recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Velodyne SPL-1200 Ultra vs MK sound - MX 250 THX S
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Velodyne SPL-1200 Ultra vs MK sound - MX 250 THX S

 Besvar Besvar Side  <1 23456 8>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2013 kl. 14:31
Oprindeligt skrevet af Therien Therien skrev:

Altså.. Jeg har ikke kendskab til hvad du skriver i tråden, og sådan er det? Du burde være politikker.
Der er altså visse indlæg der i mine øjne er for stupide til at jeg jeg egentlig vil svare på dem.

Hvis p.las. har 6-8 års erfaring i subs, så har jeg mindst det samme + omkring 45 år i stereo. Og nu er jeg naturligvis en gammel nar.Wink 

Lad os stoppe disse personangreb - de tjener intet formål.




Redigeret af Hother - 28-Juli-2013 kl. 14:35
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2013 kl. 14:56
Ja lad os det, vi har også taget din rutine nu: Diskret fremhæve dit eget produkt > afvent andre bud for derefter at diskret disse dem > modsige dig selv > tale sort i 5+ indlæg > være den første til at sige "lad os stoppe disse personangreb".
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
jan203 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: dk
Status: Offline
Point: 761
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jan203 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2013 kl. 15:01
+1
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Juli-2010
Status: Offline
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2013 kl. 15:01
.. og om lidt kan du bide spids på at Hother tager kontakt til en admin så han kan få skjult dine indlæg..

Ak ja.. has it really come to this?
Til top
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Status: Offline
Point: 823
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leviathan.jk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2013 kl. 15:13
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

 
Og respekt for det p.las. Det ændre bare ikke, at man kan være enig eller uenig i dette og hint, jeg kan f.eks. ikke genkende dine beskrivelser af DD12, og sådan vil det altid være.
 
Men når du ikke har sammenlignet dem side by side, har du ikke de rette forudsætninger for at kommentere eller at kunne genkende noget som helst Wink De er bygget op forskelligt og de har helt forskellige fokuseringer de to subs. MK subben er hurtigere, mere nuanceret og præcis, til gengæld går velo'en dybere og er langt mere fysisk i sin fremtræden. Der er ikke så meget at diskutere her...
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

 
Det jeg hæfter mig ved er, at du kunne "Høre" Velo´en spille med, for mig underforstået, at den ikke var integreret særligt godtSmile
Jeg er altså lidt træt af, at du til tider bruger denne metode, nemlig at hvis du ikke får ret, eller andre mener noget andet, ja så er det fordi de ikke kan finde ud af at sætte det rigtigt op. Jeg kunne også høre DD15+ spille, da jeg nede ved CNS og høre den på de nye MK 150. Jeg synes MKs egne subs spiller bedre til MK end Velo gør. Ikke at Velodyne er dårlig, de passer bare bedre til  andre højttalere. 
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2013 kl. 15:18
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

.. og om lidt kan du bide spids på at Hother tager kontakt til en admin så han kan få skjult dine indlæg..

Ak ja.. has it really come to this?
Det har jeg ikke behov for - jeg kan selv. Og jeg har forlængst lært at bære over med siden selvbestaltede folkedomstolLOL
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2013 kl. 15:21
Oprindeligt skrevet af Leviathan.jk Leviathan.jk skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

 
Og respekt for det p.las. Det ændre bare ikke, at man kan være enig eller uenig i dette og hint, jeg kan f.eks. ikke genkende dine beskrivelser af DD12, og sådan vil det altid være.
 
Men når du ikke har sammenlignet dem side by side, har du ikke de rette forudsætninger for at kommentere eller at kunne genkende noget som helst Wink De er bygget op forskelligt og de har helt forskellige fokuseringer de to subs. MK subben er hurtigere, mere nuanceret og præcis, til gengæld går velo'en dybere og er langt mere fysisk i sin fremtræden. Der er ikke så meget at diskutere her...
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

 
Det jeg hæfter mig ved er, at du kunne "Høre" Velo´en spille med, for mig underforstået, at den ikke var integreret særligt godtSmile
Jeg er altså lidt træt af, at du til tider bruger denne metode, nemlig at hvis du ikke får ret, eller andre mener noget andet, ja så er det fordi de ikke kan finde ud af at sætte det rigtigt op. Jeg kunne også høre DD15+ spille, da jeg nede ved CNS og høre den på de nye MK 150. Jeg synes MKs egne subs spiller bedre til MK end Velo gør. Ikke at Velodyne er dårlig, de passer bare bedre til  andre højttalere. 
Jamen alt det har jeg skam intet problem med, jeg har det bare lige som andre, jeg har min mening, og den vil jeg have lov til at komme frem medSmile

Slog mig lige, at jeg da faktisk har hørt Velodyne og MK sammen, og netop som du beskriver, hos CSN teknik. Jeg havde en skøn dag der sammen med min svoger. Ikke at det ændre noget i forhold til hvad jeg har skrevet, nemlig at jeg synes at MK er fremragende til et dedikeret bio-set up, hvor i mod, at jeg stadig mener at Velodyne er bedre til musik, f.eks. som hos mig hvor det er et stue-setup. Men lad nu det liggeSmile 


Redigeret af Hother - 28-Juli-2013 kl. 15:31
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2013 kl. 15:34
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

.. og om lidt kan du bide spids på at Hother tager kontakt til en admin så han kan få skjult dine indlæg..

Ak ja.. has it really come to this?

Det har jeg ikke behov for - jeg kan selv. Og jeg har forlængst lært at bære over med siden selvbestaltede folkedomstolLOL


Klart nok.. Dit altoverskyggende ego tillader ikke så meget andet
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2013 kl. 17:13
Ville vælge MK'eren den er en fornøjelse og på min sådan-en-skal-jeg-have-listeLOL Synes at Velodynen er OK, men til prisen kan man helt klart forvente meget mere.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xcardman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2013 kl. 18:47
Hother

du bruger vel ikke en sub, til musik, for så må du ud og have nogle andre fronter

alt er smag og behag, når det kommer til sub og Hi-fi lyd
men at bruge en sub til bas, når man hører musik.
det forstå jeg alså ikke, især når dine fronter koster 30000 kr eller der omkring

Redigeret af xcardman - 28-Juli-2013 kl. 18:49
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2334
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2013 kl. 20:14
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

.. og om lidt kan du bide spids på at Hother tager kontakt til en admin så han kan få skjult dine indlæg..

Ak ja.. has it really come to this?

Det har jeg ikke behov for - jeg kan selv. Og jeg har forlængst lært at bære over med siden selvbestaltede folkedomstolLOL


Herregud...Selviscenesættelsen vil da ingen ende tage.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2013 kl. 20:23
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Hother

du bruger vel ikke en sub, til musik, for så må du ud og have nogle andre fronter

alt er smag og behag, når det kommer til sub og Hi-fi lyd
men at bruge en sub til bas, når man hører musik.
det forstå jeg alså ikke, især når dine fronter koster 30000 kr eller der omkring
Nej, som tidligere beskrevet andet sted, så benytter jeg typisk kun mine fronter og i pure direct, men en sjælden gang kan jeg da godt benytte 2.1Smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu