recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Manglende pc lyd og youtube
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Manglende pc lyd og youtube

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2013 kl. 21:45
Oprindeligt skrevet af tonice25 tonice25 skrev:

2. Jeg har før haft fint forbindelse, ind og ud, via line-in på andre computere - den jeg p.t. skriver fra, kan altså ikke bruge andre stik, end det af de tre jeg bruger p.t. - så skal jeg have flere højttalere koblet på, så må der en ekstern mulighed til - eller evt. nyt lydkort.


Jeg har haft mange computere mellem fingrene, ingen af dem har (så vidt jeg ved) har mulighed for at køre lyd ud via line-in. Men alle har via line-out (inklusive den jeg sidder ved lige nu).

Nyt lydkort er ikke nødvendigt. Et Y-kabel kan klare opgaven.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2013 kl. 21:58
Klaus.

Alle nyere computere, med onboard lydkort, kan som regel smide surroundlyd ud, via de kun tre stik som er på lydkortet. De tre stik er som tidligere nævnt: Line-in, line-out og høretelefon-out. Men sætter man et surroundsæt til, f.eks. fra Creative eller Logitech, så konfigureres stikkene som speaker-out. Minijack stikkene på surroundsættene fra f.eks. Logitech har sågar de samme farve koder - rød, blå og grøn.

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2013 kl. 22:06
Se f.eks. side 8:
http://www.logitech.com/assets/33015/2/z506620-002649005326gsamr.pdf

Der benyttes 3 stk. mini jack stereokabler = 5.1 lyd.
Og dette gælder som sagt 95% af alle onboard lydkort, nyere end 4-5 år.

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 17-Juli-2013
Status: Offline
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2013 kl. 22:10
Den Medion computer jeg skriver på p.t. er lige købt - men jeg tror, at det er et noname lydkort. Jeg kan i hvert fald ikke finde noget på det.

Mulig løsning? http://www.amazon.co.uk/Ednet-87008-5-1-PCi-Soundcard/dp/B000HZ3GRC/ref=sr_1_24?ie=UTF8&qid=1380999569&sr=8-24&keywords=soundcard+usb

Redigeret af tonice25 - 05-Oktober-2013 kl. 22:11
Til top
hm43 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-November-2011
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hm43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2013 kl. 22:40
Hej
Jeg har netop været ude for, at lyden i min egen og min kones computer var forsvundet. For begge computere var der kun problemer for Youtube. I billedet fra Youtube kan man få en linje frem nederst med forskellige symboler, bl.a. et højtalersymbol ude til venstre. Her var der pludselig et kryds ved højtalersymbolet som tegn på, at lyden er slået fra. Klik på dette kryds, så har du lyd igen. Det fik jeg i hvert fald på vores computere. Faktisk skulle jeg ikke klikke lige på krydset men en anelse til venstre for det.
Prøv det!
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4940
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2013 kl. 22:47
Jeg oplevede noget som lyder til at være samme problem, på en af vores brugeres maskiner på arbejdet.

Hun havde ikke nogen lyd på Youtube, men alt andet virkede. Jeg koldstartede computeren, men problemet var der stadig. Jeg geninstallerede driveren til lydkort, uden at løse det.
Til slut lukkede jeg computeren ned og pillede batteri og strøm fra, da det var en bærbar.
Ventede 1 minuts tid og satte det til igen og startede op. Nu var lyeden tilbage i Youtube.

Det er en consumer HP Envy maskine med AMD cpu, så ikke toppen af poppen når det gælder hardware. Der har også været problemer med det trådløse netkort på den maskine.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2013 kl. 22:49
Oprindeligt skrevet af tonice25 tonice25 skrev:


2. Jeg har før haft fint forbindelse, ind og ud, via line-in på andre computere - den jeg p.t. skriver fra, kan altså ikke bruge andre stik, end det af de tre jeg bruger p.t. - så skal jeg have flere højttalere koblet på, så må der en ekstern mulighed til - eller evt. nyt lydkort.
 
Hvorfor ikke bare bruge en 3.5mm Y-splitter som f.eks en af disse:



Mvh. JørgenT


Redigeret af JørgenT - 05-Oktober-2013 kl. 22:50
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2013 kl. 22:53
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:


Der benyttes 3 stk. mini jack stereokabler = 5.1 lyd.
Og dette gælder som sagt 95% af alle onboard lydkort, nyere end 4-5 år.


Så har jeg bare været "uheldig" og har ramt de sidste 5%. Både min og knægtens har begge 5 stik bagpå, heraf 3 til Line out. De andre 2 er indgange.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu