recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Port forwarding
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Port forwarding

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Zulu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 775
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zulu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2013 kl. 17:10
Oprindeligt skrevet af AllanThomsen AllanThomsen skrev:

Hej Zulu,

Hvis jeg kan få din private mail kan jeg sende dig public Ip som går direkte på routeren og user og pass til denne. Du kunne også få fjernadgang til en af de interne computere via teamviewer


Tak for tilbuddet, ud fra hvad du skriver, tror jeg ikke jeg kan hjælpe mere.
Det var bare ikke til at læse ud af dine foregående indlæg, om du vitterligt brugte WAN/ public IP'en, og hvad du havde prøvet.


Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:


Jeg ville kigge en anden vej efter en bedre løsning og i stedet for anbefale VPN.
Køb noget ordentligt udstyr med VPN support, så du kan tilgå det fra din telefon og de computere du måtte have lyst til.


Helt enig!


Redigeret af Zulu - 03-August-2013 kl. 17:13
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2013 kl. 08:45
Oprindeligt skrevet af AllanThomsen AllanThomsen skrev:

Jeg har et LAN hjemmenetværk med en masse forskelligt udstyr som jeg vil have til at kommunikerer ud..


Hvad skal kommunikere ud?

Er det ikke at du skal kunne tilgå noget udstyr udefra?


Var det mig der stod i din situation, ville jeg starte med at lave en port forwarding til din server og kun din server på eksterne port 21 til intern port 21.

Virker det?



Klaus


Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2013 kl. 11:27
Som nævnt tidligere - husk både port 20 og 21 for ftp.
Til top
AllanThomsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-August-2013
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AllanThomsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2013 kl. 11:28
Hej Klaus,

Ja der er en del udstyr jeg gerne vil tilgå udefra. Den pc jeg kalder server køre egentlig windows 7. Denne er forbundet direkte til Ihc system, video overvågning osv. Og bliver brugt som en alags server. Måden jeg tilgår udstyr udefra nu er ved at forbinde til "serveren" via teamviewer. Men jeg vil gerne have direkte adgang til f.eks video overvågning via ipad og iphone apps i stedet for at kikke på et skærmbillede fra serveren.
Til top
AllanThomsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-August-2013
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AllanThomsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2013 kl. 11:53
Vedr. Ihc systemet findes der også både iphone og ipad apps som kan kontrolerer dette. Da jeg ikke har kunne tilgå systemet via extern ip styre jeg alarm, port, lys og så videre via sms beskeder hvilket ikke er særligt kønt.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2013 kl. 13:08
Som skrevet: Start ud med en applikation som er til at overskue.

Jeg ville starte med IHC og iphone app'en, det er forholdsvis godt beskrevet her:
www.lk.dk/download/Manualer/manual-ihc-remote.pdf

Start med at få app'en til at virke på det interne net, herefter sætter du den op til at fungere på eksternt net og via standard portene som beskrevet i manualen.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan Olesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2013 kl. 23:44
Oprindeligt skrevet af AllanThomsen AllanThomsen skrev:

Måden jeg tilgår udstyr udefra nu er ved at forbinde til "serveren" via teamviewer.

Så det vil sige, at du har port forwarding til serveren til at fungere, som det skal?

Så var det jo nærliggende at prøve at forwarde nogle flere porte til serveren og se, hvor meget der slipper igennem.

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2013 kl. 06:11
Teamviewer kræver ingen form for forwarding af porte.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2013 kl. 14:30
Oprindeligt skrevet af AllanThomsen AllanThomsen skrev:

Vedr. Ihc systemet findes der også både iphone og ipad apps som kan kontrolerer dette. Da jeg ikke har kunne tilgå systemet via extern ip styre jeg alarm, port, lys og så videre via sms beskeder hvilket ikke er særligt kønt.

Det kan godt være at det ikke er særligt kønt, men det er i det mindste rimeligt sikkert.

Hvis du laver noget VPN, så kan du benytte alle de apps som virker på dit interne netværk og det bliver ikke mere sikkert.

Så virker alle dine ting som hvis du sad i dit hus, selvom du sidder ved poolen i syden. Thumbs Up
Til top
AllanThomsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-August-2013
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AllanThomsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2013 kl. 14:34
Jeg har hyret en professionel til at konfigurerer netværket. Jeg ved ikke hvad han har gjort, men det virker, og der er kun smårettelser tilbage. Alle services der skal tilgåes udefra bliver bruger og password beskyttet.
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Status: Offline
Point: 698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ozzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2013 kl. 15:18
Kan du oplyse hvad der var galt? var det dine port forwards mv der var galt eller???
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
AllanThomsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-August-2013
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AllanThomsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2013 kl. 15:22
Jeg må høre ham igen
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu