recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Iversen's stuebio -LG oled & Procella sound
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Iversen's stuebio -LG oled & Procella sound

 Besvar Besvar Side  <1 456
Forfatter
Besked
KennyIver Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 31-Maj-2011
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennyIver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2017 kl. 18:18
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Det var nu ellers ikke den store udskrivning med en UHD afspiller i sammenligning med prisen på LG'en, så hvorfor ikke bare beholde den?
Det har du ret i. Men som jeg skrev, da var også andre grunde til jeg ikke beholdte den.
En af grundene var at LG kommende afspiller var blevet røbet, så det satsede jeg på at den vil dukke op. Derefter har den jo Dolby Vision som tv´et også har. Det lyder jo til at på CES messen at Dolby Vision har godt gang og flere nye aftaler i hus  film producenter. 
Derefter var jeg vant til at kunne styrer min afspiller med min panasonic tv fjernbetjening og her mener jeg at starte afspilleren op, spole hurtigt frem og skifte kapitler, få menu frem under en film osv. Det fungerede ikke med lg fjernbetjeningen til Panasonic UHD afspilleren. Den kan pause, play men intet mere. fjernbetjeningen har knapper og funktioner til mere, så det må være kommunikationen imellem de 2 enheder som fejler. Det er akkurat det samme med mine ældre panasonic bluray afspiller og fjernbetjeningen. 
Det forventer jeg at vil være anderledes med en LG afspiller, hvor jeg kan styrer afspillerens funktioner med tv´ets fjernbetjening. 
Den sidste grund var den manglende WOW effekt jeg ikke fik. Men jeg tror det kan være blanding af at bluray film ser virkelig godt opskaleret ud på tv´et. skarpt og detaljeret. Så det skal absolut have ros for dens arbejde med bluray film og forskellen imellem bluray film og UHD film tror jeg bliver mindre på en OLED, da kontrasten er høj på OLED skærme i forhold til LCD. 
Derudover har jeg mærkelig tendens når jeg køber nye ting. Jeg har det bedst med at have noget tid med det, før jeg køber andet. Det skal lige sluges og jeg vil have tid til at indstille det nyindkøbte og danne mig en mening om det. Derfor var det også dumt af mig at købe afspilleren under en uge efter jeg fik tv´et, for jeg kender selvfølgelig mig selv. Men der var tilbud på det den weekend og jeg vidste at jeg havde mulighed for at afleverer den. Hvis jeg ikke havde købt den afspiller og brugte tid på at tænke over om jeg skulle beholde den, så er det ikke sikker at jeg vil have beholdt tv´et. Jeg kan stadig gå og tænke over om jeg skulle have returneret det inden for de 14 dage, da jeg ikke altid er lige glad for skarpheden under bevægelser. Et punkt hvor min gamle plasma var markant bedre. Men på alle andre punkter, er LG markant bedre end plasma skærmen. Lys, Hvid og farver er det meget stort skridt vil jeg mene. Så for det meste er det en fornøjelse at se noget på skærmen, men hvis jeg lige tænker over skarpheden under bevægelser, så ser jeg selvfølgelig og tænker over det. Jeg synes allerede at jeg tænker mindre over det, men jeg håber da at det forsvinder helt. For det er da øv at købe noget til 25 tusinde kr. Og synes at ens gamle tv, som blev solgt til min far for næsten ingenting, var bedre på et punkt.
men jeg vil skrive en anden indlæg senere om min erfaring og tanker om tv´et, så jeg stopper nu på skriveriet om tvet :)
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne
Til top
KennyIver Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 31-Maj-2011
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennyIver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2017 kl. 13:54
Nye billeder og beskrivelse på side 1. :)
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne
Til top
KennyIver Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 31-Maj-2011
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennyIver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2017 kl. 13:35
Efter at have læst lidt i P.las´s tråd omkring procella og anthem, fandt jeg noget inspiration i hans metode at kører en ARC kalibrering igennem. Han måler kun de steder hvor der reel skal sidde nogen. Anthem anbefaler selv at måle lidt rundt om sidde pladserne. Blandet har jeg målt lidt foran sidde pladserne.
Jeg gjorde som P.las idag, samt jeg prøvede nogen nye indstillinger. Så ledes vil jeg vise jer resultaterne af målingerne, samt de indstillinger jeg har valgt.
Den røde tråd er den måling systemet har målt for hver højttalere.
Den grå linje er den ideelle måling i følge ARC programmet.
Den grønne tråd er efter at programmet har EQ.
rummet har nogen grimme peak.



Subwoofer er blevet ret pæn, nok lidt for pæn LOL


I targets har jeg valgt nogen nye indstillinger. Blandet andet har jeg valgt at dele ved 80hz ved movie og 100 hz ved music. i stedet for 100 og 120 hz.
Derudover har jeg længe kun EQ til 500 hz. idag har jeg valgt at lade den lave EQ op til 2000 HZ.

Jeg skal desværre hjemmefra snart, men jeg har rettet lidt i level indstillinger, fordi subwooferen var noget lavt og så har jeg lige set lidt af en film og med film indstillinger (80hz)
Det lyder rigtig godt, den første tanke jeg fik i hovedet var at bassen var blevet strammet op og den var blevet integreret bedre i lydbilledet. Højttalerne havde ikke mistet dynamik, de gør det rigtig godt Smile
Jeg skruer normalt kun op til højest -20 db. Så jeg presser nok slet ikke højttalerne, og 80hz deling derfor er fint. Det må jeg høre og lege noget mere med senere.



Skriv endelig hvis i har nogen ideer eller rettelse til det jeg har skrevet og lavet Smile
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 456
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu