recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Disk til Synology
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Disk til Synology

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
IrmaN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-November-2009
Status: Offline
Point: 241
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér IrmaN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Disk til Synology
    Sendt: 16-August-2013 kl. 22:56
Hej Alle

Jeg har en synology ds210j, som jeg centralen i mit streaming opsætning.
Er virkeligt glad for det, men nu er disken ved at være fyldt.

Jeg har kun den ene slot i synology udfyldt, med en 1,3TB harddisk. Kan ikke
helt huske hvilken model det er, men det er en Seagate og ifølge synology har
den denne modelnummer st31500341as.

Da synology har to slots, kunne jeg godt tænke mig at købe en harddisk mere og
sætte den ind. En på 2GB.

Kan i anbefale en god harddisk, der også kan samleve med den som allerede er installeret?

Håber at dette er den rigtige forum gruppe til det...på forhånd tak
Til top
lks Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-December-2009
Status: Offline
Point: 133
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lks Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2013 kl. 23:38
Hvis du vil være 100% på at det spille 1. gang kan du bruge hvilken som helst disk fra denne liste:
Antager at det skal bruges som lager plads og ikke køre nogen form for raide.

Til top
DanielPT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2013 kl. 07:40
Er ikke helt med på hvad du mener med at samleve :)
Men WD RED diske på 3TB er super diske til prisen :)
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2013 kl. 09:29
Køb en Seagate 2TB disk, så er du fint og støjsvagt kørende. Tag en af de diske som ender på DM002.
 
M.v.h.
Til top
bleze Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Maj-2005
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleze Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2013 kl. 10:13
Ville vælge en Western Digital RED disk. De kommer i 4 TB version her i efteråret, ellers er 2 og 3 TB billige
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2013 kl. 11:35
Og jeg ville gå helt udenom WD diske, med deres tidligere problemer - specielt i forbindelse med netop NAS'er!
Seagate har i øvrigt allerede 4TB diske.
 
M.v.h.
Til top
bleze Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Maj-2005
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleze Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2013 kl. 15:44
Nu er WD RED en disk udviklet specielt til NAS (http://www.wdc.com/en/products/products.aspx?id=810). At du måske har haft problemer med diske ikke beregnet til formålet siger jo ingen ting. Jeg har også gentagende gange tabt ALT mit data på en NAS som indeholdte 1 TB Seagate diske (4 stk i RAID5). Dette er ikke sket med de 9 WD Green diske jeg har i min NAS nu (fordelt på 2 volumnes begge i RAID5) og som jeg påtænker løbende at opgradere til WD RED diske når 4 TB versionen udkommer.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2013 kl. 09:10
At du er heldig med dine WD Green diske, siger jo intet! Har du prøvet at Google det? Har du den opdaterede firmware ii dine Green diske? Ellers skal du nok se at få det!   

At du mister alt, fordelt på 4 diske i Raid5, tror jeg ganske enkelt ikke på, er diskenes skyld!

M.v.h.

P.S.: Og nej, jeg har ikke haft uheldige oplevelser med WD diske - jeg tør ganske enkelt ikke benytte dem, med alle de oplevelser man kan finde på nettet, om WD's diske!

Redigeret af Henrik B. - 18-August-2013 kl. 09:11
Til top
DanielPT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2013 kl. 09:33
Jeg har da også haft en WD green disk som stod af. Har også kunne læse at man skal holde sig fra dem. Men min WD red disk køre bare super. Lydløs og lige nogle gradere lavere end de andre diske. :)
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
Til top
bleze Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Maj-2005
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleze Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2013 kl. 09:37
Nu anbefalede jeg heller ikke green diske til hans nas med det imod red som er lavet specielt til nas. Seagate laver vist også nas diske så de kunne også være et alternativ.
Er godt klar over der har været problemer med idle indstilling i green diske og derfor har jeg også opdateret firmware i dem for længe siden.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2013 kl. 15:58
Hmm - mistede lige et langt indlæg, men konklusion: WD Red.
Til top
IrmaN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-November-2009
Status: Offline
Point: 241
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér IrmaN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2013 kl. 20:40
Hej alle
Tak for jeres svar. Dengang jeg købte den første harddisk blev jeg anbefalet ikke at købe wd green da den vist larmede meget og var ustabil. 

Jeg er lidt i tvivl om jeg bare skal købe en 4TB disk og smide den i, og så smide den 1.3TB jeg har nu. For at få  fyldt op til maksimum.

Men er også i tvivl om jeg burde køre en slags RAID? 

Hvordan er jeres opsætning? Hvor mange diske har i, og kører i en slags backup??
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu