recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - en update af de store.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

en update af de store.

 Besvar Besvar Side  123 9>
Forfatter
Besked
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Status: Offline
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: en update af de store.
    Sendt: 13-Oktober-2013 kl. 20:35
hej alle sammen, jeg er nu kommet så lang at jeg gerne vil dele mit setup med alle jer andre.

setup består af følgende

I biffen:

Højttalere:

Sub Dali Concept        front. Dali Concept 8    surround Dali Concept 6   center: Dali Concept center

Receiver: Marantz sr7007
    
afspiller og mediecenter
Stationær (mediecenter)        ps3, (snart ps4)

Billede:

Infocus IN78

Lærred:
jeg er ikke færdig med mit lærrede derfor ikke noget billede af det endnu, men det bliver et DIY ramme lærred på 108 '' 

og så til elektronikken i stuen

I stuen:

billede

samsung PN51D490 plasma tv på 51''.


byggeriet og delvist færdige billeder:

her billeder af rummene inden jeg gjorde noget:


Godt ser det jo ikke ligefrem ud:)

muren som døren sidder i er blevet rykket ned for at gøre plads til bioen.

det er muren her til venstre som blev revet ned

her billeder af første omgang maling og opsætning af skillevæg som adskiller hyggestue med bioen

døren som ses ovenfor, er en del af væg som jeg efterfølgende har revet ned, dette har jeg desværre mistet billederne af:(





her billeder efter den færdige maling, og opsætning af højtalere, projektor, osv.




















som billederne viser mangler jeg stadig lige noget finish


ting jeg skal lave som næste skridt.
1. nyt gulvtæppe. er bestilt og kommer imorgen den 1. oktober 2014
2. mørklægning af vinduet under min projektor.
3. kabel løsninger (skjul)
4. nye stole i stedet for de noget slidte sofaer i biffen.
 men det er nu skønt endelig at kunne se film i biffen som har været pakket sammen meget længe efterhånden.

alle forslag bliver taget i betragtning, og jeg tager gerne mod ideer til forbedringer.







Redigeret af jacobthor91 - 01-November-2015 kl. 23:56
Til top
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Status: Offline
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2013 kl. 12:43

FØR










så kom dog igang med at få det tæppe på så vi kan se noget film!!! VOV VOV

jaja jeg skal nok.. :) her billeder af efter det blev lagt på med stole monteret..




DET VAR GODT, var det så svært eller hvad?? :) VOV VOV









under her er et billede taget med blitz 

og herunder et billede uden blitz, har kan men se at højtalerene forsvinde ind i baggrunden med den sorte MEGET dyre død matte maling som her viser at den var pengene værd.




så mangler jeg at få lavet kabel/lyskanaler langs gulvet nu, få lavet et plateau til bio stolene så jeg er klar til at modtage de nye colorado stole, også skal jeg have gjort noget ved det vindue hvor den gule æggebakke madras står lige nu. det er ikke for pænt:)

men eftersom det er første gang jeg forsøger at smide nyt tæppe på et gulv syntes jeg det er gået over alt forventning, det var lige til og utrolig nemt, bare hobbykniven var skarp:)

ris og ros tages med et smil:)


Redigeret af jacobthor91 - 06-November-2014 kl. 17:06
Til top
Munkieftw Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-Februar-2013
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 217
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munkieftw Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2013 kl. 12:47
Ser rigtig fedt ud.

Kan billede godt passere forbi receiver og effekt? Ligner lidt de skygger 1-2 cm. Kan være lyskeglen kommer tæt nok på selvfølgelig.

Er det med vilje dit møbel er i hvid? Har du tænkt over genskær fra lærredet, på henholdvis væg og møbel? :-)
Til top
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Status: Offline
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2013 kl. 13:09
forbeholdt billeder

Redigeret af jacobthor91 - 06-November-2014 kl. 20:42
Til top
Jesper Flamand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 345
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper Flamand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2013 kl. 21:33
Hvordan virker den NAD T757? Overvejer selv at skaffe mig en. Det eneste der tilbageholder mig er at den ikke har noget ordentligt Audyssey kalibrering system, eller er jeg helt galt på den?

Ellers spænderne projekt du har gang i!
Til top
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Status: Offline
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2013 kl. 23:25
I samspil med mine dali'er gør NAD T757 det virkelig flot.
tager man med at det lang fra er den dyreste eller flotteste receiver er det virkelig en god investering.
jeg bliver stadig glædelig overrasket hver gang jeg høre koncerter eller ser en god film. 

den mangler godt nok alt det nye som airplay osv, men jeg kan sagtens undvære det da jeg bruger mediacenter til det hele. 

men hvad er det du mangler ved dens kalibrering? ved ikke rigtig hvad jeg skal sige om kalibreringen, 
jeg har ærlig talt ikke rodet så meget ved det udover bare at køre det, og så spillede det bare:)

den går ind og finder ud af hvor og hvordan Hz fordelingen er og hvor langt hver højtaler har til sweetspot, men mere ved jeg faktisk ikke, men måske en af de klogere hoveder har på forum kunne komme med en kommentar til dette?

men ja, det er dejligt med et projekt at arbejde med.

Til top
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Status: Offline
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2013 kl. 23:36




Redigeret af jacobthor91 - 16-Oktober-2013 kl. 00:00
Til top
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Status: Offline
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2013 kl. 00:03
er der nogen som har en ide til hvordan jeg kan gøre mine front højtalere mindre synlige?

evt bygge en væg op som flugter med fronten af hver højttaler, som så gør at man ikke ser andet en frontstoffet, eller slet ikke ser det, hvis nu væggen blev betrukket med akustisk stof? 

er det hul i hovedet?
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Status: Offline
Point: 1040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muffeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2013 kl. 01:01
Det godt nok første gang jeg har set nogen, tage en gulvhøjtaler, og ligefrem hængt den op! Tongue
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Status: Offline
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2013 kl. 09:47
jamen for pokker beslagene var på tilbud i hifiklubben:) ej det var nu mere fordi jeg syntes de tog for meget gulvplads ved at stå på gulvet bag indgangs døren til bio rummet, plus når de hænger der tager de ikke imod tæskene når min søn kommer farene ind og banker døren op:)
Til top
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Status: Offline
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2013 kl. 00:29
Så fik jeg idag lavet mit diy rammelærred, og monteret det på væggen, (billeder kommer). Dagen imorgen skal gå med at få taget billeder til jer, og så skal jeg igan med at bygge mine højtalere ind i væggen så det hele tager sig pænere ud:)


Forresten, er der nogen af jer der har erfaringer med centerhøjtaler over lærredet centralt, og sub under lærredet centralt på væggen? Kan man måske køre 2 center højtalere ud via samme udgang på sin receiver så man både har en center over og under lærredet?
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2013 kl. 10:04
Det ser spændende ud - SU må være voldsomt meget bedre i dag, end dengang jeg studerede ... ;-) 

Redigeret af longjohn2 - 17-Oktober-2013 kl. 10:04
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu