recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TEST: Bang & Olufsen Beolab 14
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TEST: Bang & Olufsen Beolab 14

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
noxity Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-April-2011
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noxity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2013 kl. 09:33
Jeg har netop købt et sæt Beolab 14-4. De er tilsluttet et Beoplay V1. Jeg oplever dog at højtalerne suser. Både når de indgår i en højtalergruppe og når de ikke gør. Hvis jeg f.eks. kun udsender signal til fronthøjtalerne, så suser baghøjtalerne stadig.
Man skal ret tæt på højtalerne før at det er hørbart, ca. 0,5m.

Er det noget du også oplevede da du testede sættet?
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2013 kl. 10:54
Oprindeligt skrevet af noxity noxity skrev:

Jeg har netop købt et sæt Beolab 14-4. De er tilsluttet et Beoplay V1. Jeg oplever dog at højtalerne suser. Både når de indgår i en højtalergruppe og når de ikke gør. Hvis jeg f.eks. kun udsender signal til fronthøjtalerne, så suser baghøjtalerne stadig.
Man skal ret tæt på højtalerne før at det er hørbart, ca. 0,5m.

Er det noget du også oplevede da du testede sættet?


Nej, der var ingen støj her.

Jeg har før, i anden sammenhæng, oplevet at B&O-højttalere kan suse hvis kablet var dårligt / forkert type.

Hvilke kabler benytter du imellem BeoPlay V1 og BeoLab 14 subwoofer. Er det B&Os egne?

/Lars



Redigeret af Lars - 14-November-2013 kl. 10:59
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
noxity Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-April-2011
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noxity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2013 kl. 11:17
Har købt mine Powerlink (RJ45-RJ45) kabler hos SoundsHeavenly.co.uk. Der burde ikke være problemer med kvaliteten af disse.

Selvom jeg fjerner Powerlink kablet mellem V1 og input til baghøjtalerne i Beolab14, så suser de bagerste højtalere stadig. I dette tilfælde bør de jo slet ikke få noget signal. Var af den opfattelse at de højtalere der ikke er i brug (ved f.eks. 2.1 output fra TV) automatisk slukkes. Subben producerer altså tilsyneladende et signal (støj) selvom den ikke får noget input.   
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4413
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2014 kl. 17:25
Jeg overvejer meget at købe et 2.1 sæt til stuen men synes ikke det er så godt beskrevet i deres manual hvad mulighederne er for tilslutning.

Lad os sige jeg har en DAC med to RCA outputs. HVad har jeg af muligheder for at tilslutte denne til B&O systemet? Jeg antager, at subben godt kan finde ud af bass management når den modtager et stereo signal? 

Til top
noxity Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-April-2011
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noxity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2014 kl. 20:59
Ved at de fremstiller et kabel som går direkte fra Subben og ind i Mini-jack stikket som er på de fleste TV.
Så der bør også være et kabel som går direkte ud i to RCA.

Edit:
Dette gør sig selvfølgelig kun gældende for 2.1 sættet!


Redigeret af noxity - 28-Februar-2014 kl. 21:01
Beoplay V1, Beolab 14.4, Beoplay A9, ATV3
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu