recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pladespiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pladespiller

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2013 kl. 13:37
Du skrev da at de sikkert kostede flere månedslønninger da de var meget meget dyreSmile det gjorde de så ikke..
Ning
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmuzzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2013 kl. 14:19
Ja diamanten på en pickup holder evigt hvis ikke den bliver brugt. Det er ophænget der bliver træt. En af mine venner tog sin pladespiller frem af nostalgiske grunde, hans pickup (5000-6000 kr. klassen) som var helt ok da den blev sat væk lød ikke som den skulle mere pga. det lille ophæng.
MVH
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2013 kl. 14:58
Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

Du skrev da at de sikkert kostede flere månedslønninger da de var meget meget dyreSmile det gjorde de så ikke..


Det er som jeg husker det, at deres tangential pladespillere var markedets dyreste. Jeg kan ikke finde priser fra dengang de kom på gaden.
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2013 kl. 18:09
Så må jeg på den KRAFTIGSTE fraråde en brugt B&o! Du kan IKKE købe en ny pick-up til dem. (jo, der findes nogen +2000kr fra B&o distributøren i usa.. men ingen andre laver nogen)
Tag en Rega P3. Driftssikker som pokker. Skal du have en Ortofon pick up på koster en afstands ring til at hæve armen 200kr og monteres nemt. Kræve ingen uddannelse ;-)
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2013 kl. 18:39
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Så må jeg på den KRAFTIGSTE fraråde en brugt B&o! Du kan IKKE købe en ny pick-up til dem. (jo, der findes nogen +2000kr fra B&o distributøren i usa.. men ingen andre laver nogen)
Tag en Rega P3. Driftssikker som pokker. Skal du have en Ortofon pick up på koster en afstands ring til at hæve armen 200kr og monteres nemt. Kræve ingen uddannelse ;-)
Nå, det undrer mig lidt, at jeg kan finde nogle til min til ca. 600. Det er af typen MMC4. Mener det er fra en producent i Tyskland. Men hvis det er originale pickups du snakker om, så er det muligt de er skide dyre. Men de uoriginale man kan købe nu, er lavet på licens fra B&O, fordi de ikke selv sælger dem længere. 
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2013 kl. 19:43
Ok, har jeg aldrig hørt om. Send gerne link... Hvis du spørger i en B&o butik kender de intet til det.. så ved ikke hvor meget licens der er tale om..
Jeg kan også finde et engelsk firma som tilbyder at "rebuilde" din pick-up men de tager forbehold for nedslidt nål osv...
Det er umiddelbart det eneste jeg lige finder på en hurtig Google søgning. Udover en MMC20 til 689.95 dollars.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu