recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Behøver hjælp fra StofaBruger nær esbjerg
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Behøver hjælp fra StofaBruger nær esbjerg

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
mafdk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 20-September-2013
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mafdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Behøver hjælp fra StofaBruger nær esbjerg
    Sendt: 20-September-2013 kl. 21:04
Har en bekendt som behøver STOR hjælp gerne her i weekenden.. 

For at gøre en lang historie kort, så søger jeg en Stofa tv bruger omkring Esbjerg. Jeg modtog min nye zaptor tuner i dag , jeg ringede så til Stofa supporten, da jeg havde lidt problem med at sætte den op som en tuner, han bad mig slette opdateringen på den, og genstarte. 
Nu er den så endt i en reboot loop som den ikke kan komme ud af, uden en opdatering som skal foregå via tv signalet, og her er jeg så endt da jeg har yousee.
Så er der monstro en Stofa tv bruger i eller omkring Esbjerg som har tid og lyst til at hjælpe? Roll Eyes (Sarcastic)

Skulle der være en person som netop har Stofa og vil hjælpe hører vi gerne fra dig.. 

PÅ FORHÅND mange tak Smile
Til top
mafdk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mafdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2013 kl. 21:15
Lidt off topic.. Men er der auto-sletning på ens bruger, hvis ikke man har været logget ind i lang tid.??

Jeg var nødt til at oprette ny bruger, selvom jeg i mange år har haft en aktiv konto, som dog til tider har været lang tid mellem logins..  lidt øv.. - men systemet genkender ikke længere mit brugernavn eller email.. 

Redigeret af mafdk - 20-September-2013 kl. 21:15
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2013 kl. 21:27

En Zaptor  til brug på You See, det er et No Go.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
mafdk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mafdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2013 kl. 21:34
Heller ikke når vi bare taler om tuner delen.. Dvs.    bare skal benytte DVB-C udgangen via composite som tuner.. 

Det burde da kunne lade sig gøre..   Der er ikke tale om at få yousee signalet igennem denne boks..  men en en slingbox på denne tuner og sende signalet videre til fjernsynet 

Redigeret af mafdk - 20-September-2013 kl. 21:35
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2013 kl. 21:41

Som skrevet et No Go, det er naturligvis en You See modtager du skal bruge, ELLER en anden modtager som IKKE er fra en udbyder, og så med HDMI til TVet. Jeg kan ikke se hvor en Slingbox kommer ind i det.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
mafdk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mafdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2013 kl. 21:42
Må vist have ham selv direkte på banen, lidt nemmere at få ham til at kommentere end jeg gør det for ham..  ;)
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2013 kl. 21:48

Nu er jeg slet ikke med længere.!!! Andet end det lugter af at et signal fra You See skal sendes til en anden person, og det er IKKE lovligt.
Til top
mafdk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mafdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2013 kl. 21:52
Det er da ikke ulovligt at bruge slingbox..  har selv brugt det i mit eget hjem hvor jeg havde en sling chatcher i et andet rum og sendte vores signal derop gennem Ethernet i stedet for at trække kabler.. 
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2013 kl. 21:57

Det er ikke ulovligt til at f.eks sende til en ferie adresse, altså til eget brug, men det er ulovligt at sende et signal til en anden person.
Til top
mafdk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mafdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2013 kl. 22:03
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Det er ikke ulovligt til at f.eks sende til en ferie adresse, altså til eget brug, men det er ulovligt at sende et signal til en anden person.

Okey.. jamen det er jeg og han da helt klar over og også helt ok du nævner hvilke ting og brug af den der ikke er lovligt.. men det er jo slet ikke tilfældet her. , men udelukkende at få full hd signalet afsted istedet for den DVB-C tuner han i dag har, som kun kan levere 480i interlaced, så det er et ringere billede end med en vhs. 

Derfor han prøver med Zaptor Tuneren, som jeg havde liggende.. 

En Zaptor vil uden problem fungere som en alm dvb-c tuner uden kort. Det er bekræftet af Stofa.. 
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2013 kl. 22:14

De eneste DVB-C modtagere der kun kan levere et SD signal (576i) er en MPEG2, på Kabel TV i dag bruges MPEG4, og det kan en SD modtager ikke bruges til.
En Zaptor kan som skrevet KUN bruges hvis man har Stofa Kabel TV.
Til top
mafdk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mafdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2013 kl. 22:18
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

De eneste DVB-C modtagere der kun kan levere et SD signal (576i) er en MPEG2, på Kabel TV i dag bruges MPEG4, og det kan en SD modtager ikke bruges til.
En Zaptor kan som skrevet KUN bruges hvis man har Stofa Kabel TV.

Puhaaa.  her må jeg så melde pas og håber da ikke at Stofa har bildt os noget ind, som ikke passer.. Vil lige afvente han selv melder sig ind på banen her i morgen.. 
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu