recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Iversen's stuebio -LG oled & Procella sound
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Iversen's stuebio -LG oled & Procella sound

 Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
KennyIver Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 31-Maj-2011
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennyIver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Iversen's stuebio -LG oled & Procella sound
    Sendt: 04-September-2013 kl. 21:04

18.1-2017 Nye billeder og beskrivelse.


BILLED:

TV: LG Oled 65E6

Bluray afspiller: Panasonic BDT310 

LYD:

Forstærker: Anthem mrx300

effektforstærker til front: Harman kardon signature 1.3

musik kilde: Sonos Connect/ yousee musik.

Front: Procella P5V slimline

Center: Procella P5v slimline

Bag: DLS Flatbox mini

SUB: MK mx350mk2

Billeder:



Billede af komplet stue bio og vores dejlige labrador hund Sally. Troldtekst pladerne med ca.8 cm isolering ovenover, giver en fantastisk akustik i stuen og hjælper på panorering og dynamik. Læg mærke til den ene af mine hvide DLS flatbox baghøjttalere som er sat fast i loftet. Jeg synes de giver en fin kompromis af lyd og surround effekt og det ser fint ud, nu hvor side højttalere og mere afstand til side og bagvæg ikke er mulig. Højttalerne har jeg også haft i tankerne som fine loft højttalere, når jeg en gang ønsker at lave en atmos setup Smile



Mit hifi/tv reol, som er over 58 cm dyb. Det gør det væsentlig nemmere at rode med kabler. Jeg behøver sådan set kun at tage midter hylden ud og så kan jeg skifte rundt på det hele når det er nødvendig. Billedet er desværre komprimeret meget, men det er mine forstærker, afspiller, apple tv og playstation som står i reolen. 



Jeg overvejer at male væggen grå rundt om højttalerne og tv´et. Jeg tror det vil ser godt ud, og det vil bestemt hjælpe med at give lidt mere bio stemning med en mørk væg.



Procella P5V Slimline. Det er rigtig fine bio højttalere til mindre bio/stue rum. Det specielle ved den er at den har en kompressions driver diskant, som gør at de kan spille utrolig højt og rent samtidig med masse af dynamik, hvis bassen skæres væk og styres af en subwoofer. 
Det har også hjulpet at få højttalerne op ved siden og ovenover tv´et. Det gør at lyden nu kommer "fra" billedet og ikke nedenunder som jeg havde før med et par stander højttalere og centeren stående under skærmen.
Højtaleren tror jeg vil gør det rigtig godt som bag og atmos højttalere i et procella setup, med deres større højttalere som front. Fordi de har en større spredning af lyden end de større modeller fra procella.




Et billedet af det utrolig tynde oled skærm. Jeg drømmer om LG nye W model i 77" 
Det synes jeg er det perfekte kompromis imellem et tv og en projektorTongue
Derudover kan i se hvordan center højttaleren hælder ned imod sofaen. Jeg forsøgte først at hænge højttaleren fladt på væggen som begge side højttalere gør. Højttaleren er bygget op med en rund waveguid rundt om deres diskant, som gør at spredningen er styret af det. Den pegede lige ud, og panorering af lyden var derfor ikke i skabet imellem front højttalerne, samt den lød mere fjern end de andre. 
De er meget smart lavet med VESA 100*100 mm huller bagpå, så jeg købte et tv beslag med disse mål og med hældning. Det fungerer perfekt og lyden er i orden nu.

Det var det. Det har været sjovt at tage lidt fotos og skrive lidt om ens ting igen. Alt skriveri og de sidste par billeder, er taget imens the Eargles live koncert  i bluray har kørt i baggrunden. Det både ser og lyder fantastisk og jeg bliver fanget af stemningen. Og det er jo det, det hele handler om. Om ens anlæg har kostet det ene eller det andet er ligegyldig, bare du bliver fanget af stemningen og lever dig ind i det, så er du i mål Smile


ældre tekst og billeder:

Jeg har nu haft min ejerlejlighed i godt 4 mdr, og jeg er virkelig glad for det. 
Jeg fik troldteks loft op i næsten hele lejligheden og det er utrolig hvad det har betydet for lydbilledet men lige så vigtigt, hvor meget det har betydet for det at være i stuen! Der er en ro, og næsten alle gæster jeg har haft på besøg, nævner det. Det kan bare ikke siges tydelig nok, hvor vigtig akustikken er for et rum at opholde sig i. 
Pga det har givet en ekstrem løft i panoreringen og dynamikken, har jeg intet skiftet ud af mit anlæg. Det lyder helt fantastisk, taget størrelsen af enhederne i betragtning.

Jeg købte en ps4 da den udkom, men jeg har måtte indse at jeg har mistet min gamer lyst. Når jeg spillede på den var det mere af tvang af mig selv, end lyst. Derfor solgte jeg den herinde og fik heldigvis en god pris for den.















23/09-2014 Nyt gear og nye billeder.
Det er lidt sløvt, men jeg anskaffede mig sidst i juli en Panasonic 65" VT50 og solgte min 55"VT60 til min far. Han har været god til at hjælpe til, når jeg vil have nyt Big smile.
Men for pokker en gevaldig opgradering hele oplevelsen af at se film har fået! Fra at du føler du kigger på et tv, kom jeg noget nærmer et projektor oplevelse nu, når du nu skal til at bevæge hovedet og øjne for at følge med på hele skærmbilledet. Super godt og utrolig vanedannende, med flere tommer og gør godt med! Smile
Derudover har jeg via mit arbejde vundet en ps4, og er begyndt at spille lidt igen. Jeg solgte min forrig, da jeg næsten ikke brugte den. men nu hvor jeg ikke selv har lagt nogen kroner i den, er jeg ret glad for muligheden for lige at finde kontroleren frem, når jeg har lyst. Det er hovedsaglig BF4 som jeg gamer.
Ellers er der ikke sket det store, lidt flytten rundt med nogen møbler, har købt nogen billeder og pynteting.
Jeg er stadig utrolig glad for min lejlighed, som jeg faktisk har boet i snart et år, tiden flyver bare afsted!
jeg har leget med højttalernes placering og lært rummet bedre at kende, og i løbet af året har jeg lavet en par kalibreringer af anlægget og har hver gang opgraderet lydbilledet. Især sammenspillet imellem front,surround og subwooferen er blevet markant bedre, og lyd panoreringen imellem højttalerne er virkelig super og jeg er meget imponeret over mine baghøjttalere. ikke mindst pga størrelse, men lige så meget pga de svære arbejdsforhold som næsten 90 grader ud for sofaen og lige op ad bagvæggen.
alt i alt, køre det hele bare og jeg er utrolig glad for mit anlæg og tv! man kan jo ikke lade vær med at læse om nye og større højttalere og opgraderinger og OLED skærme, men jeg er godt tilfreds med mit lige nu og (tror) ikke der sker nogen udskiftninger lige foreløbige Smile
Her er et par friske billeder, beklager kvaliteten, den er ikke helt i top.






god dag folkens Wink




Redigeret af KennyIver - 19-Januar-2017 kl. 09:20
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2013 kl. 21:11
Jamen for pokker det er jo en stor dag en stor beslutning, og meget fremtid og mange muligheder.

Stort tillykke med købet Tongue
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
KennyIver Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 31-Maj-2011
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennyIver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2013 kl. 21:15
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Jamen for pokker det er jo en stor dag en stor beslutning, og meget fremtid og mange muligheder.

Stort tillykke med købet Tongue


Du har helt ret Hother og mange tak
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne
Til top
CARS10 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Juli-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CARS10 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2013 kl. 21:28
Er det et slot du har købt til den pris. Cool
      carsten
Til top
KennyIver Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 31-Maj-2011
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennyIver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2013 kl. 21:47
Oprindeligt skrevet af CARS10 CARS10 skrev:

Er det et slot du har købt til den pris. Cool
      carsten

Hvad mener du?
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne
Til top
Christian H Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Juni-2006
Sted: Sydjylland
Status: Offline
Point: 693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christian H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2013 kl. 11:05
Stor tillykke med det nye hjem!

Mht. finansieringen, så valgte vi da vi købte hus sidste år, at tage et 3,5% fastforrentet lån, da det var den måde vi kunne få den bedste budgetsikkerhed på.

Måske vi kunne spare lidt ved at have taget en F1/3/5, men den fastlåste ydelse gjorde udslaget for os.

Man kan desværre ikke længere se billederne, da mægler allerede har fjernet sagen fra hjemmesiden, så hvis du har dem liggende, så må du da meget gerne smide et par stykker ind i tråden her :)
Til top
KennyIver Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 31-Maj-2011
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennyIver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2013 kl. 12:30
Oprindeligt skrevet af Christian H Christian H skrev:

Stor tillykke med det nye hjem!

Mht. finansieringen, så valgte vi da vi købte hus sidste år, at tage et 3,5% fastforrentet lån, da det var den måde vi kunne få den bedste budgetsikkerhed på.

Måske vi kunne spare lidt ved at have taget en F1/3/5, men den fastlåste ydelse gjorde udslaget for os.

Man kan desværre ikke længere se billederne, da mægler allerede har fjernet sagen fra hjemmesiden, så hvis du har dem liggende, så må du da meget gerne smide et par stykker ind i tråden her :)


Mange tak! :)
Ja, med en fastforrentet lån har du jo en sikkerhed. Men det er ca 1000 kr mere jeg kan betale af hver mdr på banklånet med variabel rente. Men jeg tror sku jeg vælger fastforrentet, for jeg er helt klart typen som har det bedst med faste rammer når det handler om økonomi :)

For pokker da de er hurtig, jeg kan jo stadig nå at fortryde! de kunne vel mærke på mig efter jeg havde skrevet under, hvilken byrde det har været på mine skulder, ikke at vise hvor begejstret jeg var for lejligheden under handels processen, at de ikke regner med jeg fortryder :D
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne
Til top
KennyIver Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 31-Maj-2011
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennyIver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2013 kl. 16:06
Jeg har idag været nede i XL-Byg for at købe troldtekts plader til lejligheden da de har bud på 25*600*1200 mm i ultra fin hvid. mine kompetencer inden for håndværk er meget begrænset, og derfor har jeg en udlært tømmer kammerat som skal gør det. Big smile
loftet er beton, og derfor var ideen at købe nogle forskallinger som vi sætter op og skruer pladerne på. Der vil derfor være et hulerum ovenover pladerne på ca.20 mm. Jeg kan læse flere steder på nettet at den løsning har givet en god efterklang i flere rum/stuer.

Men herren nede i xl-byg mente ikke det var nok i min stuen, hvis efterklangen skal ned til hifi brug.
Han forslog at lave hulerummet til 45 mm og smide noget isolering derind. Nu nævnte han ikke hvilket, samt jeg forstod sådan på ham at det var en fast plade. Det irriterer mig lidt at jeg ikke fik fat i hvilken isolering han tænkte på. 
Han mente det max vil blive 25 kr mere pr. kvm2. det betyder jo intet for budgettet,da det kun skal være i stuen der skal isolering i hulerummet.

men jeg kan ikke lade vær med at tænke på om jeg vil dæmpe for meget med den løsning.
stuen skal både være behagelig som stue, men den skal også være god til at se film samt høre musik i, det er vel en kompromis sag. 

Er der nogen af jer som har noget erfaring omkring emnet? Smile

Det tætteste jeg kommer på en måling af hans forslag er nedestående link.
http://www.troldtekt.dk/~/media/Files/Sound_absorption_values/Danish/troldtekt_lydmaalinger_D21%20pdf.pdf
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne
Til top
KennyIver Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 31-Maj-2011
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennyIver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2013 kl. 11:42
Så er jeg officelt flyttet hjem til i bettebrors gamle værelse, imens skal den gamle lejlighed tømmes og gøres rent, så vi kan begynde at gør den nye klar Big smile




Ja det er jo andre forhold, men det bliver også kun til at sove i, samt spille lidt ps3. meget af fritiden kommer jo til at forgå inde i den nye lejlighed, så den bliver klar hurtigst muligt Smile

Dog er der en bette hund som i kan se, som ikke har rørt sig fra værelset siden jeg flyttede min seng ind igår, hun er vældig glad for at jeg er flyttet hjem LOL

Forresten, en update på loftet:
Jeg følger sælgerens råd og sænker loftet yderligere 25 mm i  stuen, så der er plads til 45 mm isolering ovenover troldtekts pladerne. det bliver kun i stuen vi gør det sådan, de andre rum får 20 mm luft ovenover pladerne uden isolering. 10400 kr i materialer bliver det ialt, og jeg tror det bliver rigtig flot i stedet for det beton loft, det ser sku lidt tarveligt ud!


Redigeret af KennyIver - 08-September-2013 kl. 11:43
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne
Til top
Kimosabe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kimosabe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2013 kl. 15:09
Jeg har brugt Troldtekt i min kælder, hvor jeg har indrettet en lille hjemmebio ting. Og jeg har 45mm isolering imellem pladerne og gipspladerne over dem. Kan kun sige at du bliver begejstret når du hører hvad det gør for akustikken med troldtektplader. Jeg havde store problemer med rumklang i rummet, og nu er det helt væk.

Du er nok opmærksom på at de intet gør for lydisolering, det fiser lige igennem, men det virker heller ikke som om det er det du ønsker at opnå.

God fornøjelse med projektet ! Smile
Til top
KennyIver Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 31-Maj-2011
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennyIver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2013 kl. 17:11
Oprindeligt skrevet af Kimosabe Kimosabe skrev:

Jeg har brugt Troldtekt i min kælder, hvor jeg har indrettet en lille hjemmebio ting. Og jeg har 45mm isolering imellem pladerne og gipspladerne over dem. Kan kun sige at du bliver begejstret når du hører hvad det gør for akustikken med troldtektplader. Jeg havde store problemer med rumklang i rummet, og nu er det helt væk.

Du er nok opmærksom på at de intet gør for lydisolering, det fiser lige igennem, men det virker heller ikke som om det er det du ønsker at opnå.

God fornøjelse med projektet ! Smile
Jeg glæder mig også helt vildt til at høre hvad det betyder for lyden! Big smile
nej, det er ikke derfor det sættes op. men jeg kan næsten ikke forstå hvis det ikke lydisoler bare en smule? Smile
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne
Til top
Kimosabe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kimosabe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2013 kl. 08:18
Jeg kontaktede Troldtekt med lidt tekniske spørgsmål da jeg skulle vælge loftplader, og talte med en af deres ingeniører. Og han forklarede bl.a. at de ingen lydisolerende egenskaber havde, eller ihvertfald meget tæt på ingen. Og det er også min erfaring, at det ikke lyder som om de har det.

Jeg kan anbefale at kontakte dem hvis du har spørgsmål, det er sgu sjældent at jeg har oplevet lignende teknisk support på den slags varer.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu