recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken Synology NAS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken Synology NAS

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Mads A Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Februar-2005
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 391
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken Synology NAS
    Sendt: 22-Oktober-2013 kl. 09:27
Halløj

Skal have mig en Synology NAS - men hvilken skal jeg vælge?

Jeg snakkede kortmed ProShop og de anbefaler en + version hvis der er flere pc'er, som skal tilgå NAS'en samtidig. Det er der ikke på nuværende tidspunkt, men kan ikke udelukke at det kommer med tiden.

Er dette en korrekt antagelse, at det skal være en +'er? 

Kan se det giver mig følgende muligheder:

DS213+ LINK
DS214+ LINK

Hvad er grunden til at de koster stort set det samme - jeg ville jo mene at de "gamle" modellerburde være billigere? Noget jeg har overset?

Mvh
Mads
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2013 kl. 10:04
udbud og efterspørgsel. hvis du kun har en maskine og måske får en enkelt mere på så kan det være fuldkommen ligegyldigt hvilken model du vælger. De billigste kan sagtens klare flere enheder på på samme tid. Men ofte kommer det jo rigtigt meget an på hvad det er du vil bruge den til - hvis det er meget store mediefiler der skal streames så jo så er en + bedre, men hvis du bare kopierer lidt musik over på den og flytter nogle filer (også store, men der er forskel på flytte og streame)  så kan du sagtens nøjes med en lille. Har man aldrig haft en NAS før, så start helt i det små, indtil man begynder at investere store penge i det.
Til top
Mads A Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Februar-2005
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 391
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2013 kl. 10:14
Den skal bruges til at streame film..

Har en WD My Book World Edt. nu
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2013 kl. 12:32
plus-modellen kan du få gavn af, hvis du har mere end 4-5 samtidige brugere som belaster NAS'en. Jeg har en DS212, som benyttes af op til 4 computere, 2 boxee-box'e og 4 Squeezeboxe - og så agerer den webserver for noget fotoalbum... - den kører rigeligt fint og jeg har ikke behov for mere. (Men hvis jeg prøvede at køre *alt* på samme tid, ville den sikkert få problemer)
Til top
Mads A Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Februar-2005
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 391
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mads A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2013 kl. 07:37
Så du vil mene en +'er er overkill?
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2013 kl. 07:44
Det er ikke som regel fil-overførsel der for alvor belaster NASen. en DS214 overfører med lige over 100MB/s med kabel, og du kommer ikke meget højere op (teoretisk maks for 1GBit/S=125Mb/s). Der hvor "+" eller ej gør en forskel er hvis du beder NASen om at lave en masse andet regne/database arbejde, såsom konvertering af billeder/film eller lignende.

/ask
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2013 kl. 07:58
håber det okay jeg lige springer ind her. jeg skal nemlig også ud at have en synology nas. Den skal udelukkende bruges til at rumme Bluray film. Satser på noget bay 4 eller 5. Nasen bliver koplet til netværket med kabel. Overførslen vil dog være trådløs fra pc til router. Vil XXX+ gøre en forskel her?
Til top
Andersss Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2011
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 579
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andersss Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2013 kl. 08:18
Nej.
Det er det korte svar.
Men du bør overveje om dit budget kan række til en som kan udvides på et senere tidspunkt. Jeg har en 4-bays fyldt med 3TB HDD'er i SHR med fejlsikring af en disk, og har snart fyldt den ud desværre. Bluray rips fylder affsindigt meget hehe.
Til top
ricas Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Januar-2004
Status: Offline
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ricas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2013 kl. 08:30
Til top
Ehlz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-Januar-2012
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ehlz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2013 kl. 09:07
@P.las

Havde samme behov som dig og købte i den forbindelse en 1511+ som dog grundet pladsmangel senere er blevet opgraderet til en 2411+. Med dit behov for lagring af BD rips er min erfaring at man hurtigt løber tør for plads selvom de fleste NAS i dag supportere 4TB diske.
Mit råd er minimum at købe en 1513+, den kan udvides hvis det bliver aktuelt. At jeg har købt + serien hænger dog sammen med at jeg også har min NAS til at lave alt muligt andet og derfor samtidig også har brug for performancedelen.

/Ehlz

Redigeret af Ehlz - 23-Oktober-2013 kl. 09:10
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2013 kl. 10:33
okay - så det korte svar er at bruge pengene på noget mere diskplads , frem for at købe en +?
Til top
Andersss Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2011
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 579
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andersss Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2013 kl. 10:34
Til dit brug - helt sikkert.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu