recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DMR-BCT735EG
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DMR-BCT735EG

 Besvar Besvar Side  <1 910111213 16>
Forfatter
Besked
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 757
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2013 kl. 22:21
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Prøv det! En væsentlig feature hvis den kan. Jeg har altid været irriteret over at undertekstning til danske udsendelser ikke kunne optages på skive
Jeg har snydt og læst manualen: "Når et program optaget i DR-tilstand konverteres, vil tekst-tv ikke længere være inkluderet." Altså nej.

J
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1692
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2013 kl. 22:34
Men er der behov for at konvertere, når du brænder ud på BD?
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-November-2005
Status: Offline
Point: 717
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér digitalt.tv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2013 kl. 08:52
Så har jeg anmeldt den nordiske model Panasonic DMR-BCT73 http://digitalt.tv/panasonic-dmr-bct73/

Kort opsummeret i forhold til 730EG: 
+ SF Anytime
-  Remote Recording Service
-  DVB-T tuner

Diga Player softwaren skulle blive tilgængelig i Play/App store fra 9. oktober har jeg fået oplyst.

Nogle her der har testet Diga Playeren på Android? Har jeg nemlig ikke haft held til at få til at virke, så tænkte om det var min tlf. eller generelt.
Til top
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 17-Juli-2013
Status: Offline
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2013 kl. 09:15
Nu er det lidt af en sidebemærkning til tråden - men da det fortsætter, så vil jeg tilføje, at det en halv løsning og mangel, at Panasonic ikke yder fuld udnyttelse af den tekst-tv stream, så den kan overføres til en evt. Blu-ray/DVD skive!
Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 757
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2013 kl. 17:15
Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

Men er der behov for at konvertere, når du brænder ud på BD?

Ja, det vil jeg mene. Tekst TV er ikke en del af DVD og Bluray standarderne. Så en konvertering vil være nødvendig.
Til top
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 17-Juli-2013
Status: Offline
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2013 kl. 17:20
Oprindeligt skrevet af Jwin Jwin skrev:

Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

Men er der behov for at konvertere, når du brænder ud på BD?

Ja, det vil jeg mene. Tekst TV er ikke en del af DVD og Bluray standarderne. Så en konvertering vil være nødvendig.


Dermed går jo udover optageformatet, bare fordi tekst-tv skal med!
Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 757
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2013 kl. 17:26
Oprindeligt skrevet af tonice25 tonice25 skrev:

Oprindeligt skrevet af Jwin Jwin skrev:

Oprindeligt skrevet af azrael azrael skrev:

Men er der behov for at konvertere, når du brænder ud på BD?

Ja, det vil jeg mene. Tekst TV er ikke en del af DVD og Bluray standarderne. Så en konvertering vil være nødvendig.


Dermed går jo udover optageformatet, bare fordi tekst-tv skal med!
Øh, den forstod jeg ikke....
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2013 kl. 20:30
TTV følger fint med ud på Blu-Ray uden kvalitetstab - men kan (selvfølgelig) kun afspilles på din recorder, da TTV-understøttelse ikke er at finde i den officielle Blu-Ray standard.

Jeg har overført adskillige optagelser til Blu-Ray BD-RE DL diske, og senere behandlet dem på min PC - inkl. udtrækning af TTV til undertekster (fra f.eks. TCM). Det går fint...

Redigeret af HeartWare - 01-Oktober-2013 kl. 20:30
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Rough Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 13-April-2009
Sted: Måløv, Denmark
Status: Offline
Point: 379
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rough Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2013 kl. 20:55
Oprindeligt skrevet af digitalt.tv digitalt.tv skrev:

Så har jeg anmeldt den nordiske model Panasonic DMR-BCT73 http://digitalt.tv/panasonic-dmr-bct73/

Kort opsummeret i forhold til 730EG: 
+ SF Anytime
-  Remote Recording Service
-  DVB-T tuner

Diga Player softwaren skulle blive tilgængelig i Play/App store fra 9. oktober har jeg fået oplyst.

Nogle her der har testet Diga Playeren på Android? Har jeg nemlig ikke haft held til at få til at virke, så tænkte om det var min tlf. eller generelt.

Har du spurgt hos Panasonic, eller er der andre der ved hvorfor Remote Recording ikke virker i DK model?
Til top
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 17-Juli-2013
Status: Offline
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2013 kl. 21:51
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

TTV følger fint med ud på Blu-Ray uden kvalitetstab - men kan (selvfølgelig) kun afspilles på din recorder, da TTV-understøttelse ikke er at finde i den officielle Blu-Ray standard.

Jeg har overført adskillige optagelser til Blu-Ray BD-RE DL diske, og senere behandlet dem på min PC - inkl. udtrækning af TTV til undertekster (fra f.eks. TCM). Det går fint...


Egentlig burde den her problematik have en selvstændig tråd
- men nuvel, jeg tolker dit svar som overførsel af TTV kan være lidt problematisk?

Hvis man skal ind i noget kompliceret redigering via PC for at have en brugbar åben tekststream, så står jeg nok af.

- Det med at bruge Blu-ray BD-RE DL diske, det er jo ikke så udbredt som svar - men her har du så givet et bud.

For jeg går så ud fra, at de almindelige engangsskiver til Blu-ray ikke kan benyttes til efterredigering til evt. TTV?

Redigeret af tonice25 - 01-Oktober-2013 kl. 21:52
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DrageMester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2013 kl. 23:31
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Jeg har overført adskillige optagelser til Blu-Ray BD-RE DL diske, og senere behandlet dem på min PC - inkl. udtrækning af TTV til undertekster (fra f.eks. TCM). Det går fint...

Hvad bruger du af værktøj(er) til at hive TTV undertekster ud til et brugbart format?
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2013 kl. 06:59
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Jeg har overført adskillige optagelser til Blu-Ray BD-RE DL diske, og senere behandlet dem på min PC - inkl. udtrækning af TTV til undertekster (fra f.eks. TCM). Det går fint...
Oprindeligt skrevet af DrageMester DrageMester skrev:

Hvad bruger du af værktøj(er) til at hive TTV undertekster ud til et brugbart format?

ProjectX.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 910111213 16>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu