recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - BeoVox CX 100??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

BeoVox CX 100??

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Timeguardian Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Timeguardian Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2013 kl. 16:32
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Jeg vil enhver tid foretrække sådan et sæt her, frem for aldrende b&o
http://www.dba.dk/hoejttaler-dls-r50-black/id-1003066943/

Klaus

Det er vel smag og behag, der bestemmer det  Wink
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2013 kl. 17:02
Netop, det er individuelt, hvad man har af smag. Jeg har lyttet til CX100, skal man renovere og beholde dem, er det vidst mest for "jeg har B&O"' og ikke lyden.
På den anden side kan jeg se at man kan købe CX 100 i fin stand fra 600 kroner/par. Så kan man få 200 for de gamle, er man fri for at arbejde med at sætte nyt skum på.

Klaus


Redigeret af KlausDM - 16-September-2013 kl. 17:08
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2013 kl. 17:37
Når skumophænget er ved at være opløst, må du ikke spille højt, da du så totalt ødelægger højttalerne...... Og kunne så se, at det var blevet skrevet på den første side...

Redigeret af turbo2 - 16-September-2013 kl. 17:39
Til top
thomasmhyttel Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-September-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thomasmhyttel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2013 kl. 18:08
Igen mange tak for hjælpen!

jeg tror utvivlsomt højtalerne er blevet spillet på lang tid, mens der har været huller i skumringene :S
Jeg har dog lige forsøgt at høre mig lidt frem på dem (ikke for højt!), og lyden gik nogenlunde igennem, men det er jo svært at høre om det er ok lækkert når jeg ikke kan skrue helt op...

Hvis jeg kan redde dem tror jeg at jeg vil forsøge at købe pensel og lim etc. - ser ud til at være billigst her inkl fragt: 

Det koster i alt kun ca. 255 kr.!!! ;)
(jeg er lidt bange for at de andre CX'er på DBA.dk til 600 kr også fejler et eller andet..)

.....en spyder ved jeg ikke om de har på (jeg ved ikke hvad det er), men det går jeg da ud fra..

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2013 kl. 18:24
Sorry - spider

http://www.youtube.com/watch?v=r1btjOq8y4c

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Timeguardian Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Timeguardian Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2013 kl. 07:38
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Netop, det er individuelt, hvad man har af smag. Jeg har lyttet til CX100, skal man renovere og beholde dem, er det vidst mest for "jeg har B&O"' og ikke lyden.
På den anden side kan jeg se at man kan købe CX 100 i fin stand fra 600 kroner/par. Så kan man få 200 for de gamle, er man fri for at arbejde med at sætte nyt skum på.

Klaus

Syntes det er lidt unfair overfor B&O cx højtalerne, at sammenligne en højtaler der er omkring 5 år gammel (DLS r50), med en der har over 20 år på bagen.

Lyd-filosofien er også en helt anden, de 2 højtaler imellem.


Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2013 kl. 07:56
Hvorfor er det unfair?

Jeg tror også jeg vil foretrække at købe en anden højtaler.

Det lyder som om at trådstarter er glad for sine beovox.

Køb et kit og fix dem er mit råd.

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2013 kl. 08:03
Oprindeligt skrevet af Timeguardian Timeguardian skrev:

Syntes det er lidt unfair overfor B&O cx højtalerne, at sammenligne en højtaler der er omkring 5 år gammel (DLS r50), med en der har over 20 år på bagen.


Alder har for mig ingen betydning - jeg går efter mest lyd for pengene.
Der findes 20 år gamle konstruktioner der er ganske sublime og nye konstruktioner der er mere eller mindre katastrofale.

Beovox CX100 kom på markedet i 1984 og produktionen standsede i 2002.
DLS R50 kom (så vidt jeg husker) på markedet i 2006 og blev lavet i 5-6 år.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Timeguardian Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Timeguardian Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2013 kl. 08:50
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Timeguardian Timeguardian skrev:

Syntes det er lidt unfair overfor B&O cx højtalerne, at sammenligne en højtaler der er omkring 5 år gammel (DLS r50), med en der har over 20 år på bagen.


Alder har for mig ingen betydning - jeg går efter mest lyd for pengene.
Der findes 20 år gamle konstruktioner der er ganske sublime og nye konstruktioner der er mere eller mindre katastrofale.

Beovox CX100 kom på markedet i 1984 og produktionen standsede i 2002.
DLS R50 kom (så vidt jeg husker) på markedet i 2006 og blev lavet i 5-6 år.


Klaus

Okay, så vender vi da bare bolden på hovedet.

Kører selv med B&W p5 (1996) i setup med en denon POA-2200.

Har selv de ovennævnte højtaler (CX 100) og de har været sat til denon.

Det er faktisk en rigtig hæderlig højtaler (CX 100), når den får nogen watt og tygge på.

Selvfølgelig lever den ikke op til B&W i lydkvalitet ( anden lyd-filosofi ).

Men det er faktisk utroligt, så godt den lyder (CX 100 ) i forhold til nogen andre højtaler jeg har i hjemmet ( Mission,eltax,scandyna ).

Har også prøvet at sætte mine B&W p5 på et B&O anlæg, som jeg har (beocenter 9500), det lyder helt forfærdeligt.

Hvorimod ( CX 100) klare det meget bedre, men igen, de er også fra samme årgang.

Har haft en del højtaler,der har været over 20 år gammel.




Til top
Timeguardian Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Timeguardian Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2013 kl. 08:56
Til trådstarter.

Køb de skum-kanter, som der er en anden bruger der linker til.

Det er ikke så svært, at fikse dem.

Men reparer dem over 2 omgange, først inder-kanten, lad højtaleren tørre i 24 timer.

Derefter yder-kanten og igen tørre 24 timer.

Det er vigtigt, ikke at skynde sig i sådan et projekt.

Har selv gjort det samme, med mine og lyden ændrer sig betydeligt, efter udskiftningen. Wink
Til top
thomasmhyttel Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 06-September-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thomasmhyttel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2013 kl. 12:45
Hej
mange tak - men hvorfor over 2 gange? 
...det er da ret svært at komme til hvis man først limer inder-kanten og derefter yderkanten...

vh thomas
Til top
Timeguardian Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Timeguardian Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2013 kl. 14:56
Oprindeligt skrevet af thomasmhyttel thomasmhyttel skrev:

Hej
mange tak - men hvorfor over 2 gange? 
...det er da ret svært at komme til hvis man først limer inder-kanten og derefter yderkanten...

vh thomas

Det kunne måske, have noget med centreringen af svingspolen Wink
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu