recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - BD-D8900 fyldt :-(
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

BD-D8900 fyldt :-(

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Nigo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nigo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: BD-D8900 fyldt :-(
    Sendt: 16-November-2013 kl. 14:48
Så skete det... Efter 2 års brug er disken fyldt op med alle mulige serier som min bedre halvdel gerne vil gemme.

Så vidt jeg kan se kan vi ikke flytte optagelserne til en anden ekstern disk.

Vi har også prøvet at sætte en ekstern harddisk til, men boksen "glemmer" at den er der efter 5 min.

Vi kan nok sortere og slette lidt, men det udsætter jo blot problemet et par måneder.

Så nu er den i realiteten ikke længere en optager, men blot en afspiller med en ordenlig bunke serier som skal blive stående samtidigt med at der skal en ny boks til for at vi kan optage igen.

Nogle forslag? Nogen der har hacket boksen så man kan få optagelserne ud af disken eller har en ide til en boks der ikke har samme lukkethed så man enten kan gå optagelserne ud eller opgradere pladsen?
Til top
pb13ultra Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-November-2009
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 112
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pb13ultra Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2013 kl. 19:41

hej 

Du burde kunne sætte en extern harddisk til usb stikket, og den må ikke glemme at der er tilsluttet en usb disk, det eneste problem er , at den automatisk, hvis den har været slukket, eller er på standby, så når du tænder den igen, vil den optage på sin interne harddisk, en bug fra samsung af.

Så hver gang du tænder for den, skal du ind i instillinger og indstil til usb hd, det er noget bøvlet.


Kim


Til top
Nigo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nigo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2013 kl. 15:42
Tak... Ok. Så ryger fidusen jo lige som med at have en optager, hvis man alligevel skal sidde og hjælpe den i gang med at optage det rigtige sted :-(
 
Det er dybt frustrerende at man ikke kan tvinge Samsung til at rette sådanne bugs eller sende maskinen retur :-(
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2013 kl. 15:57
 
 En 1 Tb kapacitet er meget, og til over 90% af brugerne vil det være rigeligt. Tror ikke det fra producentens side er meningen at optagelser skal være permanent lagrede, den er beregnet til optagelse, se og så slet. Tvivler selv stærkt på at jeg på noget tidspunkt får brugt så meget plads selv om den er der.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Stone09 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-November-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 67
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stone09 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2013 kl. 16:42
[QUOTE=Nigo] Så skete det... Efter 2 års brug er disken fyldt op med alle mulige serier som min bedre halvdel gerne vil gemme.

Så vidt jeg kan se kan vi ikke flytte optagelserne til en anden ekstern disk.

Vi har også prøvet at sætte en ekstern harddisk til, men boksen "glemmer" at den er der efter 5 min.

Hej Hvad med at åbne maskinen og sætte en ny HHD i den så køb en på 3T

Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2013 kl. 17:10
Hvad med at prøve med en anden usb disk ?

Man kan ikke åbne optageren og smide større disk i.
Til top
karula Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 849
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér karula Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2013 kl. 17:54
køb en optagere mere.
Med venlig hilsen

Karula
PDP Pioneer 427xd / Marantz SR 7007/Panasonic BDP 35 / Sat Canal Digial HDPVR 5720-SX / lyd Quadral Cromium style 50- 5.1
Til top
Stone09 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-November-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 67
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stone09 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2013 kl. 19:30
Jo da det kan man
Til top
Nigo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nigo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2013 kl. 08:43
Jeg troede at både styresystem og optagelser mm lå krypteret på harddisken...?

Jeg har ikke har ikke hørt om andre der har gjort det. Hvordan har du gjort det?
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2013 kl. 08:55
Stone09: kan du forklare hvordan man udskifter disken ?

Normalt er det ikke en nem/umulig opgave
Til top
Stone09 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-November-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 67
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stone09 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2013 kl. 11:41
ja nu er det Samsung HR-773 fra 2008 jeg har prøvet det på,så vil os mene at man kan komme ind til HHD på de nyere Samsung
Til top
zczc Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 398
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zczc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2013 kl. 12:17
Oprindeligt skrevet af Stone09 Stone09 skrev:

ja nu er det Samsung HR-773 fra 2008 jeg har prøvet det på,så vil os mene at man kan komme ind til HHD på de nyere Samsung

Du ved meget. Hvad mener du, trådstarter i givet fald skal gøre med den udtagne harddisk?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu