at opsige mit ip tv, returnere boksen og forsøge at bede om ip tv igen og leje en anden boks af dem.
Fuldstændigt åndssvagt og spild af tid.


det er noget vrøvl, du har også den løsning at sætte din tilgin til igen og så lade dem fejlsøge på boksen.

De er nød til at fejlsøge uden dit eget udstyr da de ikke kender det og dermed ikke kan vide hvordan det evt kan være påvirket af det.

Sådan er det bare, at forsøge argumentere giver ingen mening for du ved ikke hvordan deres systemer et skruet sammen.
Til top
Lasse Vinther tyron Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse Vinther tyron Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2013 kl. 18:10
Oprindeligt skrevet af The_Joshua The_Joshua skrev:

Kan du ikke sætte TV-boksen direkte i fiberboksen og så lade dem fejlsøge den vej igennem, altså udenom routere?

I SEAS området har vi en packetfront fiberboks, som har udgangene og der sættes tv-boksene direkte i.
De er ret firkantede på det område, da situationen ikke passer ind i deres "skabeloner" ;-)

Jeg kunne godt sætte TV-boksen direkte i fiberboksen. Det vil dog ikke hjælpe noget da BbN ikke ønsker at fejlsøge på TV-boksen men blot undersøge  (fejlsøge) routerens opsætning. Da jeg ikke har deres router sat op knækker snoren ligesom der.
Til top
Lasse Vinther tyron Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse Vinther tyron Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2013 kl. 18:20
Oprindeligt skrevet af Moerkbak Moerkbak skrev:

Citér Umiddelbart er den eneste løsning at opsige mit ip tv, returnere boksen og forsøge at bede om ip tv igen og leje en anden boks af dem.
Fuldstændigt åndssvagt og spild af tid.


det er noget vrøvl, du har også den løsning at sætte din tilgin til igen og så lade dem fejlsøge på boksen.

De er nød til at fejlsøge uden dit eget udstyr da de ikke kender det og dermed ikke kan vide hvordan det evt kan være påvirket af det.

Sådan er det bare, at forsøge argumentere giver ingen mening for du ved ikke hvordan deres systemer et skruet sammen.

Nej, det er ikke noget vrøvl. Jeg har ikke mulighed for at sætte deres Tilgin til. Ydermere, som skrevet i et andet svar, ønsker de ikke at fejlsøge på TV-boksen men kun på routeren.

Uanset hvordan deres systemer er sat sammen, så virkede TV-boksen indtil det øjeblik hvor den "fryser" Jeg har intet ændret på opsætningen op til hvor problemet opstår. Jeg har iøvrigt svært ved at forstå hvorledes min router skulle kunne forårsage en fejl i TV-boksen der gør at den nu på andet døgn konstant rebooter.

Til top
Nicolai-S Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-December-2009
Sted: Struer
Status: Offline
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nicolai-S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2013 kl. 19:52
Oprindeligt skrevet af Lasse Vinther tyron Lasse Vinther tyron skrev:

Oprindeligt skrevet af Moerkbak Moerkbak skrev:

Citér Umiddelbart er den eneste løsning at opsige mit ip tv, returnere boksen og forsøge at bede om ip tv igen og leje en anden boks af dem.
Fuldstændigt åndssvagt og spild af tid.


det er noget vrøvl, du har også den løsning at sætte din tilgin til igen og så lade dem fejlsøge på boksen.

De er nød til at fejlsøge uden dit eget udstyr da de ikke kender det og dermed ikke kan vide hvordan det evt kan være påvirket af det.

Sådan er det bare, at forsøge argumentere giver ingen mening for du ved ikke hvordan deres systemer et skruet sammen.

Nej, det er ikke noget vrøvl. Jeg har ikke mulighed for at sætte deres Tilgin til. Ydermere, som skrevet i et andet svar, ønsker de ikke at fejlsøge på TV-boksen men kun på routeren.

Uanset hvordan deres systemer er sat sammen, så virkede TV-boksen indtil det øjeblik hvor den "fryser" Jeg har intet ændret på opsætningen op til hvor problemet opstår. Jeg har iøvrigt svært ved at forstå hvorledes min router skulle kunne forårsage en fejl i TV-boksen der gør at den nu på andet døgn konstant rebooter.


Ved og sætte din tilgin router til og lade dem fejlsøge den, og når så din tv boks stadig ikke virker, hvis det virkelig er tv boksen der er et problem. Vil routeren være udelukket som problemet, og så vil de nok fokusere på noget andet, evt. din tv-boks. For har da min tvivl på de bare siger "Det er dit eget problem makker" derfra. 

Panasonic TX-42G20 - Onkyo TX-SR308(Beovox CX100/CX50) - Raspberry Pi(Openelec)
Til top
Lasse Vinther tyron Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse Vinther tyron Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2013 kl. 20:08
Oprindeligt skrevet af Nicolai-S Nicolai-S skrev:

Oprindeligt skrevet af Lasse Vinther tyron Lasse Vinther tyron skrev:

Oprindeligt skrevet af Moerkbak Moerkbak skrev:

Citér Umiddelbart er den eneste løsning at opsige mit ip tv, returnere boksen og forsøge at bede om ip tv igen og leje en anden boks af dem.
Fuldstændigt åndssvagt og spild af tid.


det er noget vrøvl, du har også den løsning at sætte din tilgin til igen og så lade dem fejlsøge på boksen.

De er nød til at fejlsøge uden dit eget udstyr da de ikke kender det og dermed ikke kan vide hvordan det evt kan være påvirket af det.

Sådan er det bare, at forsøge argumentere giver ingen mening for du ved ikke hvordan deres systemer et skruet sammen.

Nej, det er ikke noget vrøvl. Jeg har ikke mulighed for at sætte deres Tilgin til. Ydermere, som skrevet i et andet svar, ønsker de ikke at fejlsøge på TV-boksen men kun på routeren.

Uanset hvordan deres systemer er sat sammen, så virkede TV-boksen indtil det øjeblik hvor den "fryser" Jeg har intet ændret på opsætningen op til hvor problemet opstår. Jeg har iøvrigt svært ved at forstå hvorledes min router skulle kunne forårsage en fejl i TV-boksen der gør at den nu på andet døgn konstant rebooter.


Ved og sætte din tilgin router til og lade dem fejlsøge den, og når så din tv boks stadig ikke virker, hvis det virkelig er tv boksen der er et problem. Vil routeren være udelukket som problemet, og så vil de nok fokusere på noget andet, evt. din tv-boks. For har da min tvivl på de bare siger "Det er dit eget problem makker" derfra. 


Som skrevet tidligere har jeg ikke mulighed for at sætte deres Tilgin router til. Ellers havde det selvfølgelig været løsningen.
Kundeservicemedarbejderen jeg talte med kunne umiddelbart sagten forstå min frustration med uden at kunne fejlfinde på deres router kunne han ikke tilbyde at bytte den.

Visse andre "steder" kan man indsende en muligvis defekt vare til reparation/ombytning mod at man, såfremt varen ikke er defekt, betaler dem for ulejligheden. Den fremgangsmåde kunne have reddet mig i denne situation.
Til top
Lasse Vinther tyron Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse Vinther tyron Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2013 kl. 20:14
En anden mulighed er også at give Bredbånd Nord fjernadgang til min router. Det er ikke noget problem. Så kan de fejlsøge lige så tosset de vil. Men man kan vel ikke forlange at de kender "alle" mere eller mindre eksotiske routere, deres kunder kunne finde på at tilslutte.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2013 kl. 20:39
Har du smidt Tilgin routeren ud?




Redigeret af Droid - 24-Juli-2013 kl. 20:39
Til top
Lasse Vinther tyron Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse Vinther tyron Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2013 kl. 21:39
Oprindeligt skrevet af Droid Droid skrev:

Har du smidt Tilgin routeren ud?



Jeg må indrømme at jeg kan ikke huske hvor den er blevet af Embarrassed  . Den er ikke længere at finde på matriklen.
Hvad end der er sket med den burde jeg nok have ladt den ligge og samle støv indtil sådanne situationer opstår. Det er også muligt at de ønsker den retur hvis vi opsiger vores fiberforbindelse hos Bredbånd Nord. Men den tid, den sorg.

Grunden til at Tilgin routeren ikke har været i brug, andet end en meget kort periode skyldes flere ting.
Jeg havde på det tidspunkt en lille server stående i huset. Det var en anelse vanskeligt at få sat Tilgin'en til at fungere optimalt med serveren. Kundeservice kunne ikke hjælpe.
Vi havde IP-telefoni hos Bredbånd Nord på det tidspunkt. Vores telefon var tysk indkøbt og skulle derfor have Caller ID på en anden måde end som normalt i Danmark (ETSI-FSK i stedet for DTMF, vist nok), Dette burde ikke være et problem. Jeg kontaktede kundeservice og de tilpassede routeren. Deværre virkede hvad end de gjorde ikke. Jeg ændrede så selv indstillingerne i routeren og fik det til at virke. Desværre virkede det som om at routeren dagligt hentede en profil hos Bredbånd Nord og dermed satte routeren tilbage til "standard".
Så jeg fandt en anden router jeg havde nemmere ved selv at bestemme over og konfigurere til mine behov.
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pfugl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2013 kl. 08:48
Nu ved jeg ikke hvordan det er ved bredbånd nord, men i trefors område kan man kun boote tv boksen med tilgins egen router tilkoblet. Det er noget med at Tilgin routerens dhcp server er sat specielt op til at levere nogle dhcp options, som ikke virker på andre routere. Måske er det det du er rendt ind i.
/Peter
Til top
DanielPT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2013 kl. 08:56
Men du kunne jo prøve at sætte din Tv boks til direkte og se om den starter op. Hvis den gør det så skal du igang med at finde fejlen på din router.
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu