recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tilslutning af Yousee fra vej-boks?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tilslutning af Yousee fra vej-boks?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Sukkerfar Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 135
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sukkerfar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Tilslutning af Yousee fra vej-boks?
    Sendt: 21-November-2013 kl. 13:48
Hej allesammen

Har overtaget nyt hus, og ville så have yousee til at sætte det op (kabelTV og internet), men nu viser det sig så ifølge Yousee at der slet ikke er lagt ledninger. Det bliver så lige 375 kr pr. m, og det løber ret hurtigt op da der er et godt stykke vej.

Men er der andre alternativer, så som stofa eller andre, eller bruger de allesammen de samme ledninger?
Iøvrigt har vi allerede måtte vente 9 dage (10 dages levering havde de sagt), inden de så fandt ud af at vi slet ikke var tilsluttet med ledninger. Så nu går der bare endnu længere tidCry

Så jeg bliver måske bare nødt til at sluge den kamel, og betale det det koster......?
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2013 kl. 14:06
Hej.

Ja da. Der er både andre muligheder for TV og Internet.

For betalings TV er der både Jordbaseret 


og Satellit baseret 


Eller 


Hvis du skriver lidt om hvordan i bor og hvad I ønsker at se, kan vi meget bedre råde jer.


For Internet er de to umiddelbare muligheder ADSL via telefonlinie eller trådløs 4G fra en mobilmast.

Igen, skriv lidt om hvor dan og hvor meget I bruger internettet.

Hilsen Carsten.





Redigeret af csell - 21-November-2013 kl. 14:11
Til top
Sukkerfar Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 135
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sukkerfar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2013 kl. 14:11
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Hej.

Ja da. Der er både andre muligheder for TV og Internet.

For betalings TV er der både Jordbaseret 


og Satellit baseret 


Eller 


Hvis du skriver lidt om hvordan i bor og hvad I ønsker at se, kan vi meget bedre råde jer.


For Internet er de to umiddelbare muligheder ADSL via telefonlinie eller trådløs 4G fra en mobilmast.

Igen, skriv lidt om hvor dan og hvor meget I bruger internettet.

Hilsen Carsten.


Vores plan var fuldpakken fra Yousee samt internet 30/6Mbit (som minimum).
Vi kan godt leve uden 3+, så længe jeg bare kan købe mig til CL-kampe på viasats hjemmeside:-) Men vil ville dog helst have 3+, hvis det kan lade sig gøre
Vi bor 8270 Højbjerg
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2013 kl. 14:15
Hej.

8270 Højbjerg er lidt uden for mit område, men jeg er sikker på at andre har mere check på området.

Jeg glemte en mulihed i mit første svar. I har vel ikke mulighed for fiber?

Hilsen Carsten.

Til top
Sukkerfar Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 135
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sukkerfar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2013 kl. 14:40
Nej ingen fiber desværre

Så har jeg kig på sådan noget her fra Viasat:

Og suppleret med fullrate:

Men jeg kender slet ikke til fullrate andet end de reklamer jeg ser engang imellem. Er det stabilt?

Viasat pakken koster 41 kr mere end yousee pakken om måneden. Og hvis jeg skal give minimum 5000 kr for ledningstilslutning, så går der alligevel lige et par dage inden de har tjent sig selv hjem...

Men hvorfor er der ikke kanal6 i viasats pakke, det undre mig?

Vil også lige skynde mig at sige at der er telefonstik samt TV/FM stik (dem der sidder ved siden af hinanden) flere steder i huset


Redigeret af Sukkerfar - 21-November-2013 kl. 14:44
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2013 kl. 14:49
Husk at du med Viasat og Canaldigital skal have en parabol hængene, og du skal have en boks pr. tv, samt parabol (eller multi lnb)

Yousee kobler du på dit eksisterende antenne anlæg og du har så digital tv på alle dine tv.


Hilsen en med både Yousee, Fiber samt Canal digital & Viasat
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2013 kl. 14:53
Er den meterpris ikke hvis de skal grave kablet ned for dig? Hvis du selv gider grave en rende til kablet så burde det blive noget billigere. Hvis du ikke er så vild med at skulle grave på denne årstid så har jeg tidligere set steder hvor YouSee bare har trukket kablet fra skabet ud ved vejen og ind til huset, og så ladet kablet ligge løst ovenpå jorden indtil husejeren kunne få det gravet ned.
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
Mr. Anderson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-April-2008
Sted: Esbjerg,Denmark
Status: Offline
Point: 772
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Anderson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2013 kl. 15:05
Syd Energi eller wow som er det samme. De tilbyder gratis tilslutning og indstallation. Du kan få tv, telefon og internet her igemmen. Også tv signal som DVB-C da deres nye tilslutningsboks/modem kan omkode det optiske signal til coax Wink

Redigeret af Mr. Anderson - 21-November-2013 kl. 15:06
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
Til top
Sukkerfar Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 135
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sukkerfar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2013 kl. 15:36
Ja, den skide parabol er ik så heldig at se på.
Vi kan ikke få fiber hvor vi bor nu.
Vi har kun ét TV
På dette link kan I se hvor skabet er, og vinduet (værelses hvor der i forvejen sidder Tlf og antennestik. Så kan jeg forestille mig at kablet skal føres derhen:
https://www.dropbox.com/s/cm59h4jcs1oqih6/Unavngivet.png

Det kunne jeg måske godt selv gøre, men hvordan føres kablet ind i huset?
Ser det ikke fornuftigt ud det jeg skal grave, og hvor dybt skal jeg egentlig ned?
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2013 kl. 16:19
Oprindeligt skrevet af Sukkerfar Sukkerfar skrev:

 Men jeg kender slet ikke til fullrate andet end de reklamer jeg ser engang imellem. Er det stabilt? 
............................
Vil også lige skynde mig at sige at der er telefonstik samt TV/FM stik (dem der sidder ved siden af hinanden) flere steder i huset

Hej igen.

Ja, ADSL fra Fullrate er stabilt. Det har jeg selv anbefalet min søster.

FullRate er et datterselskab til TDC. Alle ADSL bruger TDC's telefonkabler.
Men der er nogle faktorer der kan begrænse den maksimalt opnåelige hastighed.
Det der oftest har størst inflydelse, er som regel afstanden til den nærmeste telefon central
eller et skab med specielt udstyr.

Men hvis du kontakter enten TDC eller Fullrate kan de oplyse hvad den max opnåelige hastighed er for din addresse. 

Det kan de enten gøre ved at kigge på nogle tabeller eller ved rent faktisk at måle det. En rigtig måling er mest sikker, så hvis du taler med TDC skal du spørge ind til om det er et opslag eller en faktisk måling.

Jeg plejer at sige at ADSL modem/Router skal tilsluttes det første telefonstik inde i huset, det ved jeg ikke hvor sidder?


Man plejer at kunne finde et sted til en parabol hvor den ikke springer i øjnene.

Her er et link til Dishpointer. Hvis du indtaster jeres addresse og vælger 4.8E SIRIUS 4 vil du
på Google Maps få vist en linie til satellitten for Viasat. ( Canal Digital bruger Thor på 0.8W )


Dette vil give dig en ide om på hvilken sider af huset en evt parabol kan sidde og måske hvor synlig den vil være.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 21-November-2013 kl. 16:19
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2013 kl. 16:59
Er det bare billedet der snyder eller står de bokse ikke inde på din grund og ikke i skel?

Hvis de stod på min grund, så ville jeg få dem til at grave gratis og ellers kunne de bare se at få de bokse flyttet ud i skel
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2013 kl. 17:04
Kablet fra YouSee føres bare ind i huset ved feks at bore det gennem muren. Men nu hvor du i forvejen har antenneudtag i mange af rummene kan det så feks være fordi den tidligere ejer har haft en tagantenne så alle antenneudtagene er forbundet til et kabel der ligger oppe på loftet? I så fald kunne det være en idé at føre det nye kabel fra YouSee ind på loftet og forbinde det til det gamle kabel.

Jeg har selv tv signal fra YouSee, en af årsagerne er at jeg gerne vil kunne se tv i 2-3 rum og at jeg samtidigt ikke vil være afhængig af at skulle bruge en boks.
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu