recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Velodyne SPL-1200 Ultra vs MK sound - MX 250 THX S
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Velodyne SPL-1200 Ultra vs MK sound - MX 250 THX S

 Besvar Besvar Side  <1 45678>
Forfatter
Besked
E100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2013
Sted: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2013 kl. 11:04
Hørt
Venlig hilsen E100

Diskret stuebio
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2013 kl. 11:08
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2013 kl. 11:20
Spændende diskussion der er opstået her. Jeg ser problemet lidt sådan, at der er enkelte der ophøjer sig selv til overdommer, og det sagte her - det er det skam rigtige - meningsdannere kalder man det vist. Det er det bare ikke nødvendigvis rigtigt, for tingene er ikke altid sort - hvide.
 
Jeg har ingen intension om at give forkerte oplysninger, eller skrive spydige bemærkninger - hvorfor skulle jeg egentlig det, hvad skulle formålet være. Jeg har måske en anderledes måde at skrive på, og det kan åbenbart misforståes af andre. Dette beklager jeg naturligvis, men jeg kan bare ikke gøre så meget ved det, for jeg er som jeg er, og I andre er som I er - det gælder bare om at prøve at forstå intensionen med det skrevne. Selv skal jeg da bestemt forsøge at øge min indsats her. Men jeg må da trods alt, belært af erfaringer, erkende at jeg skriver mindre og mindre her på siden, der er bare områder hvor jeg desværre ikke kan knytte min kaje.
 
Det er rigtigt at jeg har mine holdninger til dit og dat, og de kan være i modstrid med de lærdes opfattelser - men det gør ikke nødvendigvis andres opfattelser eller erfaringer forkerte - det er bare anderledes.
 
Fortsat god sommer - men gerne lidt køligereSmile
 


Redigeret af Hother - 29-Juli-2013 kl. 11:28
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2013 kl. 11:23
Nu er der flere der snakker om person angreb på hother. Men det her cirkus startede med at jeg udtrykte de erfaringer jeg har haft som ejer af begge Subs.....ca 3-4 år med begge Subs. Men det blev totalt underminerer af hother, da han på ingen måder var enig. Problemet er jo at hother ikke har erfaringer har med de nævnte subs. Så hvis jeg skal Være rigtig prinsesse, må det være mig der er blevet angrebet.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2013 kl. 11:25
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Nu er der flere der snakker om person angreb på hother. Men det her cirkus startede med at jeg udtrykte de erfaringer jeg har haft som ejer af begge Subs.....ca 3-4 år med begge Subs. Men det blev totalt underminerer af hother, da han på ingen måder var enig. Problemet er jo at hother ikke har erfaringer har med de nævnte subs. Så hvis jeg skal Være rigtig prinsesse, må det være mig der er blevet angrebet.
Og den har jeg vist både forsøgt at forklare og sige undskyld tilWink
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
mikkelfrost Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mikkelfrost Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2013 kl. 11:29
jamen god morgen og dejlig tråd at komme hjem til ..

var lige ind på min mail her til morgen og kunne se der var skrevet en masse i tråde så jeg glædet mig til at læse og blive kloger men hade ikke regnet med at skulle læse så meget om forskellige personer end det som jeg spøger om ..

jeg har det sådan at jeg meget gerne vil høre andre folks mening og råd ellers var man vil ikke her inde i forum og lavet tråd hvor jag spøg om ting og jeg håber jo på at både folk med erfaring og prof kendskab til det de svare kommer frem og bruge deres dyrebare fritid til at få sådan en hifi noop til at forstå ting , på den den anden side er jeg også glad for hifi "amatør " der kommer med råd og venlige meninger til det jeg spøger om da det altid er hyggeligt at snakke med ligesindet om musik og film og lyd mm.   hvad jeg ikke forstår er hvorfor folk skal hakkes ned for at sige hvad de syntes og tror på ?    jeg er rigtig glad for folk det kan rette på andre, hvis folk har skrevet noget underligt noget eller noget som er forkert, - men det skal gøre med at argumenter og fx henvisninger osv , ikke ved at smide med mudder eller blive personlig.

jeg syntes otto måske rammer det meget meget godt med hans "problemet er NETOP at det er amatører der styrer meningsdannelsen i vores branche, og alle branchemedlemmer der er mindre stædige end mig, er skræmt væk. Det har nået et niveau hvor almindelige brugere hellere vil rådes af uvidende amatører, end af professionelle. Af frygt for at blive snøret af en grisk sælger, vil man hellere spørge folk der ingenting ved. Det er skidt for branchen - ikke butikkerne, men forbrugerne selv."det er bare svært for sådan en som mig fx at vide hvem der er grisk sælger og hvem der er amatør :).    derfor jeg er glad for at få mange meninger til mine spørgsmål så jeg selv kan undersøge mere og den vej rundt blive kloger på det som det jo i sidste ende handler om .. den personlige lyd og hvordan man inde for sin økonomiske formåen når der  hen hvor man godt vil være.

skal sige jeg kender ikke Otto men har haft fornøjelse af at møde ham til en messe hvor han tog sig tid til at forklare en masse om bluray afspiller den gang da jeg ikke hade købt en, og nørden her brugte 10 15 min på at fatte nogle af tingen , så tak for det Otto :)

jeg ved ikke hvad hother har gjort for at blive jagtet sådan rundt men jeg syntes ikke det er fedt at læse i min tråd  med alt det mudder der bliver kastet rundt der ..  alle er vel glade for deres udstyr eller ( går jeg ud fra ) hade man det ikke ?   at jeg spøger ind til en sub af samme mærke han har og han kommer med sin mening om den er jo det jeg håber på der vil komme i min tråd og jeg ved godt man kan blive farvet i det man siger når det handler om ting man selv også har men han sige jo også selv han har den som noget af det første så kan ikke se problemet . bare se ang XTZ

ang eq debatten så har jeg pr en denon 3310 og der er måle mikrofon med osv og det lever jeg fint med pt .  hade tænkt at finde en bas eq brugt men de få der er syntes jeg er for dyre  i forhold til aldre. så pt klare jeg mig med det og når jeg så kommer hjem igen til nyt år ( tager snart på højskole  :))   så regner jeg med at se på en ny løsning til hjemme biffen med måske en ny receiver der kan mere og så effekter til fronterne.

og den snak om at veldyne er bede til musik end til film .. pt har jeg i stuen en veldyne sub 800 i og den har jeg også i hjemme biffen.   så har spillet samme musik begge steder og faktisk er jeg mere glad for bassen i stuen end i hjemme biffen . så  det bliver nok mk subben til hjemme biffen og den store veldyne sub ind til stuen :)   er stadig åben for gode råd så bare skriv stadig :)


Redigeret af mikkelfrost - 29-Juli-2013 kl. 11:31
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2013 kl. 11:32
hvor fanden er viking generne blevet af..??
 
det er altid den samme lille flok mennesker der sidder og hakker på hinanden herinde, hvorfor fan... ordner i det ikke som mænd istedet for at sidde og spille op bag tastaturet..??
 
alle kan komme i diskution, men når det forgår HVER gang man lander i samme tråd så er det sgu for sørgeligt..!
aftal tid / sted og få det overstået..
 
 
 
 
 


Redigeret af strecker - 29-Juli-2013 kl. 11:49
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2013 kl. 11:38
Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:


det er altid den samme lille flok mennesker der sidder og hakker på hinanden herinde, hvorfor fan... ordner i det ikke som mænd istedet for at sidde og spille op bag tastaturet..??
 
alle kan komme i diskution, men når det forgår HVER gang man lander i samme tråd så er det sgu for sørgeligt..!
aftal tid / sted og få det overstået..
   

Mener du virkeligt at voksne mennesker skulle give sig til at slås om hvilken subwoofer der er bedstLOL Virker virkelig som en intelligent løsning, i guder.Dead
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2013 kl. 11:50
@ hother

Bare fordi det ikke altid er sort og hvidt, betyder det heller ikke at alt er gråt. Dette er min store irritation.. Alt for tit syntes jeg at fakta skal debatteres eller skydes ned i lyset af at hifi er subjektivt - sommetider virker det strategisk.

Hvis en given person syntes det lyder mega fedt når han stiller sine højtalere på hovedet med ansigtet mod væggen, er det helt fint med mig. Vi skal bare ikke debattere om de står rigtigt.
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2013 kl. 11:53
det handler ikke om en subwoofer kasper..!!
 
det handler om at gennem meget lang tid ( vi snakker år ) har de samme mennesker siddet og hakket på hinanden hvor gang de mødes herinde...
hvorfor ikke få lortet overstået..?
 
hva er der i vejen med at voksne mennesker slås for deres ret , som det har forgået de sidste mange tusinde år..?
 
vores forfædre ville korse sig selv hvis de så hvordan tingene forgår nu om dage..
 
 
 
 
 
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2013 kl. 11:57
Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

 
det handler om at gennem meget lang tid ( vi snakker år ) har de samme mennesker siddet og hakket på hinanden hvor gang de mødes herinde...
hvorfor ikke få lortet overstået..?
  

OK, så når A så har slået B bevidstløs så er det acceptabelt nok for B at skyde A ugen efter?

Et forskruet og miildt ærligttalt sindssygt menneskesyn. 
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2013 kl. 12:01
Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:



det handler ikke om en subwoofer kasper..!!
 
det handler om at gennem meget lang tid ( vi snakker år ) har de samme mennesker siddet og hakket på hinanden hvor gang de mødes herinde...
hvorfor ikke få lortet overstået..?
 
hva er der i vejen med at voksne mennesker slås for deres ret , som det har forgået de sidste mange tusinde år..?
 
vores forfædre ville korse sig selv hvis de så hvordan tingene forgår nu om dage..
 
 
 
 
 


Du må sgu ned i junglen med det der ævl..
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 45678>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu