recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Iversen's stuebio -LG oled & Procella sound
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Iversen's stuebio -LG oled & Procella sound

 Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2014 kl. 10:50
Ser lækkert ud. :)
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
KennyIver Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 31-Maj-2011
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennyIver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2014 kl. 19:57
Mange tak :)
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne
Til top
KennyIver Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 31-Maj-2011
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennyIver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2016 kl. 20:08
Så sker der lidt nyt.

Jeg har længe gået og tænkt på at høre en højttalere som er lavet til at gengive film lyd bedre end mine nuværende.
Jeg har læst en del om det, og i lørdags var jeg i tape connection og for at høre et Procella højttalere sæt. Hold da op
Den dynamik og krystal klarer lyd, alt på skærmen blevet leveret på en rolig og kontrolleret måde som jeg ikke har hørt før. Det er en markant opgradering i forhold til mine fine små DLS højttalere.
Jeg har derfor lagt bestilling på 3 Procella P6 som skal være min fremtidige front :D
Jeg havde først interesse i den mindre P5, men efter at forhandler og jeg blev enig om en god pris, har jeg valgt dem. Men ide er at bestille 2 P5'ere som baghøjttalere senere på året.
Jeg glæder mig utrolig meget til på torsdag, hvor jeg skal hente dem. Og forhåbentlig have dem op og hænge :D

Jeg har tænkt en del over det at jeg opgraderer mit setup, med en højttalere som egentlig er beregnet til highend biografer og hjemmebi'er med baffle wall og seriøs EQ og analyseringen af lyden. Samt rent visuelt bliver det også noget andet end mine dls'er. Flade sorte bokse som skal hænge oven over tv'et fremfor et par fine højttalere som sidder på 2 stander.
Men min kæresten som også var med i lørdags og jeg har valgt lyd fremfor design, og det at hun er med på det er jeg glad for. Vi bor jo 2 i lejligheden nu :)


Redigeret af KennyIver - 02-Februar-2016 kl. 20:26
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2016 kl. 21:40
Stort tillykke med dit nye indkøb :-) og velkommen i klubben, min Hustru var heller ikke vildt glad da jeg kom hjem med mine mk s150:-)
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2016 kl. 05:52
Kennyiver.
Stort tillykke med købet, husk og smid en masse billeder op.


Vilstrup.. Jeg tror altså ikke det var højtalerne hun ikke var glad for at se..
Til top
KennyIver Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 31-Maj-2011
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennyIver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2016 kl. 22:14
så blev højttalerne hørt igen i århus og derefter kom de med hjem. Jeg er virkelig vild med deres diskant. Ufattelig mange detaljer og høj dynamik, men gengivet på en rolig måde Big smile 
Ifølge manualen anbefaler de at højttalerne hænger oven over tv´et, når de ikke kan hænge bagved et lærred. Vi har valgt at følge det 100% og ikke tænke på hvordan det ser ud. 
De hænge oppe nu og det spiller rigtig godt. detaljer og dynamik igen, er det jeg tænker efter at have set lidt film og hørt noget musik. Der er også allerede en markant bedre panorering end mine gamle højttalere.
Derudover er jeg glad for at tv´et er sænket så jeg kigger mere ind i  midten på skærmen nu, meget bedre! Det er blevet mulig pga centeren ikke længe skal stå på bordet. 
Men højttalerne er for synlig i lydbilledet, sommetider er det utrolig nemt at høre at lyden kommer fra højttalerne som hænger over tv´et. 
Nu er alt EQ slået fra og deler ved 80hz, men jeg regner med at køre en ARS kalibrering igennem i morgen. Det håber jeg kan hjælpe på at gøre højttalerne lidt mere usynlig. nogen som har noget erfaring og råd til det?

Jeg vil prøve at se om det vil forbedre lyden at fjerne eller flytte hylderne som er oven over venstre og højre højttaler. især den venstre, som hænger 3-4 cm oven over den.

Men film lyden er der allerede, med masse af detaljer, dynamik og en total klar gengivelse af hvad der sker på skærmen, på en rolig og behagelig måde. En dyr men også stor forbedring af mine gamle højttalere. De skal dog have ros for de sidste par år, for de har gjort det virkelig godt til musik og film til prisen. De kommer snart til salg her og på dba. Smile
Her er et billed, som det ser ud nu. Jeg regner med at jeg flytte subwooferen ind til tv bordet og se hvad betyder for dens lyd. ellers godnat fra en glad og træt man Big smile
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne
Til top
KennyIver Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 31-Maj-2011
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennyIver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2017 kl. 09:20
Efter længere tids fraværende på min egen tråd, vil jeg igen til at opdatere og skrive i den:)
2016 blev uden det var planlagt et ret vildt hifi år for mig, der blev skiftet en del rundt.
Først købte jeg 3 Procella p6 demo højttalere i tapeconnection, jeg var elle vild med dem i starten, deres dynamik og mere power i forhold til mine tidligere DLS R50 stander højttalere var fantastisk!. Men efter kort tid da den vilde begejstringen havde lagt sig og den almindelig hverdag begyndte igen, fortrød jeg desværre mit køb. de var alt for fremtrædende i vores mindre stue og jeg fik virkelig tænkt over hvor meget går jeg egentlig op i mit hobby. Ønskede jeg at være en hifi nørd hvor alt skulle være det bedste af det bedste, at hele tiden sidde og lytte efter små detaljer og lede efter fejl eller forbedringer. Nej, det ønskede jeg ikke! Jeg ønskede at forbedre lyden til film og ellers nyde en god film med familie og venner.

Jeg vil derfor fortælle ganske kort hvad der er blevet udskiftet og snart lave nogen længere indlæg om hver udskiftning, mine overvejelser dertil og erfaring bagefter, samt smække nogen billeder med op :)
- jeg skiftede Procella P6´erne ud med de mindre P5V Slimline, stadig masser af dynamik
- Velodyne SPL1200 blev udskiftet med en MK mx350mk2, en kæmpe opgradering!Thumbs Up
- Jeg kunne ikke styrer min begejstring for den vilde nedsatte pris, black friday morgen og købte en LG OLED 65E6 som erstatning for min ellers trofaste panasonic 65VT50 ( Suk, jeg savner stadig dens bløde behagelige billede) 
- Kort tid efter det satte Elgiganten Panasonic en UHD afspiller på bud og den havde jeg hjemme en uges tid til at se hvad UHD bluray byder på af billedkvalitet. Lad os sige det sådan at jeg ikke blev blæst omkuld og tænkte det var hver en krone værd. Men Det siger nok mere om LG´s kvalitet af afspilning af Bluray skiver og generelt at 1080P giver et flot og fint billede til mig. 
Jeg kunne godt se de flere og kraftigere farver, men jeg tænkte ikke WOW det måtte jeg have nu. Derfor  blev afspilleren afleveret igen og jeg vil bruge tid på at nyde skærmen med alm bluray skiver noget tid endnu. Der var også andre grunde, men det vil jeg komme mere ind på i de senere indlæg. 
Jeg har også haft tanker på en anden receiver end min trofaste Anthem mrx300, men det vil jeg også komme ind på i et andet indlæg. 
skriv endelig hvis i har et spørgsmål angående mine ting Smile


Redigeret af KennyIver - 08-Januar-2017 kl. 14:31
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1143
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2017 kl. 16:52
Det var nu ellers ikke den store udskrivning med en UHD afspiller i sammenligning med prisen på LG'en, så hvorfor ikke bare beholde den?
Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Maggerholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2017 kl. 17:02
Oprindeligt skrevet af KennyIver KennyIver skrev:

skriv endelig hvis i ønsker at 


Ønsker at hvad?

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
KennyIver Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 31-Maj-2011
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennyIver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2017 kl. 14:31
Oprindeligt skrevet af Maggerholm Maggerholm skrev:

Oprindeligt skrevet af KennyIver KennyIver skrev:

skriv endelig hvis i ønsker at 


Ønsker at hvad?

Mvh Michael
Det er rettet nu Wink
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne
Til top
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 2ben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2017 kl. 16:00
Ser fedt ud. Hvad er det for et tv-møbel ?

Mvh. Torben
Til top
KennyIver Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 31-Maj-2011
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennyIver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2017 kl. 17:36
Oprindeligt skrevet af 2ben 2ben skrev:

Ser fedt ud. Hvad er det for et tv-møbel ?

Mvh. Torben

takker :)
Min er meget dyb, jeg husker ikke præcis cm. Men det er en virkelig lækker fordel når man skal rode med nogen kabler bagved receieveren, da du ikke behøver at tage receiveren ud af møblet for at rette noget. :)
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu