recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Knap til MacBook Pro tastatur?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Knap til MacBook Pro tastatur?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Knap til MacBook Pro tastatur?
    Sendt: 16-August-2013 kl. 01:02
Hej,

Jeg var så klodset at tabe min telefon ned over min MacBook Pro, hvilket resulterede i at den slog "Eject" knappen af. Selve knappen virker fint nok, men den sorte plastik del blev slået af, og tapperne nedenunder knækkede, så nu kan den ikke sidde fast mere Dead

Nogle der ved om jeg kan købe en ny knap et sted. Eller skal der et helt nyt tastatur til?
          
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 993
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2013 kl. 09:40
http://www.laptopkey-europe.com/?gclid=CLSavJ-7gbkCFcFV3god0TwA_Q

formentlig endnu billigere på Ebay - prøv selv at søg


Redigeret af longjohn2 - 16-August-2013 kl. 09:41
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2013 kl. 17:34
Så vidt jeg husker er din bærbare ikke så gammel(mener jeg kan huske du spurgte intensivt for omkring et års tid siden her på forummet? :D) - så det er desværre et nyt keyboard der skal til Man har ikke haft mulighed for at skifte en enkelt tast på apple's keyboards de sidste 4 år eller sådan noget. - og det er et HELVEDE at skifte selv (incl brud af garanti) Det der bliver linket til i det tidligere indlæg er kun til ældgamle modeller.
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2013 kl. 20:17
claus_jac

Tak for dit svar. Min computer er fra 2011 Primo, og jeg har fundet ham her på eBay som folk skriver godt om: http://www.ebay.co.uk/itm/Macbook-Pro-Unibody-replacement-Keyboard-Key-Keys-/220984669978?pt=UK_Computing_Other_Computing_Networking&hash=item3373b6771a

Det ser da ud til at de passer, og at man kan skifte dem selv rimelig nemt har jeg læst og set på YouTube  (ret mig hvis jeg er forkert på den?)


Redigeret af ladiesman217 - 16-August-2013 kl. 20:21
          
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2013 kl. 21:09
hvis du læser på Ebay - så er det også brugte knapper. Jeg undskylder for at jeg ikke forklarede at det var muligt at købe nye løse taster originalt. Så go for it - men jeg vil nu vove at du nok skal købe et par stykker i tilfælde af "problemer" :D bare lige så du har lidt ekstra. Det ser temmelig let ud indrømmet, men just in case. Det kan også let gå galt igen.
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2013 kl. 22:42
Ah okay, på den måde, men det kunne de da godt gøre muligt, at man kunne købe dem løst i original fra ny, for ja jeg er godt klar over de er brugt, men tror på de er flotte nok.

Jeg købte to, i tilfældet af den ene skulle knække, så nu må vi se tak for Info.
          
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2013 kl. 16:36
Så kom knappen hjem fra England (hurtigt) - og den passer på en prik og fejler intet. De gode anmeldelser fra denne eBay bruger er åbentbart korrekte.

Så dette kan jo så være Info til folk der får samme problem.

Tak for jeres inputs og svar som sædvanlig.
          
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2013 kl. 21:37
super - og nej apple sælger desværre kun hele keyb som original reservedel (vel at mærke kun som køb gennem certificeret værsktedsreparation. Så alt andet man ser er desvlrre uautoriseret - men det betyder selvfølgelig ikke at det ikke virker :D
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu