recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad skal man bruge til SAT.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvad skal man bruge til SAT.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvad skal man bruge til SAT.
    Sendt: 21-August-2013 kl. 12:32

Hej

Jeg foreslog i en anden tråd en, at få en parabol og mente at man kunne få noget lidt bedre til rimelige penge.

Derfor har jeg lavet denne liste over produkter jeg syntes man skal overveje.

I må meget gerne kommenterer den hvis I har andre ideer eller hvis jeg skulle være kommet til at lave fejl.

Her er listen, priserne er incl. forsendelse for de enkelte varer ( der er måske mulighed for yderlig rabat ved køb af flere varer hos den samme leverandør ).  

For at kunne justere sin parabol skal man bruge en SAT finder. Jeg ser aldrig på meteret, men justerer parabolen til højst lyd ud at SAT finderen. De er meget billigere i Udlandet:

Digital SAT Finder Satfinder für SAT Anlage +Koaxkabel EUR 6,49


Eller

Sat Finder digital + analog Satelliten-Finder Satfinder mit Kabel EUR 7,95



En parabol hedder på Tysk enten en schüssel eller en SAT Spiegel:

Chess 80cm EUR 29,90


Satellitenschüssel Weiß 90 cm EUR 47,80



Her er to forskellige beslag fra samme firma:

SAT-Halterung Wandhalterung Wandhalter ALU 35cm EUR 14,90


CHESS SAT Spiegel Wandhalter WANDHALTERUNG aus Stahl 25 cm EUR 15,90



Jeg bruger selv Inverto LNB. Det mener jeg er et godt økonomi køb:

Original Inverto Black Premium Single LNB HQ HD HDTV EUR 10,89


Efterfølgende koster Kun EUR 7,99


Eller et twin, hvis det skal have to udgange, f.eks hvis man har to modtagere eller ønsker at optage en kanal mens man ser en anden:

Original Inverto Black Premium Twin LNB HQ HD HDTV EUR 16,89



Hvis man har mere end et LNB skal man bruge en DISEqC omskifter til at skifte mellem dem. Kan skifte mellem 4 LNB. Hvis man bruger TWIN LNB skal man bruge to. Jeg kan bedst lide dem der har en hermetisk lukket metal kasse som kan gemmes i et udendørs plastic hus. En Billig:

DiSEqC Schalter 4x1 4/1 diseq HDTV deisik LNB Umschalter Switch EUR 6,50


Jeg kan godt lide EMP og en bedre er:

4/1 DiSEqC Switch EMP P.164 EUR 10,50


Eller:

Megasat DiSEqC 4/1 4-1 Schalter Umschalter 4 Satelliten EUR 10,90



Det skal jo også forbindes:

Chess K2502 10m Koaxialkabel mit 2 F-Stecker für SAT Koaxkabel EUR 9,90


Eller hvis 10 meter ikke er nok:

TV 20m Koaxialkabel Koaxkabel Sat-Kabel 90 dB EUR 12,90


Til 20m skal man købe løse stik:

SAT Antenne Hama 4x F-Stecker 6,8 mm EUR 4,82


Jeg går ud fra at de fleste allerede har elektriker tape til at vikle rundt om stikkene.


Når jeg tæller de billigste muligheder sammen får jeg det til EUR 78,18 Det svarer til ca. Dkr 584.

Både hjemme og i sommerhus bruger jeg Triax Multi LNB holdere for at kunne montere op til 4 LNB på en Parabol. Man kan stadig modtage fra alle 4 LNB hvis den sidder på en 80 cm parabol, men det er meget bedre på en 90 cm. Jeg monterer den ind i bommen på Triax paraboler eller oven på bommen på de andre:

TRIAX TD MULTIBLOCK MULTI LNB HOLDER, HOLDS 4 LNBS ca. EUR 15,71



Hertil kommer selvfølgelig en SAT Modtager. De findes med mange forskellige muligheder, så det foreslår jeg, at vi tager i en anden tråd.

Hilsen Carsten.




Redigeret af csell - 21-August-2013 kl. 12:52
Til top
Lytro Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Maj-2010
Sted: Nejede,Hillerød
Status: Offline
Point: 363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lytro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2013 kl. 13:49
Før du køber alt det der. Hvilke satelliter vil du se fra??
1´V og 5´Ø er der ikke mange programmer, du kan se, med en "tysker" modtager.
 
Lynge
 
Hvorfor skriver du ikke i din PROFIL, hvilken landsdel du bor. Det ville hjælpe på nogle svar. :-)
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2013 kl. 15:09

Hej Lynge.

Man kan bruge ovenstående sammen med en SAT modtager fra en af de Danske betalings SAT udbydere, men jeg regner ikke med at ville komme ind på modtagere til 1´V og 5´Ø. Og vil sikert kun komme ind på nogle SAT modtagere der kan modtage mange Tyske HD kanaler og ikke hvad man normalt kalder 'tysker' modtager.

Jeg troede at jeg måske havde op til en uge før jeg skulle skrive det næste, om SAT modtagere. Men jeg kan mærke der lægges pres på mig :-)

Det er helt i orden. Så mon ikke jeg kan få det færdig i løbet af weekenden.

Hilsen Carsten.

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10305
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2013 kl. 21:00
Oprindeligt skrevet af Lytro Lytro skrev:

Før du køber alt det der. Hvilke satelliter vil du se fra??
1´V og 5´Ø er der ikke mange programmer, du kan se, med en "tysker" modtager.

 

Lynge

 


På 1 grad vest kan man mig bekendt se alle kanaler, forudsat man har abonnement og Conax modul og "tysker" modtageren har CI interface/embedded Conax. På 5 grader øst kan man tilsvarende se SD kanalerne med lidt "kringleri".

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu