recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - BenQ W1070 hakker?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

BenQ W1070 hakker?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
geuken Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Januar-2007
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér geuken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: BenQ W1070 hakker?
    Sendt: 31-August-2013 kl. 20:39
Var i HIFI klubben for at købe en dejlig BenQ W1070.
Heldigvis fik jeg en hurtigt "demo" og jeg blev faktiske meget skuffet. 

Billedet var fantastisk i farverneSmile - men den hakkede i panoreringerne og når personeren drejede deres hoveder hurtigt. Ouch

Kan det virkelig være rigtigt?

Jeg har lige solgt min BenQ W5000 for 3 uger siden og den havde ikke skyggen af noget ligende.

Kære indehavere af Benq W1070, har i erfaret/oplevet det samme.
Og kan man gøre noget ved det?
Bh,
    
Til top
iceman24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 938
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér iceman24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2013 kl. 21:09
har W1070 og er ovenud tilfreds.. har ingen problemer med hakkende panorering så længe der bliver sendt rigtig ordentlig signal som f.eks. 24p selv ved 50 og 60 hz kører det også godt...

har kun positivt at sige om den...
Til top
geuken Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Januar-2007
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér geuken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2013 kl. 22:04
De afviklede "The avengers" på blu-ray i 1080p/24

Kan der være noget galt med deres projektor?
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juli-2013
Status: Offline
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2013 kl. 22:59
Jeg har set den i KBH på Åboulevarden. Der var det præcis det samme med hakkende panoreringer. Meget irriterende. Det skal siges at jeg var der for at se en Sony projektor og den gjorde det også. Det viste sig at det var Sony projektoren der var sat forkert op så der blev konverteret til 50fps. Det kan meget vel være at det er det samme med den w1070 de har i udstillingen, eller evt med deres reciever. Det værste ved det var næsten at ekspedienten, til at starte på, ikke troede på at der var noget galt med indstillingerne og at det nok var mig der ikke vidste hvad jeg talte om. Prøv at tage derind igen og bed en ekspedient om at gå indstillingerne igennem så du er sikker på at få en ordentlig demo. Ellers køb bare en og returner den hvis du ikke er tilfreds.
 
Edit: Bed dem også om at sætte en film på med sorte bjælker og mørke scener. Det er der så vidt jeg husker ikke på Avengers. Jeg tror ikke den er ret god til "sort disciplinen" så det er meget godt lige selv at se om du selv synes det er godt nok.


Redigeret af dpny - 31-August-2013 kl. 23:04
Til top
geuken Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Januar-2007
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér geuken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2013 kl. 00:55
Man skulle tro at Hifi-klubben havde fantastisk styr på deres udstyrConfused
Jeg prøver lige en gang til dernede.

Tak for indsparket dpny
Til top
ozimek Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-April-2013
Sted: Aalborg, DK
Status: Offline
Point: 113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ozimek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2013 kl. 21:28
Jeg har ikke oplevet ovennævnte problem med min. 

Jeg har dog et andet problem, som jeg ikke har taget mig sammen til at løse endnu: Billedet er ikke 100% rektangulært. Jeg har selvfølgeligt justeret lense shift (IKKE digital keystone) så den ene side er lodret, men den anden side er samtidigt krum. Jeg mener at have målt op, så projektoren sidder midt for lærredet, men det kan jo være smuttet et par cm. Jeg kan dog ikke helt gennemskue, om problemet er relateret til placeringen. Burde den anden side af billedet i så fald ikke have samme skævhed?
Til top
8sen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-December-2009
Sted: dk
Status: Offline
Point: 69
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 8sen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2013 kl. 16:36
Har oplevet w1070 i Hifi-klubben i Aalborg i dag.

Jeg må først og fremmest sige, at billedet grundlæggende står superflot i farverne og tilpas detaljeret. Men også her opleves en irriterende hakken ved panoreringer. Havde håbet på mange detaljer i de mørke scener, da projektoren jo er født med en DC3 chippen. Desværre så det nærmest ud til, at de mørke detaljer flød ud i een sort substans.

Signalet kom her fra en Samsung DVD/Blu ray der blev sendt gennem en Denon receiver og derfra frem til projektoren. HFK Aalborg havde heller ikke ulejliget sig med nogen form for kalibrering. 

Det store spørgsmål der står tilbage er, hvordan projektoren performer under optimale forhold?

Til W1070 ejere: KAN det overhovedet lade sig gøre at presse brugbart sort ud af denne projektor? Har I nogle settings I vil dele ud af?


Til top
8sen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-December-2009
Sted: dk
Status: Offline
Point: 69
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 8sen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2013 kl. 16:09
Det ser vist ud til, at jeg har ramt et øm punkt her?
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2013 kl. 16:36
Oprindeligt skrevet af 8sen 8sen skrev:

Det ser vist ud til, at jeg har ramt et øm punkt her?


Hvorfor?

Det er da langt fra sikkert der har været nogen forbi tråden, som er ejer af sådan en.

Til top
MarkR Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-November-2009
Status: Offline
Point: 149
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MarkR Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2013 kl. 16:46
Hvis du spørger til kalibrering:

http://www.projectorreviews.com/benq/w1070/calibration.php

omkring black-level:
"Contrast and black level. As a home video projector, black level is not the W1070's main focus. Indeed, compared to home theater projectors, even HT projectors in the same price range, black level is only so-so. However, that doesn't mean that the projector's overall contrast is weak. Dynamic range is sufficient to maintain excellent separation in shadows, even with ambient light in the room. Gamma, while not as adjustable as we'd like (it uses a list of presets rather than a true adjustment tool), is accurate. If you find the image a touch anemic in ambient light, using a higher gamma setting will give the image some more punch. The 2.4 setting is great in low ambient light."

"Black level performance (while very good for the price), is certainly no mach for that aforementioned Epson HC5020UB, or most of the over $2000 projectors for that matter.  It would seem a good thing, therefore, that this is only a one thousand dollar projector."
Til top
8sen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-December-2009
Sted: dk
Status: Offline
Point: 69
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 8sen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2013 kl. 16:54
@Mark: Bare en lille provokation for at få lidt skub i tråden. Jeg vil jo virkelig ønske, at W1070 kunne dække mit behov ved korrekt opsætning og justering. Big smile
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu