recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee Web TV i udlandet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yousee Web TV i udlandet

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Rune1979dk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 10-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rune1979dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Yousee Web TV i udlandet
    Sendt: 07-Oktober-2013 kl. 11:07
Hej,

Jeg skriver fordi den sidste information jeg har kunnet finde om dette er tilbage til 2010 - og noget er jo nok sket siden...

Jeg er relokeret til Norge, og vil gerne kunne bruge Yousee Web TV. Jeg har tilgået det via min MB og iPad, hvor de er aktiveret for brug "ude". Så det burde virke. Jeg har købt en VPN-forbindelse gennem vpn-byen.dk. Det virker fint, for DR streaming virker - men Yousee spiller ikke med.

Jeg undrer mig over, hvorfor Yousee web TV siger, jeg ikke kan bruge det, fordi jeg ikke er på min Yousee bredbåndsforbindelse. Vpn-byen siger, det er fordi deres IP ikke er registreret til Yousee. Men er dt ikke ligemeget, når mine apparater er "aktiveret"?

Det korte spørgsmål: Hvad er den nemmeste måde at få mit Yousee Web TV til at virke?

På forhånd mange tak!

Mvh Rune
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2013 kl. 15:32
 
 You See Web TV kan i en kort periode bruges uden for deres net, 30 dage mener jeg det er, men derefter SKAL der igen tilsluttes til You See for at igen kunne bruge det udenfor deres net.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Niller55 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2013 kl. 16:30
Man kan jo ikke fra start bruge yousee webtv i udlandet ( tror jeg nok ) så det kan jo være at de har været så smarte at lave en form for blokering når man bruger VPN - det er set før. Men så køb dig en brugt slingbox - så funker det hele. Den kan du nok få fat i for en 500-600 kr.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2013 kl. 16:46
 
 Der skal tilsluttes en You See netforbindelse for at kunne se deres Web TV, derefter vil det som skrevet kunne ses i en periode uden deres forbindelse, når det så udløber, skal man igen på You See og forny perioden. Hvis ikke der er udløb, så kan alle jo for tid og evighed se det uden betaling. Det er lavet som det er, således, at dem der har You See kan tage deres udsendelser med når man er væk hjemme fra i en kort periode.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bhund Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 329
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bhund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2013 kl. 16:52
Unlocator.com måske.
 
Det kører beta pt, så det er gratis. Virker fint når man vil se Netflix UK eller US, og da man også kan skifte region til DK, så kan man muligvis også "snyde" Yousee Web tv. Der ligger forskellige guides derinde, bl.a. hvordan det bruges på iPad.
Til top
Bhund Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 329
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bhund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2013 kl. 16:54
Men ellers Slingplayer som Niller55 foreslår, det spiller bare og med god upload og download hastighed, så er kvaliteten også ganske udemærket.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2013 kl. 16:57
 
 Det er med sandsynlighed tvivlsomt at noget VPN kan få det til at se ud som om man er på en You See forbindelse.


Redigeret af Radiomanden - 07-Oktober-2013 kl. 16:59
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
londahl Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Oktober-2009
Sted: Lolland,Danmark
Status: Offline
Point: 139
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér londahl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2013 kl. 17:11
Du kunne selv sætte en VPN op hjemme ved yousee forbindelsen, så vil den tro du er på hjemmenetværket.

Det kræver dog en del upload på din yousee forbindelse og en router eller server med VPN funktion.
LG 47LM620T, Pioneer VSX-922K, 4x Cerwin-Vega! V-5M, 1x Cerwin-Vega! V-5C, 1x Cerwin-Vega! LW-12X
Til top
TobiasKM Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 746
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TobiasKM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2013 kl. 22:08
Oprindeligt skrevet af londahl londahl skrev:

Du kunne selv sætte en VPN op hjemme ved yousee forbindelsen, så vil den tro du er på hjemmenetværket.

Det kræver dog en del upload på din yousee forbindelse og en router eller server med VPN funktion.

Ja, hvis han skal se det gennem Yousee forbindelsen. Men reelt kræver det jo bare at han en gang om månede logger på VPN'en og aktiverer hans computer eller andet device via Yousee forbindelsen.
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2013 kl. 23:04
Oprindeligt skrevet af TobiasKM TobiasKM skrev:

Oprindeligt skrevet af londahl londahl skrev:

Du kunne selv sætte en VPN op hjemme ved yousee forbindelsen, så vil den tro du er på hjemmenetværket.

Det kræver dog en del upload på din yousee forbindelse og en router eller server med VPN funktion.

Ja, hvis han skal se det gennem Yousee forbindelsen. Men reelt kræver det jo bare at han en gang om månede logger på VPN'en og aktiverer hans computer eller andet device via Yousee forbindelsen.

Ja men problemet er at han ikke har alle kanaler når han er "Ude.."

Det bedste ville være, hvis han opsatte en VPN server hjemme hos sig selv. Han kan så logge på den når han skal se sit TV.

Qnap & Synology NAS har mulighed for VPN server og priserne starter vel ved 1000-1200 kroner.


Til top
Desperate Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Desperate Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2013 kl. 06:58
Jeg kender flere som har sat VPN op hjemme, for at kunne tilgå alle Web-tv kanalerne. Så det burde være den optimale løsning.

Hvis man køber hardware til det, er det værd at tjekke en ekstra gang om hardwaren også virker med iPad. Selv benytter jeg en ASUS RT-N66U som virker fint med iOS (har testet på iPad og iPod touch). Jeg har sat den op med PPTP protokollen. Jeg har dog ikke YouSee internet, så kan ikke tilgå Web-tv.
Til top
Rune1979dk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 10-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rune1979dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2013 kl. 11:00
Mange tak for jeres gode svar. Jeg er hjemme ca en gang hver 14. dag, så det med Yousee er ikke noget problem. Har prøvet både med Unlocator og VPN-byen og det virker ikke. VPN-byen siger, at det er fordi, de ikke har en Yousee IP-adresse.

Jeg har 40 Mbit upload derhjemme, så jeg tror jeg prøver løsningen med en brugt Slingbox :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu